Loading...
dk

Ingen 4G i Danmark? | Tesla Forum

DKLykke
DKLykke Dec 28 '15
Kristian70k er det teslas eget mobil som er 4 g eller er det et du har sat i?
Kristian70k
Kristian70k Dec 28 '15
4g modem ;) hehe
Knudsen
Knudsen Dec 28 '15

Er der nogen der er bekendt med hvilke 4G/LTE frekvenser TMS kan bruge...? Man kunne frygte at chipset'et i TMS er så gammelt at det ikke understøtter de frekvenser vi har i europa...! Og omvendt kunne man jo håbe på at det blot er et spørgsmål om abbonement, og dermed at Tesla pt. har fravalgt 4G.

Kristian70k
Kristian70k Dec 28 '15
De sidst biler er leveret med 4g eller lte.. Alle før er leveret med 3G.. Men det betyder ikke det store for bilen.. Kort også videre opdateres ikke hurtigere med 4G
fmm1000
fmm1000 Dec 28 '15

Kristian70k siger du at de senest udleverede biler i Danmark har 4g?
Det kunne jeg dælme godt bruge.
Det kan godt være det ikke går ret meget hurtigere, men så kan man da i det mindste streame podcasts.
Lige nu er det kun dem fra Radio 247, der virker.
Dem fra DR og Ride the lightning Tesla podcasten virker ikke. De vil have højere hastighed fra modemet.

Kristian70k
Kristian70k Dec 28 '15

.. jeg har bare sat et 4G modem i.. med et data kort.. det kan man for det meste få sammen med sit abb. det er en klar fordel. også når familien er på tur så de kan streame via det.. så render man heller ikke i de problemer.. min tesla er også konstant på det.. så den bruger den fremfor sit eget 3G.. kan anbefales

griffel
griffel Dec 28 '15
Er der nogen der ved hvor SIM-kortet sidder i Teslaen? Kan man ikke bare skifte det ud med sit eget?
Derudover er det da utroligt at man skal finde på alle mulige krumspring for at få 4G i en helt ny bil :-|
Min er udleveret 29.10. og har (heller) ikke 4G. Ved ikke om det er abonnement eller hardware...
Trannel
Trannel Dec 28 '15
@Kristian70K. Ved du positivt, at de sidst udleverede har 4G?
Min er udleveret 20.12, vin1106.. og den har kun 3G.
Jeg tvivler på at nogle har 4G, ikke engang i USA (lte) mener jeg de har fået det som standard.
Man kan opgradere til lte men det koster 500 USD og der er vist ikke den store forskel til 3G efter hvad de siger.
Jeg må imidlertid indrømme at mit 3G virker fortrinligt selv ved brug af kort men til streaming havde det været bedre med 4G.
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 28 '15

Der er biler som med sikkerhed er leveret med LTE det seneste halve års tid i USA. Det kan man blandt andet se på teslamotorsclub. Det skulle undre mig meget hvis ikke der er 4G i dk i biler leveret det seneste halve års rid. Det er nok blot ikke aktiveret via udbyderen endnu.

Fra Juni måned: http://www.teslamotorsclub.com/...ve-LTE-enabled/page2

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 28 '15
Markussen
Markussen Jan 17 '16

Jeg har fundet Tesla's eget modem. Min weekend gik med at monteret Premium center konsol. Der skal man have denne her hylde anordning ud, som sidder lige under skærmen. Der tager man fat yderst i hvert hjørne og skubber lodret nedad. Den sidder kun med 2 clips forrest, som egentlig nemt slipper. Derefter trækker i bare hylden ud mod jer selv. Utrolig simpelt. 10 sek.... Men der oven over/lige under skærmen sidder modemet med blå stik, fastgjort med velcro.... Kunne ikke lade være med at trække sim kortet ud og kigge lidt. Telia for Norden. Men ret interessant så fandt jeg et løst stik ved siden af, samme type som det der sidder i modemet, bare hvid... Højst sandsynlig til et ekstra/andet modem.... Nu er jeg ikke telefon kendt... men en telefon "nørd" kan garanteret løse mit mysterium og måske få 4G på en relativ simpel måde. Meld venligst tilbage hvis nogen får leget lidt med det.

Hape
Hape Jan 17 '16
Ked af at skuffe dig @Markussen. Det hvide stik er Tesla´s diagnose stik...
Kiefer
Kiefer Jan 18 '16

Hape: Mig bekendt sidder Teslas diagnosestik ude i venstre side af bilen og et et 4-polet ethernet stik. Jeg tvivler ret meget på de har lavet et diagnosestik et sted hvor man skal pille halvdelen af bilen fra hinanden.

/Martin

Hape
Hape Jan 18 '16

@Kiefer, helt rigtigt at det sidder i venstre side. Men det er kun på de "gamle" modeller. Og det er også et ethernet stik i den ene ende og et rundt hvidt stik i den anden :) 

DKLykke
DKLykke Jan 24 '16
Jeg har talt med Tesla service afd. Som oplyser at de har fundet på en løsning med nyt modem/print og 4G som kan tilkøbes i den nærmeste fremtid pris er ukendt.
KimT
KimT Jan 24 '16

I USA betaler de $500 for denne opdatering !

TorbenJ
TorbenJ Feb 22 '17

Nogen som har erfaring med at opgradere fra 3G til 4G ved at lade Tesla udskift modem? Jeg tænker her på om forbindelsen ned gennem Tyskland (A7 / A9) er blevet bedre? Er der nogen ulemper? Nogen der kender prisen i DK?

-Torben

SilverBullet
SilverBullet Feb 23 '17
Jeg har 4G. God forbindelse gennem Tyskland. Kostede omkring 3500
TorbenJ
TorbenJ Feb 26 '17

Tak for svar, jeg formoder at det spiller uden problemer i DK også, har du et forhold til om det giver bedre dækning i DK - altså mindre Edge og mere high speed.

JSH
JSH Feb 26 '17
Har også købt et Tesla 4G/LTE modem. Virker fint, kortet opgraderes hurtigere end med 3G modemet. Men oftest har min mobil bedre signal end Teslaens, dog ikke da jeg var i Ry her var ok signal, men intet på mobilen, og det var ikke så godt da jeg havde tilkaldevagt :0(. Hurra for fastnet ;0)
Niels
Niels Feb 26 '17
jeg er ikke enig i at kort opdateres hurtigere - hastighed er lige så langsom på 4g som på 3g i teslaen. men forbindelsen er langt mere stabil og specielt hastighedden bevares i yderområder og derved nogle steder opleves 'hurtigere'. det gør at f.eks. spotify virker mere pålideligt.

hvis man laver en speed test fåes stadig en langt lavere hastighed end f.eks. mobil. som jeg husterdet er den ca. 7mbps selv om telefoner i samme område trækker betydeligt højere.

jeg er dog glad for opgraderingen da den som sagt en mere stabil/konsistent i hastighed (flaskehalsen er nu altid i teslas vpn)
Sider: « 1 2