Loading...
dk

Plasti dip af fælge? | Tesla Forum

CasperB
CasperB Nov 12 '15

Med fare for at blive stemplet som en nærigrøv eller bespottelse af teslas image, er jeg nysgerrig efter om der er nogen, som har prøvet at lave "plasti dip" af deres fælge? Jeg vil meget gerne have en sorte fælge til min tesla, og da jeg har tesla standard 19" fælge, overvejer jeg at "plasti dip" dem sorte.

www.dipshop.dk kan man købe et sort sæt til 699 kr. og med et par timers arbejde, så burde man have sorte fælge.

Nogen der har erfaringer hermed?

RobertJ
RobertJ Nov 12 '15

tjek teslafied.eu

http://www.teslafied.eu/da/color-change-wheels-with-plasti-dip/

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Nov 12 '15
muller
muller Nov 12 '15

Jeg har ikke selv erfaring, men faldt over Frederiks demo forleden http://www.teslafied.eu/da/color-change-wheels-with-plasti-dip/ Så mon ikke han har lidt erfaring? :-)

muller
muller Nov 12 '15

Ok - det var rimeligt tæt løb :-)

CasperB
CasperB Nov 12 '15

Det er præcis på jeres links, at jeg har set plasti dip samt på frederiks link henviser han til dipshop.dk for køb af plasti dip. Men jeg er nysgerrig efter hvis nogen har erfaringer med plasti dip?

Forummets indlæg er redigeret af CasperB Nov 12 '15
FrederikC
FrederikC Nov 12 '15

Hvad vil du vide? :)

CasperB
CasperB Nov 13 '15
Jeg vil i princippet gerne vide det, som jeg ikke ved ;) inkl. fif og tricks!

Men det jeg kan komme på umiddelbart der kunne være rart at vide er:
1. Hvor lang tid tog det for dig at gennemføre en plasti dip af alle fire fælge?
2. Var du tilfreds med resultatet? Noget man absolut ikke skal gøre?
3. Var der noget som du ville have gjort anderledes?
4. Lavede du plasti dip af fælgene mens hjulet sad på bilen eller tog du hjulet af?
5. Brugte du produktet "dip coat", er din oplevelse, at det er værd at påføre?
6. Hvor nemme er plasti dip fælge at gøre rene? Har "dip coat" gjort rengøring nemmere?
7. Har du oplevet at få skræmmer på din fælge med plasti dip?
8. Reparerede du skræmmende blot ved at påføre lidt plasti dip igen?
9. Har du prøvet at få skiftet dæk på et par plasti dip fælge? Kunne det lade sig gøre uden at ødelægge plasti dip'en?
10. Ville du udføre plasti dip igen hvis det var?

Det var lige 10 hurtige spørgsmål :)
FrederikC
FrederikC Nov 13 '15

1. Hvor lang tid tog det for dig at gennemføre en plasti dip af alle fire fælge?
Jeg har kun lavet en fælg til test, der skal 6-7 lag på med 30 min tørretid imellem.

2. Var du tilfreds med resultatet? Noget man absolut ikke skal gøre?
Jeg syntes det blev ret fint, men ingen tvivl om at det skal have dip coat eller anden overflade beskyttelse.

3. Var der noget som du ville have gjort anderledes?
Ik umiddelbart, bare husk at dæk alt til som ikke skal dippes. også dækkene.

4. Lavede du plasti dip af fælgene mens hjulet sad på bilen eller tog du hjulet af?
Det var af, så jeg også kunne tage bagsiden.

5. Brugte du produktet "dip coat", er din oplevelse, at det er værd at påføre?
Har ikke brugt det, men det er nødvendigt.

6. Hvor nemme er plasti dip fælge at gøre rene? Har "dip coat" gjort rengøring nemmere?
7. Har du oplevet at få skræmmer på din fælge med plasti dip?
Lavede bevidst et hak i coaten.

8. Reparerede du skræmmende blot ved at påføre lidt plasti dip igen?
Ja, men det er svært at dække 100%.

9. Har du prøvet at få skiftet dæk på et par plasti dip fælge? Kunne det lade sig gøre uden at ødelægge plasti dip'en?

Tror det laver mærker i fælgkanten af få skiftet dæk, men det kan nok godt reppes så det næsten er usynligt.

10. Ville du udføre plasti dip igen hvis det var?

Det ved jeg godt nok ikke.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har et par flasker hvis du vil prøve det inden køb.

PeterE
PeterE Nov 13 '15

Du kan også få dipshop.dk til at gøre det for dig. Om man så skal have dækket af fælgen ved jeg ikke.

CasperB
CasperB Nov 13 '15

@FredrikC: Tak for svarene. Jeg går lige i tænkeboks inden jeg beslutter mig for hvad jeg vil gøre. Synes dog stadig tanken er tiltalende pga. det er så billig en løsning. For eksempel: i forhold til et par sorte fælge til omkring 15.000 kr. så kan man lave plasti dip til 700 kr. af eksisterende fælge over 20 gange før man når prisen på et par nye fælge. Desuden tænker jeg, at plasti dip også beskytter fælgene markant bedre mod skidt og salt samt andre skræmmer.

Forummets indlæg er redigeret af CasperB Nov 13 '15