Loading...
dk

Blackvue over the cloud | Tesla Forum

Mugge
Mugge Nov 11 '15

Hej alle

Så er der godt nyt til alle Dashcam freaks
Blackvue har lanceret ny app, ny firmware 2.0 samt cloud funktion

Læs mere her:
http://www.blackvue.com/blackvue-over-the-cloud/

Klaus_
Klaus_ Nov 11 '15
Spændende. Men deres cut-off dato huer mig ikke voldsomt. Kameraet skal være lavet efter april 2015. Jeg købte mit i slutningen af maj, så det skal ikke have samlet meget støv på lageret før det er inkompatibelt...
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 15 '15

Sejt. Det var den eneste ting jeg manglede.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 15 '15

Som jeg læser info på deres side kan man ikke have en iPad stående tændt og se hvad der sker hele tiden. Max. 10 minutter om dagen det var ikke meget.

"10 minutes daily Live View"
Klaus_
Klaus_ Nov 16 '15

Jeg har sendt billede af mit serienummer over til dem, men mit 650 der er købt i starten af sommeren, er produceret før april, og derfor ikke kompatibel. De siger direkte jeg skal downgrade til firmware 1.9 igen. Mit gæt er at wi-fi modulet måske ikke er dimensioneret til at være always-on som det jo kræves med "over the cloud".  Men det lyder til at det kan skiftes på en måde:

Your DR650 device use old Wi-Fi module. it is not support internet service for cloud. Because the module does not have function.

Unfortunately, your device Wi-Fi module can't support cloud service.

If you want to use the service, you should be changed the Wi-Fi module through your seller.

We don’t support individual customer changing the Wi-Fi module.

you will some spend money for changing the Wi-Fi module.

Please downgrade the 650GW firmware to v1.9. your device wi-fi module is not support the v2.0 firmware.

Torben_E
Torben_E Nov 16 '15

Hej.. jeg har opdateret FW til 2.0 og Blackvue wifi er altid på nu. Jeg har dog ikke fået det til at virke endnu på Cloud (alm wifi wirker stadig) da man ved siden af serienummer også skal indtaste "security" code som jeg ikke har fundet / fået spurgt efter endnu.

Det skal lige siges at jeg har haft så mange problemer med Blackvue 650 2 ch, så jeg er på enhed nummer 4. Den sidste fik jeg i slutningen af september. Den først var i Juni.

Når der er en der har fået det til at virke eller ved hvordan man får security nummer så opdater venligst her på tråden.

Torben

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Nov 16 '15
Klaus_
Klaus_ Nov 16 '15

Torben, du skal bare sende en mail til dem med skærmbillede af din telefon hvor den er koblet på Blackvue wifi'en (så de kan se wifi ID'et), samt billede af kameraets serienummer fra f.eks. kassen. Så sender de den cloud security kode retur, som du skal bruge.

Det ser ud til at cloud security koden kun er integreret på nyere kameraer, men ældre kameraer der stadig er kompatible, skal manuelt rekvirere den.

Følg trinene i "HOW TO DETERMINE IF MY BLACKVUE IS COMPATIBLE?" på linket i første indlæg.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 17 '15

Nogen der har prøvet om det virker som det skal endnu?

Torben_E
Torben_E Nov 18 '15

Yep så kører det for Torben_E.

Blackvue DR 650 2 ch.

Hotspot i bilen via 4G

Jeg sidder hjemme nu og ser på video fra parkeringskælderen.... rimelig kedeligt... og bag kameraet er endnu mere kedeligt...

Til gengæld når jeg flasher med lyset så sker der noget... lidt forsinket.

Torben_E

Kiefer
Kiefer Nov 18 '15

Så er det jo kun et spørgsmål om tid inden der findes sikkerhedshuller i Blackvue softwaren så vi kan finde billeder og streams af alle vores biler på russiske hjemmesider...

Torben, du må have for lidt og lave og for meget tid ;-)

/Martin

Torben_E
Torben_E Nov 18 '15

Ja Martin... men kender du det... når først tingene virker... så mister man interessen...

T_E

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 18 '15

Torben_E hvad med live stream, er det begrænset til 10 minutter?

Torben_E
Torben_E Nov 19 '15

Ja jeg kan bekræfte at det er begrænset til 10 min.

Se screenshot.

T_E

Icebreak
Icebreak Nov 20 '15

Jeg har købt 5 stk. Blackvue 650 - 2 ch for at få rabat. Hvis der nogen der ønsker at købe et sæt  for 2.200 så send en PM på mp@icebreak-Invest.dk

Thor
Thor Nov 20 '15

Hvis kameraet så registrer bevægelse omkring bilen, så tager den en række billeder?

Icebreak
Icebreak Nov 20 '15

P-mode reg bevægelser og optager i sekvenser a 1 min

Torben_E
Torben_E Nov 20 '15

Thor

Kameraet optager kontinuerligt i klip a 1 minut eller 3 minutter (du kan vælge forskellig opløsning og 15/30 fpm)

Kameraet deler så optagelserne op i 3 typer.

Normal (dette er når du kører. Disse optagelser bliver gemt/overskrevet i en "endless loop")

Event (baseret på G påvirkninger (events) bliver disse optagelser markeret så de er nemme at finde). Bliver også overskrevet.

Parking (her bliver optagelserne kun gemt når der har været en bevægelse (eller event)). Bliver også overskrevet.

En spurgte hvorfor vi har det installeret. For mit vedkommende :

1. For sjov. Kørsel, banekørsel FDM, Test af bil.

2. For efterforskning/dokumentation af egne eller andres hændelser.

3. Med den nye cloud, live overvågning af parkerings forhold eller når datteren låner bilen.Du kan også snakke direkte til føreren via cloud.

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Nov 22 '15
Gronhund
Gronhund Nov 20 '15

Er der en venlig sjæl der ville være sød at uploade billeder af, hvordan kammeraet ser ud monteret (både set inde fra og ude fra, for og bag kammera)?

Synes det er en god idé med det. Min grund til at skulle købe det, ville primært være for at se eventuelle hærværksfolk.

Venlig hilsen

Mikkel

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Nov 20 '15
Torben_E
Torben_E Nov 22 '15

Hej alle Blackvue ejere (der kan opgraderes til Cloud) og generelt Tesla ejere der ønsker 4G HOTSPOT.

For at gøre en lang historie kort.... Hvis den 4G WI-FI router i køber ikke selv kan skifte mellem 2,4 GHz og 5 GHz så skal den manuelt sættes til 2,4 GHz. Tesla HW understøtter ikke 5 GHz og det gør Blackvue heller ikke.

Når det er sagt så virker det fint nu med lokal 4G hotspot og 10 min gratis adgang til Blackvue i døgnet... og selvfølgelig en meget hurtigere navigation/browser.

Torben_E

P.S. Det med at starte med at sige.. gøre en lang historie kort... er ofte et tegn på at man var ubevist inkompetent eller bevist inkompetent. Ubevist inkompetent er for så vidt i orden.. så lærer man jo noget... men bevist inkompetent så er det som ofte en stædig tekniker og ingeniør som ikke vil læse manualen eller ringe efter hjælp før end der er gået flere dage..... Det endte med at jeg måtte ringe til min gode ven KS og så var den ged barberet på under 1 minut.

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Nov 22 '15
Icebreak
Icebreak Nov 23 '15
De Blackvue 650 GW 2ch er nyeste hardware efter 1 Maj der blot skal downloade 2.0 firmware for at komme i Clouden. Prisen er 2000 Afh i Århus. Mp@icebreak-Invest.dk
Sider: 1 2 »