Loading...
dk

Tesla APP kontra Visible Tesla | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Mar 26 '14

Hej.

Nogen der ved hvordan det kan være at visible tesla ikke rigtig fungerer, den hænger bare ved loginskærmen når jeg logger på med min MyTesla konto.

APP til min iPhone ser ud til at fungere som den skal.

Er der noget på MyTesla der stadig ikke helt er som det skal være, når jeg logger ind på teslamotors.com viser den nu bare mit VIN nummer, de to felter der tidligere viste hvor langt den er i produktionen er tomme.

/Martin

JF
JF Mar 26 '14

Jeg har ingen problemer med at de kører samtidig. Har stort set haft VisibleTesla kørende siden jeg fik bilen. Heller ingen login-problemer. Måske en opdatering til sidste nye java version (www.java.com) kan afhjælpe?

Det er i øvrigt super smart at VisibleTesla tilbyder scheduler-funktionerne. Når jeg har behov for en 100% opladning, planlægger jeg bare at VisibleTesla sørger for at bilen er frisk opladet, umiddelbart inden jeg skal afsted. Så står den aldrig med fuld opladning i længere tid af gangen.

/Jess

Forummets indlæg er redigeret af JF Mar 26 '14
kajakaj
kajakaj Mar 26 '14

Hej Jess. Det har du ret i. Jeg har lige prøvet at køre begge 2 samtidig og det fungerer nu, så det kan være Java-versionen, som du nævner.

Hookmaker
Hookmaker Mar 26 '14

Jeg har lige downloaded den nye version til Mac med Java integreret. Den sprang lige på bilen (der desværre sov sødt - men måtte vækkes...;-).

Skal VisibleTesla prgrammet køre hele tiden for at samle data (kørsel) eller hvordan?

Raymond
Raymond Mar 26 '14

@Henrik,

Ja, VisibleTesla skal køre hele tiden for at samle data op - du skal forvente, at der nogle gange mistes data, fordi VT ikke finder ud af at bilen er ude og køre - jeg synes det er en genial sheduler

Hookmaker
Hookmaker Mar 26 '14

Tak Raymond.

Ruderen
Ruderen Mar 26 '14

Hej,

Hvor kan jeg downloade VT, jeg har en Mac ?

Hookmaker
Hookmaker Mar 26 '14
@Ruderen:
Se linket her i tråd #905
http://www.teslamotorsclub.com/...-VisibleTesla/page91
Kiefer
Kiefer Mar 26 '14

Hmm, nyeste version af Java, har nu forsøgt på både MAC og Windows 7, begge giver samme resultat. Når jeg indtaster e-mail-adressen og password er der en lille cirkel der drejer rundt nederst i venstre hjørne, derefter hopper den tilbage or markerer login-navnet.

Hvis jeg forsøger med et forkert password giver den en fejl, men den skriver intet når jeg taster det rigtige... Underligt.

/Martin

Raymond
Raymond Mar 27 '14

@Martin,

Har du deaktiveret remote access i bilen?

Kiefer
Kiefer Mar 27 '14

Hej.

Nej, den er aktiveret, hvis den var deaktiveret, ville Teslas egen APP vel egentlig heller ikke virke?

Har lige forsøgt med den seneste version 0.26.0, har tidligere prøvet med forskellige udgaver af 0.25.x. Men de giver alle samme oplevelse, når jeg klikker login står den og cirkler lidt rundt for derefter at gå tilbage til login-skærmen. Tror jeg lige prøver at skrive på det engelske forum for at høre om andre oplever det samme.

/Martin

Kiefer
Kiefer Mar 28 '14

Det ser ud til at der er andre der har samme problem, en tysker har skrevet lidt og vist en test ved at bruge CURL til at logge ind og se sin bil.

Det kan vise en sjov liste med hvilke optioner bilen er leveret med:

"option_codes":"MS03,REEU,AD04,AD07,AD10,ADPX2,ADX8,AU00,BC0B,BS00,BT85,CH00,PMSS,CW00,DRLH,FG01,HP00,IDPB,IX00,LP00,PA00,PF00,PK01,PS00,PSPRX4,PSPX4,PX00,QPMB,RFPO,SC01,SCX0,SP00,SU01,TM00,TP01,TR01,UTMF,WT19,WXW2,WXW3,X001,X003,X007,X011,X014,X021,X025,X027,X028,X031,X"

Men det burde jo være det samme som VisibleTesla gør...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 28 '14
Ruderen
Ruderen Mar 28 '14

Downloade linket som beskrevet af @Hookmaker i går og det virkede fint - ingen problemer, kunne iøvrigt også gå på min APP samtidig.

Hookmaker
Hookmaker Mar 29 '14

I Visible Tesla under HVAC er der ikoner for både for og bagrude, kan man tænde for varmen i dem eller er de der bare for "the ride"?

Renedyhr
Renedyhr Mar 30 '14

Hvad kan man bruge Visible Tesla til?

Hookmaker
Hookmaker Mar 30 '14
Ok, jeg forstår så du ikke har den (se anden tråd). Flere forskellige ting, bla log af din kørsel, men scheduleren er genial.
Pedro
Pedro Mar 30 '14
Citat fra Kiefer

Hej.

Nej, den er aktiveret, hvis den var deaktiveret, ville Teslas egen APP vel egentlig heller ikke virke?

Har lige forsøgt med den seneste version 0.26.0, har tidligere prøvet med forskellige udgaver af 0.25.x. Men de giver alle samme oplevelse, når jeg klikker login står den og cirkler lidt rundt for derefter at gå tilbage til login-skærmen. Tror jeg lige prøver at skrive på det engelske forum for at høre om andre oplever det samme.

/Martin

Hej Martin,

jeg oplever præcis det samme som du beskriver. Giv endeligt lyd hvis du finder ud af noget.

Kiefer
Kiefer Mar 30 '14

Jeg har fået kontakt til programmøren af VisibleTesla og fået ham sat på opgaven med at få kigget på login-delen. :-)

/Martin

Larsen
Larsen Mar 30 '14
Jeg kunne ikke lige finde en egnet tråd til dette spørgsmål:
Hvad betyder den stiplede linie omkring ved 40kw mærket på instrumenterne på vedlagte billede. Den kommer efter ladning, flytter sig derefter lidt, og forsvinder så igen.
Skaarup
Skaarup Mar 30 '14
Det betyder at din batteripakke er så fuldt opladet at den ikke kan tage imod mere end 40kw. Så din regenerative bremsefunktion kan ikke virke ved fuld kraft før du har brugt noget mere strøm. Lader du den op til hundrede procent er grænsen endnu lavere (måske endda nul, det kan jeg ikke huske).
Forummets indlæg er redigeret af Skaarup Mar 30 '14
Sider: 1 2 »