Loading...
dk

Dansk netværk med 1000 gratis/kostpris opladningspunkter (!) | Tesla Forum

PeterE
PeterE Nov 11 '15

Indrømmet, overskriften er lidt for at provokere - men tænk hvis vi alle åbnede op for at vi kunne bruge hinandens 400v røde stik eller lign. Så havde vi vupti den bedste dækning i verden til en meget, meget lav pris.

Kan det lade sig gøre, eller ender nogle af os med at give mere vi får retur. Ja, måske - jeg bor fx tæt på et stort og populært museum ved Humlebæk, og jeg vil også gerne kunne bruge min egen indkørsel, men i disse airbnb, uber og deleøkonomi-tider i øvrigt er tankeeksperimentet nok meget sjovt og sundt :) 

SuneH
SuneH Nov 11 '15

Det er bare at melde sig til på Plugshare, det er lissom hele ideen med den :-)

Edit: Her er fx et skærmdump, hvoraf det fremgår, at der er en "Residential Charger" tæt på mit arbejde, i Allerød.

Når man klikker på den, får man detaljer om adresse, stiktype, evt betalingsbetingelser mm.

Så hvis alle Tesla-ejere med et rødt stik melder sig, får vi ganske rigtigt over 1000 opladningssteder over hele DK. Så hermed en opfordring til at melde sig til!

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Nov 11 '15
PeterE
PeterE Nov 11 '15

Så må jeg kigge på det igen, jeg troede at det var en halvkommerciel konstruktion.

NT_nofuel
NT_nofuel Nov 11 '15

Har lige meldt mig ind hos Plugshare og delt min hjemmelader (16A CEE lader). Hvis man har stikket i garagen skal man selvfølgelig have en anmodning fra "lejeren" i tide, både for at bekræfte om man er hjemme og få at få adgang til stikket. Om man så afregner til 2,5kr/kwh så er det jo langt billigere end hos Clever eller Eon. Men vigtigere end alt, som SuneH skriver, så vil der skabes et kæmpe netværk med lademuligheder :) 

SuneH
SuneH Nov 11 '15

Min eneste bekymring er, at det åbner for at:

1) Det bliver muligt at se på nettet, at jeg har en Tesla, hvilket vel også biltyve og andre skumle typer kan finde ud af

2) Hvis stikket bare sidder i indkørslen/carporten og ikke er aflåst el. andet, så kan folk jo i princippet dukke op og lade i dagtimerne mens man selv er på arbejde og ikke opdager det... Så jeg slår gruppen fra i min eltavle, så der ikke er strøm i den når jeg ikke selv bruger den...

Hvad tænker I andre om disse to problemstillinger?

Junior
Junior Nov 11 '15

1: Ville jeg ikke være nervøs over for - vi lever i en digital verden, hvor sådanne oplysninger nemt kan skaffes alligevel. I Sverige har du i rigtig mange år i øvrigt kunne få udleveret navn, adresse, CPR-nr. osv på ejeren af en bil, blot ud fra reg.nr. og jeg mener ikke at have hørt, at det vrimler med biltyve derovre.
2: Boede jeg i hus med udvendig stik, så ville jeg ikke slå det fra i dagtimerne. Tyv tror hver mand stjæler, man kan også være FOR paranoid ;-) Nægter at tro en fellow Tesla ejer kunne finde på at være strømtyv.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Nov 11 '15
NT_nofuel
NT_nofuel Nov 11 '15

1. Du behøver ikke skrive din præcise adresse på Plugshare, men blot område af byen og når så en Tesla ejer skriver eller ringer til dig, kan du oplyse den eksakte adresse.

2. Tror nu heller ik at Tesla ejere kan være sunket så meget, som at stjæle strøm fra hinanden! Man vil nok ikke holde åbenlyst holde hos en fremmed og tanke strøm i flere timer og så bare fordufte. 

Lund
Lund Nov 11 '15
Hej alle, jeg arbejder et projekt med netop dette formål hvor der er ekstra sikkerhed mod tyveri. Jeg skal nok melde nyt ud om et par uger. Jeg håber I vil være med. Vi har et par beta releases, men vi er snart klar.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 11 '15

God idé. Forum kan desværre ikke vise png filer. Har du mulighed for at formatere dem til eksempelvis jpg?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 11 '15
SuneH
SuneH Nov 11 '15
Forum kan ikke vise png-filer, kan du prøve jpg eller andet i stedet?
Lund
Lund Nov 11 '15
Hej, det var bare en lille teaser. Mere følger, vi har arbejdet på det en del mdr.
Forummets indlæg er redigeret af Lund Nov 11 '15
ollos
ollos Sep 28 '19
Hvad er egentlig status på PlugShare Danmark ?
PeterE
PeterE Sep 29 '19
PlugShare har det vist fint - behovet er der bare ikke. Altså behovet for at oplade hos hinanden. Der er altid en offentlig lader, en destination charger eller en SuC i nærheden. Synes jeg.