Loading...
dk

hvordan bliver brugtpriserne på Teslaer købt uden afgift? | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Dec 16 '15
Citat fra T3S7A

Det kommer ikke til at ske. Det er jo et spørgsmål og udbud og efterspørgsel. Fra næste år er efterspørgslen ikke stor, og udbudet vil være stort. Der vil komme flere til. Mange af dem som har købt en Tesla nu ( med hovedet lidt under armen ), blot fordi man har hørt der kommer afgift på mm. Nogle af dem, bliver skuffet over bilen, det er jeg ikke i tvivl om. De ved ikke helt hvad de har købt, men trøster sig med den kan sælges til en god pris hvis det nu ikke var dem. Så der vil være mange til salg næste år, og stort set ingen køber - de har købt inden. Det gør det hellere ikke bedre at afgiften på brændstofbiler kommer lidt ned, det er også kun med til at sænke prisen for en "dyr" elbil. 

Tyder på jeg får ret - Når man allerede nu læser de mange indlæg med folk som ikke er tilfreds. Alt for mange har købt, uden at vide hvad de køber, og hvad det betyder for den daglig kørsel.  

Kristian70k
Kristian70k Dec 16 '15

he he ja det bliver et cirkus :) men godt for dem der skal veksle deres "gamle" tesla til en ny om 3-4 år

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15

Ja det tyder på at der er en del "panikkøb" iblandt nogle af dem som har købt her de seneste dage, uger og måneder.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 16 '15
Invisibletycoon
Invisibletycoon Dec 16 '15
Da man lancerede den første iphone var der ingen kritiske røster fra first movere og senere kom kritikken fra næste bølge som var en smule realistiske og ikke kun åh så begejstet.
Vi har fået næste bølge i danmark nu på tesla.
Det tager mindst 10 før en ny producent får lært at lave et produkt uden småfejl.
Tesla er det første rigtige usikre skridt på vejen til en gedigen elbil som naturligvis vil være fremtiden i storbyer.
Alle de fejl der bliver opdaget bliver ivrigt debatteret netop fordi det er entusiasterne der købt bilen.
Dog gør det lidt "ondt" at høre at ens kæreste bilkøb ikke mødes med samme begejstring i anden bølge. De kritiske iphone indlæg blev til sidst slettet af administratorer får år tilbage.
Der bliver et brugtvognsmarked, men ikke med opskruede priser. Om nogle år vil en elbil være "konkurrence dygtig"og så bliver markedet reelt.
Thor
Thor Dec 16 '15

Det er også "dyrt" at være firstmover på et område. Vi får et produkt, muligvis med div. fejl, eller ting som ikke er logiske om et års tid eller to. Til gengæld så har man en bil med charme, og man kan være med til, at give værdifuld feedback.

Udover, at jeg synes det er en rigtig fin bil, og at man gør noget for miljøet, så var det ikke min plan, at købe en allerede nu. Jeg ville have foretrukket at vente 1-2 år yderligere, netop da man så har lært en del til den tid - ikke mindst om fremstilling af batterier. Der kommer sikkert en skilledato i '17, ligesom med 10/14, hvor radaren blev tilføjet. Men tanken om den stiger markant i pris fik mig til at slå til.

​Jeg følte egentlig, at jeg havde undersøgt tingene ret godt. Men nogen ting er glippet i farten, og derfor er vi bl.a ved, at få sat lademuligheder op hos familien. Således kan vi altid lige få lidt strøm, og så begrænser vi brugen af SuC. Jeg skal bare være indstillet på, at jeg ikke altid kan holde den over 50% som anbefalet.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15
Der er ikke andet for end at vi må have Ken på banen med censurpennen :-)
KS
KS Dec 16 '15

Den deler jeg gerne ud af..

SuneH
SuneH Dec 16 '15

Thor: Anbefalingen er, at den ikke må stå stille i længere tid under 10% eller over 90%.

Der er ikke en anbefaling om at den skal holdes over 50%.

Hvor har du de andre oplysninger fra?

muller
muller Dec 16 '15

@SuneH: Anbefalingen i gamle dage var, at den ikke måtte stå på 0% eller 100% i "længere tid". Hvor har du de 10% og 90% fra?

Jabba
Jabba Dec 16 '15

Jeg tror ikke alt for mange har købt i panik eller uden at vide hvad de har købt. Selvfølgelig har den forventede afgiftspålæggelse fremskyndet købsprocessen for mange, men jeg tror nu nok at de fleste er afklaret omkring at TMS er den bil de vil have. 

Jeg tror til gengæld at der er en del lykkeriddere som får brændt nallerne og dem har jeg som nævnt ikke det mindste ondt af. Man kan se en del TMS'er med 0 km på bagen til salg/overdragelse i December sat til salg af privatpersoner. Her er der nok tale om diverse lykkeridere og folk der alligevel ikke har finanserne iorden.

