Er der nogen der er bekendt med hvilke 4G/LTE frekvenser TMS kan bruge...? Man kunne frygte at chipset'et i TMS er så gammelt at det ikke understøtter de frekvenser vi har i europa...! Og omvendt kunne man jo håbe på at det blot er et spørgsmål om abbonement, og dermed at Tesla pt. har fravalgt 4G.
Kristian70k siger du at de senest udleverede biler i Danmark har 4g?
Det kunne jeg dælme godt bruge.
Det kan godt være det ikke går ret meget hurtigere, men så kan man da i det mindste streame podcasts.
Lige nu er det kun dem fra Radio 247, der virker.
Dem fra DR og Ride the lightning Tesla podcasten virker ikke. De vil have højere hastighed fra modemet.
.. jeg har bare sat et 4G modem i.. med et data kort.. det kan man for det meste få sammen med sit abb. det er en klar fordel. også når familien er på tur så de kan streame via det.. så render man heller ikke i de problemer.. min tesla er også konstant på det.. så den bruger den fremfor sit eget 3G.. kan anbefales
Der er biler som med sikkerhed er leveret med LTE det seneste halve års tid i USA. Det kan man blandt andet se på teslamotorsclub. Det skulle undre mig meget hvis ikke der er 4G i dk i biler leveret det seneste halve års rid. Det er nok blot ikke aktiveret via udbyderen endnu.
Fra Juni måned: http://www.teslamotorsclub.com/...ve-LTE-enabled/page2
Jeg har fundet Tesla's eget modem. Min weekend gik med at monteret Premium center konsol. Der skal man have denne her hylde anordning ud, som sidder lige under skærmen. Der tager man fat yderst i hvert hjørne og skubber lodret nedad. Den sidder kun med 2 clips forrest, som egentlig nemt slipper. Derefter trækker i bare hylden ud mod jer selv. Utrolig simpelt. 10 sek.... Men der oven over/lige under skærmen sidder modemet med blå stik, fastgjort med velcro.... Kunne ikke lade være med at trække sim kortet ud og kigge lidt. Telia for Norden. Men ret interessant så fandt jeg et løst stik ved siden af, samme type som det der sidder i modemet, bare hvid... Højst sandsynlig til et ekstra/andet modem.... Nu er jeg ikke telefon kendt... men en telefon "nørd" kan garanteret løse mit mysterium og måske få 4G på en relativ simpel måde. Meld venligst tilbage hvis nogen får leget lidt med det.
Hape: Mig bekendt sidder Teslas diagnosestik ude i venstre side af bilen og et et 4-polet ethernet stik. Jeg tvivler ret meget på de har lavet et diagnosestik et sted hvor man skal pille halvdelen af bilen fra hinanden.
/Martin
@Kiefer, helt rigtigt at det sidder i venstre side. Men det er kun på de "gamle" modeller. Og det er også et ethernet stik i den ene ende og et rundt hvidt stik i den anden :)
Nogen som har erfaring med at opgradere fra 3G til 4G ved at lade Tesla udskift modem? Jeg tænker her på om forbindelsen ned gennem Tyskland (A7 / A9) er blevet bedre? Er der nogen ulemper? Nogen der kender prisen i DK?
-Torben
Tak for svar, jeg formoder at det spiller uden problemer i DK også, har du et forhold til om det giver bedre dækning i DK - altså mindre Edge og mere high speed.