Hvorfor det ekstra hpfi?
Der sidder jo et i hovedtavlen i forvejen.
Priserne ligner meget det der ellers er blevet postet her på forum.
Vil dog mene 5000,- er max for hvad man burde skulle betale for et simpelt rødt CEE stik med tilbehør.
- R
De billigste priser vil ligge på 3-4 timers arbejdsløn, kabel i den nødvendige længe + et CEE stik
Her er anslåede priser på regnestykket for den billigst mulige løsning.
Tid 3*650 kr + kabel 10*25 kr + cee stik 500 kr = 2700 * 1,25 = 3375 kr
hvis der skal ny hpfi og gruppe afbryder som i dit tilfælde koster det ekstra.
f.eks. kombi 3 faset relæ 16 amp anslået elektriker pris 1500 kr + moms.
Alt i alt får jeg din installation til ca. 4200 kr + moms - så din pris er vel meget realistisk.
Både materiale priser og timeløn variere - billigere i Jylland og dyrere i kbh.
Jeg vil tro at elektriker tager ca. 100 kr/meter for et 5x6 kabel - dvs. 10 meter 5x6 i stedet for 5x2,5 koster 500 kr ekstra + moms - måske værd at overveje at ofre allerede nu - samt forsikre med 20 amp i stedet for 16 amp hvilket ikke burde koste ekstra.
Priser afhænger også meget af den tavle som der tilsluttes - er der f.eks. ikke plads i nuværende tavle skal den udskiftes eller udvides, hvilket koster ekstra i både materialer og tid.
Er der en god jord i eksisterende installation som kan bruges ?, eller skal der laves nyt jordspyd m.m.
Hvis du kan/vil kan du spare lidt ved at købe kabel og stik på nettet og hygge dig med dem - så skal elektriker nok stadig have 1-2 timers løn for at dække kørsel og tilslutning af grp afbryder. mest aktuelt hvis du vælger at få 6 kvm kabel i stedet (elektriker tager sin pris for kablet) - du kan købe 10 meter 6 kvm kabel + cee stik + kabel clips for ca. 750 kr inkl moms på nettet - dertil elektriker a 2 timer + kombi relæ leveret af elektriker.
Samlet lds pris med 6 kvm kabel 2*650+1500 = 2800 * 1,25 = 3500 + 750 kr = 4250 kr inkl moms.
ved lds skal man lige aftale med elektriker at det er ok at lave kabel arbejde selv, kombi relæ har jeg i ovenstående regnestykke ladet elektriker levere til overpris - ellers gider de nok slet ikke røre opgaven...pris på nettet ca. det halve
Niels: Du betaler da vel forhåbentligt ikke 500 kroner for et standard CEE udtag hos en elektriker?
Hvis det er tilfældet så har jeg en masse liggende af dem jeg godt vil sælge for en langt billigere penge.
Indkøbsprisen for et 16A 5P jo ikke meget over 25,- + moms for et af mærket Walther for en elektriker, så at tage 500,- for det synes jeg er direkte uforskammet ;-)
/Martin