Loading...
dk

Eftermontering af vinterpakke | Tesla Forum

edge
edge Nov 10 '15

Husk: man ser kun det der tilfældigvis findes og tænker sjældent på alt det man gladeligt undværer, fordi det slet ikke er en mulighed (endnu). Tænk hvis der var lyd- og varmeisolerende termoruder til 7000 kr. - ville nogen undvære det? Næppe ret mange. Men nu spekulerer ingen på det, fordi det ikke er en option. Ville det være nice to have? Absolut. Prøv at se på ekstraudstyrslisten til en Porche Panamera...

Jeg havde aldrig før tænkt på varme i rattet, andet end som en totalt overflødig, vild gimmick man kunne få som ekstraudstyr til en Mercedes 600 S til en afsindig pris. Nu har jeg det, og selvfølgelig er det fedt, benytter det hver dag og nyder det. Kunne jeg undvære det? Med lethed. Om få år findes det sikkert i en citroen C1 som del af en vinterpakke til 1500 kr. ekstra.

Og helt enig: glastag før vinterpakke!

JonasHansen
JonasHansen Nov 10 '15

er der nogen der ved om man kan få varme i rattet, hvis man har en model med vinterpakke, fra før at det varme rat blev inkluderet i pakken?

Havde varme i rattet i vores gamle leasede Nissan Leaf, og må sige at det er noget man hurtigt vænner sig til i vintermånederne, så det savnes lidt nu.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 10 '15

Mit gæt er at det kan du ikke, der er sikkert ikke trukket noget strøm hen til rattet.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 10 '15

Jeg skal have skiftet rattet til februar og har netop rettet henvendelse til Tesla for at høre dem om det mod merbetaling vil være muligt at få det skiftet rattet til en udgave med varme i.

Kristian70k
Kristian70k Nov 10 '15
Hvorfor skal det skiftes Kristian?
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 10 '15

Allerede efter en lille måneds tid kunne jeg konstatere at læderet på rattet fra ca. fra kl. 10 og til kl. 2 sad lidt løst. Det bevirker at læderet vrider sig en lille smule, hvilket gør, at der er opstået en ca. 10 cm. lang rynke i læderet. Er egentlig ikke mere end jeg sagtens kan leve med det men på sigt er det ikke holdbart.

Kiefer
Kiefer Nov 11 '15

Gustavsfar1: Jeg tror det bliver svært, det vil jo kræve at de aktiverer "Cold Weather" pakken i bilen, jeg tvivler på de kan aktivere de individuelle funktioner i pakken, med mindre du allerede har vinterpakke i bilen?

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 11 '15
Nej ved det godt Martin men der sker jo ikke noget ved at spørge :-)
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 11 '15
Har så fået en pris fra tesla i dag. Knap 15 af de lange plus arbejdsløn. Det lyder helt sindssygt i mine ører. Det er godt nok nogle dyre eltråde! Endnu engang har vi fået bekræftet at Tesla er helt ude i skoven med deres eftermonteringspriser. Takkede selvfølgelig pænt nej tak. Man kan godt nok få mange fine sæt lammeskindshandsker for den pris :-)<br />
<br />
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 11 '15
JonasHansen
JonasHansen Nov 11 '15

var det for at opgradere fra en model uden vinterpakke, eller er din model med vinterpakke med uden ratvarme?

Hamsjael
Hamsjael Nov 11 '15
Tak for de gode råd. Jeg blev dog ikke meget klogere så det endte med at jeg tog til en Tesla forhandler i Shanghai for at blive klogere. Det endte med at blive soltaget da jeg selv er 185 høj og der er en del store "drenge" i vores omgangskreds og familie. Jeg skulle vælge mellem 2 modeller, derfor spørgsmålet.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 11 '15
Hvis du læser i tråden længere oppe kan du se at jeg alligevel skal have skiftet rattet og ville i den forbindelse høre om prisen på at få et rat med ratvarme i stedet.
Hamsjael
Hamsjael Nov 11 '15

Ja den pris er jo helt vanvittig. Så kan jeg altså godt leve med at der er fodkoldt om fingrene!

Sider: « 1 2