Jeg er selv en af dem som trods forarbejde er lidt skuffet over f.eks. køre/kurvelys, ringe opvarming af bagrude, lange ventetider hos SC og andre skuffelser. Det gør dog ikke at jeg har fortrudt købet. Det er stadig en fænomenal køreoplevelse og en flot bil.

Jeg tror der er mange som mig. Folk der er lidt skuffet over diverse ting relateret til enten bil eller Tesla's håndtering af den store efterspørgsel, men som overordnet set stadig er rigtigt glade for bilen.

Maho
Maho Dec 16 '15
Havde jeg købt den for 2,2 mio? Tja tjo Bob Bob...... Men til de af Jer som nåede at købe den afgiftsfri men som er skuffede er jeg simpelt hen nød til at spørge: skuffede i forhold til hvad? Hvilken ny bil til samme pris vil I gerne bytte den til??
Forummets indlæg er redigeret af Maho Dec 16 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15

Anbefalingen må være at holde soc så tæt som muligt på 50% oftest og længst muligt. I dagligdagen er det optimalt hvis muligt at holde soc i intervallet 30-70% Er soc under 10% skal den helst oplades relativt hurtigt, og modsat gør sig gældende ved soc over 90%..

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15

@Mwn

Ja og når nyhedsinteressen ved gratis strøm finder et mere normalt niveau. Jeg erindrer da i hvert fald at jeg selv ladede flittigt både på SuC og andre offenlige gratis ladestationer samt på arbejde. Ikke fordi  at behovet reelt var der men fordi jeg kunne :-)

Hookmaker
Hookmaker Dec 16 '15

Anbefalingen er: Kør som du lyster. Jeg tænker ALDRIG på ladestand, ladning osv., den står altid til 100% - bare på med strømmen. 31K i den gamle og 25K i den nye - ingen tab, den lader mere eller mindre til det samme. ....;-) 

Jabba
Jabba Dec 16 '15
Citat fra Maho Havde jeg købt den for 2,2 mio? Tja tjo Bob Bob...... Men til de af Jer som nåede at købe den afgiftsfri men som er skuffede er jeg simpelt hen nød til at spørge: skuffede i forhold til hvad? Hvilken ny bil til samme pris vil I gerne bytte den til??

Nu stiller du vidst tingene på en spids. Jeg ville være lige så skuffet over de ting jeg nævner på en bil til 500K eller en bil til 5 millioner for den sags skyld. Det er ligegyldigt om den hedder Tesla, Skoda eller Ferrari.

Man kan fint være glad for en bil som helhed og samtidigt være skuffet over visse dele af bilen, uden at gøre det til et enten eller valg sådan som du stiller det op.

Jabba
Jabba Dec 16 '15
Citat fra Mwn

@Thor - rolig nu med batteriet. Bare sørg for ikke at løbe tør for strøm så er det fint og ikke lade den stå for længe med 100% på batteriet så går alting fint.

@Jabba: Ventetid ved supercharger falder nok igen når de fleste nye ejere har fået deres lademuligheder sat op derhjemme.

Jeg kan ikke se nogen steder at jeg har brokket mig over ventetid ved SUC. Der er dog masser af andre her på forum der diskuterer det flittigt, så udgår fra at du forveksler mig med en anden.

Edit: Jeg kan nu se at du er blevet forvirret over min kommentar omkring ventetid hos SC (Service Center) - ikke SUC (Supercharger).

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Dec 16 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15

@Hookmaker. Står din altid på 100% soc?

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 16 '15

Man kan snakke om pionér og penge herfra og til juleaften (men der er jo så heller ikke så længe til),

men uanset hvad, så har nogen folk har haft bilen i over 2 år, det er 2 års glæde andre der har ventet ikke har fået,

så i forhold til hvad det normalt koster at være firstmover, og så hvor godt bilerne har holdt prisen, så virker det til at have været en god investering.

Thor
Thor Dec 16 '15

Jeg må nok have misforstået noget. Jeg troede det var bedst, at holde batteriet mellem 50-90% i det daglige. Jeg mener jeg fik det af vide af en kammerat. Og inde på Teslas app står der "Daily" mellem 50-90", hvis man trykker på "Set Charge". Dette har nok resulteret i, at jeg har forstået batteriet helst skal være mellem 50-90% i det daglige, og på længere ture så tæt på 0 som muligt, for at få mest ud af SuC på kortest tid.

Til gengæld lader jeg når jeg kan. Jeg har intet imod lige at sætte den til stikket og så får den lidt strøm.
Men jeg har heller ikke lader herhjemme endnu, da jeg bor i lejlighed og Grundejerforeningen skal tage stilling til dette. Så al strøm er godt for mit vedkommende. ;)

Hookmaker
Hookmaker Dec 16 '15
Gustavsfar1, yes min set charge stå praktisk taget altid på 100%, men jeg lader feks. søndag aften og så lader jeg først igen når den er nede på en 30-70 km typical tilbage.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »