Loading...
dk

Hvad bil har i solgt/byttet for at få Model S? | Tesla Forum

kammersgaard
kammersgaard Aug 1 '14

Vi skifter fra Citroen Grand Picasso, som vi har været rigtig glade for. Vi stod med valget mellem den nye model af Picasso og så Teslaen. Men vi måtte desværre meddele Citroen forhandleren, at det ikke blev relevant alligevel ;-)

MicTheCat
MicTheCat Aug 1 '14
Vi her en god gammel Volvo V70 II fra 2001 vi har været rigtig glad for. Og den ville vi såmænd nok have haft endnu i 10 år hvis ikke jeg var blevet forelsket. 14 dage præcist så er den på den blå avis ;-)
Mark
Mark Aug 1 '14

Jeg køre Suzuki Swift Sport fra 2013 indtil levering i slut September, så bliver Swiften sat til salg.

Nommensen
Nommensen Aug 3 '14
Jeg bytter min BMW 520 d, st.car som er fra 2011 - har solgt til en ven for den pris som en forhandler ville give i ren handel - trods alt bedre at min ven får en god pris end BMW igen tjener på mig ☺️ Tabte "kun" 400K på lidt over 3 år så Teslaen kan dårligt have værre afskrivning
120281
120281 Aug 3 '14
@Nommensen: din 520d hvad havde den kørt og hvad var prisen du fik ? For 400k er jo 11k pr mdr i værditab og den kan leases for 7-8k. Men du kan selvfølgelig have kørt mange km.
Nommensen
Nommensen Aug 3 '14
Den havde kørt 53000 - nypris var 855000 og jeg fik 447500 for den - så ja det har været en dyr bil.

Dengang jeg købte den kunne jeg lease den for 9500 plus et engangsbeløb på 50-60 K. Men de satte jo prisen ned med 100K da Mercedes satte deres priser ned og det ryger lige på afskrivningen
Kiefer
Kiefer Aug 3 '14

Ja det er vel næsten altid en ulempe ved dyrere biler, jo højere pris, jo større afskrivning i kroner og ører. Havde selv en Mercedes S som kostede mig 100K om året i afskrivning i de 4 år jeg havde bilen, den kostede mig så også 25-30K om året i reparationer...

/Martin

Hummerling
Hummerling Dec 8 '14

Var I Ålborg til Tesla Tour 2014 d. 30 august.  Vildt imponeret!    Har siden droppet en Hummer H2 og en Skoda Yeti, og nu er TESLA'en lige på trapperne :-)

Hogh
Hogh Dec 8 '14

Var også i Aalborg...er ved og sælge en Porsche 911. Får min om en uge...:)

Genild
Genild Dec 8 '14

Har sagt farvel til en Audi A6 2,4 177hk multitronic med alt i udstyr (ok vildt overdrevet, for den havde hverken varme i rattet eller i gearvælgeren). Vi havde den i 8 år og den kostede os 50.000 kroner per år - første ejerskab gnavede dog 500.000 af prisen for de to første år, inden den blev købt :-)

Werge
Werge Dec 9 '14
Om 10 timer og 37 min henter vi vores Tesla S60.
På fredag siger vi forhåbentlig farvel til vores tre år gamle Skoda Superb.
MrCoffee
MrCoffee Dec 9 '14
Hejsa. Skiftede en Audi A5 med die gantse mulivitten som var fra 2012 ellers lækker bil, bortset fra vand i bagagerummet når det regnede, og at bilens gear ikke tog fat når man fx holdte på en bakke. Henter fredag :)
SQLCPH
SQLCPH Dec 9 '14
Skulle meget gerne overdrage min 2013 udgave af BMW X1 sdrive 18d på fredag til en ny heldig ejer og den 20. Dec hente en S60 med pano, læder, tech, alarm, SuC aktiv og type 2 ladekabel ;-)
Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Dec 9 '14
Lauer
Lauer Dec 9 '14

Måtte ofre min Honda Civic Type R+ for at få lov til at købe P85. Men for s.... det var et godt bytte :-)

Maho
Maho Dec 9 '14
Jeg har netop skippet min A6'er afsted til dens næste ejer. For en "gammeldags" bil var det sgu en dejlig vogn. Men hvis Teslaen bare lever 1/2 op til forventningerne så tror jeg det er slut med forbrændingsmotor for mit vedkommende :-)
krabbe
krabbe Dec 9 '14

Har solgt min fantastiske, 2012 Volvo XC70 D5 med alt udstyr. og har nu "kun" min BMW 330 D cabriolet at trille rundt i indtil min S85D lander i (april/måske slut marts)

Genild
Genild Dec 9 '14

Har lige været på posthuset for at hente mine nye centerdæksler med Tesla logo - til de vinterfælge jeg håber snart at få, så senere kan monteres på den Tesla jeg endnu ikke har fået udleveret.

Virker bagvendt, men nu kan jeg i det mindste sidde og trille lidt med de nye Tesla-logo dæksler hvis ventetiden føles for lang. 

Hejgaard
Hejgaard Dec 9 '14

Opgraderede min hustru' bil fra en Mazda 2 til en Mazda 6 st. Premium, da hun donerede mig endnu en drenge arving - (nr. to af de små drenge - nogle får drenge, andre nitter - citat Mads Christensen)..  ;)

Så med et bilsalg må naturligvis følge et bilkøb = S85 til Faren.   ;)

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 9 '14

@genild

Hvor har støvet de centerdæksler op henne?

Sithfury
Sithfury Dec 9 '14

Jeg skal aflevere en Honda Civic GT som jeg egentligt har været glad for.

Da vi fik barn var jeg ikke mentalt klar til at få en stationcar, så det blev en Civic istedet. De har langt mere bagageplads end man lige går og tror.

Sider: « 1 2 3 »