Loading...
dk

UNDERSKRIV: NEJ TIL REGERINGENS AFGIFTSREGULERING PÅ MILJØVENLIGE BILER | Tesla Forum

TwoChops
TwoChops Nov 15 '15
Done!
Kris
Kris Nov 15 '15

Underskrevet og kommenteret!

PeterJ
PeterJ Nov 15 '15

Jeg syntes, at det er vældig sympatisk med en underskriftindsamling - men det flytter desværre ikke noget.
Jeg har været i dialog med centrale ministre om den planlagte el-bils beskatning.
Problemstillingen er to-delt. Dels er det meget vanskeligt at finde 90 mandater, der kan nå til enighed om ret meget til den kommende finanslov, dels viser kasseopgørelsen hos finansministeren en underfinanciering i forhold til forventningerne.
Jeg har argumenteret for 'vores sag' uagtet vi burde være de glade Tesla ejere, hvis biler pludseligt stiger i værdi. Vores idealisme for reelle alternative elbiler frem for Audi'er og Mercedes'er på flexleasing er en død sild, når der skal tælles til 90 mandater.

Det er mit indtryk, at finansministeren finder resultatet af forhandlingerne omkring el-biler en sørgelig historie. Regeringen er således underlagt det mulige flertal. Jeg mener naturligvis, at regeringen bør kæmpe lidt længere.

Jeg syntes, at vi reelt bør argumentere kraftigt overfor skatteministeren og forligspartierne, at det provenutab de ser ind i, er et fatamorgana opfundet af ministeriets embedsmænd. Priselasticiteten er en parameter de slet ikke har set på. Det vil være meget få, der vil give mere end 1,5 millioner for en pænt udstyret Tesla efter 1. januar. At skatteministeren så opfører sig meget uheldigt omkring de 2.500 Tesla-nummerplader gør ikke sagen bedre.

Danmark var foregangsland for vindmølleteknologi. Vi kunne blive foregangsland for el-bils-baserede energireserver og tilknyttede teknologier. Denne reelle drøm slutter med afgifterne.

Jeg har selv bestilling af 2 ekstra Teslaer undervejs (en ny til mig selv og en til min søn). Jeg snyder ingen steder, men forholder mig blot til lovforslagene, der med al sandsynlighed bliver stemt igennem.

Skatteministeren møder op på Mariehøjcentret i Holte den 1. december.
Jeg møder op med min Tesla og en opfordring til at revurdere Tesla-beskatningen.

 

DeaconWP
DeaconWP Nov 15 '15

PeterJ: Du er igen på rette vej. Jeg har også skrevet til en del skatteorførere på Chritiansborg, med flinke svar. Men det går nogle gange også på det du skriver om hvad der e rmuligt.

Jeg har sendt dem nogle forslag. fra det lille til det store, i prioriteret rækkefølge:

1. At ændre ordlyden til forlængelsen af afgiftsfri registrering også gælder for reserverede biler, hvor der er indbetalt depositum.

2. At de ændrer afgifts indfasningen til at den må stige med hhv 100, 200, 300, 400.000 kroner i hvert af indfasnings periodens år, for ikke at belønne de nuværende ejere.

3. Helt droppe reg. afgift på elbiler.

Nu må jeg bare vente på, om det har hjulpet.

DrTesla
DrTesla Nov 15 '15
Underskrevet
Asger
Asger Nov 16 '15

Underskrevet

Mack
Mack Nov 16 '15

Done!

Docthomassen
Docthomassen Nov 19 '15

Underskrevet! 

PEL
PEL Nov 19 '15
Underskrevet
Kabbel
Kabbel Nov 19 '15

Underskrevet

ThomasDk
ThomasDk Nov 19 '15
Underskrevet!
Frede85D
Frede85D Nov 19 '15

Så er vi på 151 underskrifter. Tak for dem! Godt men det vil være kanon hvis det for alvor greb om sig. Vi må indse at det kræver at budskabet spredes aktivt på de forskelige sociale medier. Hvis nogen her kunne bidrage til det så var der måske en chance.

Tak

Sider: « 1 2 3 4