Loading...
dk

hvordan bliver brugtpriserne på Teslaer købt uden afgift? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 18 '16

Årsagen er vel at flere købere har hamstret biler med den intention at skabe sig en lille fortjeneste ved gensalg. En del af de biler som er på bilbasen, og som så sættes til salg nu, har stort set kørt 0 eller få tusinde km. Jeg tror ikke vi vil se et større fald før i slutningen af 2016 når prisen igen får et nøk opad efter årsskiftet.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 18 '16
KimT
KimT Jan 18 '16

Snakkede med en i lørdags som havde fået en 85D lige før somerferien. Han havde fået lovet op til 500km på en opladning. Det holder jo ikke rigtig med de temp. vi har nu, så han regnede med at han ville sælge - han havde beholdt hans BMV

T3S7A
T3S7A Jan 18 '16
Citat fra T3S7A

Det kommer ikke til at ske. Det er jo et spørgsmål og udbud og efterspørgsel. Fra næste år er efterspørgslen ikke stor, og udbudet vil være stort. Der vil komme flere til. Mange af dem som har købt en Tesla nu ( med hovedet lidt under armen ), blot fordi man har hørt der kommer afgift på mm. Nogle af dem, bliver skuffet over bilen, det er jeg ikke i tvivl om. De ved ikke helt hvad de har købt, men trøster sig med den kan sælges til en god pris hvis det nu ikke var dem. Så der vil være mange til salg næste år, og stort set ingen køber - de har købt inden. Det gør det hellere ikke bedre at afgiften på brændstofbiler kommer lidt ned, det er også kun med til at sænke prisen for en "dyr" elbil. 

Reminder hvad jeg skrev den 29/11  :-) 

spaceman
spaceman Jan 18 '16

Jeg er enig, der går nok lidt tid inden markedet har fundet en ligevægt.

Og apropos priser, så synes jeg sådan en her ser ud til at være attraktivt prissat:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/2739483

Disclaimer: Jeg følger bare markedet og har ingen forbindelse til den aktuelle bil / sælger.

NikolajK
NikolajK Jan 19 '16

Jeg mener at man stadig få sin Tesla uden afgift hvis man vælger at importere en 2015 model.

Maho
Maho Jan 19 '16

Nix! Så er den omfattet af afgift

Men du kan købe en dansk indreg. Tesla til hvad du og sælger kan blive enige om i pris

Forummets indlæg er redigeret af Maho Jan 19 '16
NikolajK
NikolajK Jan 19 '16
Citat fra Maho

Nix! Så er den omfattet af afgift

Men du kan købe en dansk indreg. Tesla til hvad du og sælger kan blive enige om i pris

På fdel faceside side er der et opslag fra 24 nov som påstår det modsatte. Her er ordlyden:

"Import af brugt Tesla, årgang 2015, når afgiften er fuldt infaset. Her er reglerne klare og kan ses på SKAT's hjemmeside:http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947291&chk=211047. Se eksemplet som SKAT har lavet, og som jeg har vist på billedet. Indsæt fx værdierne for en Tesla, årgang 2015 og se hvor meget der skal betales i afgift ved importen. Jeg får det til 0Kr..."

SuneH
SuneH Jan 19 '16

NikolajK: Skat har givetvist ikke fået opdateret deres beregningsmaskine, da de heller ikke er helt klar over reglerne pt.

Skat har også sendt fejlbehæftede Grøn ejerafgift-opkrævninger ud til Tesla-ejere. Det er vist lidt kaotisk lige nu.

Men Maho har ret, hvis du køber en ny nu, kommer der afgift på. Også hvis du importerer en udenlandsk. Men en dansk, som allerede ER indregistreret, bude du ikke betale afgift på.

lysmanden
lysmanden Jan 21 '16
Så kom der endelig afgift på Tesla hjemme side. Det blive spænde at se om lykkeriderne der har købt en bil med gensalg for øje kan hamstre en bonus på et par hundrede tusinder kr. Der bliver sikkert pris krig på de helt nye. De kommer til at underbyde hinanden tænker jeg
DeaconWP
DeaconWP Jan 21 '16

Bilbasen: P90DL 1,2 mio. Ny (dyreste i udbud i dag)

Er indregistreret 9/12/15.

Står til at have alt i udstyr, dog er der ikke skrevet om en vinterpakke.

Konfigureret i dag: 1,535 mio. Og så skal man huske, at man ikke bliver første ejer, rent forsikringsmæssigt.

Der er kun billeder af den, taget ved Tesla i Aarhus. Sælger hedder Christoffer, og er fra Vestjylland. Hmm.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 21 '16
DeaconWP
DeaconWP Jan 21 '16

Næste i rækken er også P90DL, alt med undtagen lydpakken, spoiler og står på 19".

Udbydes af forhandler i Silkeborg til 1.139 mio

Ny konfigurering i dag er 1,465 mio

DeaconWP
DeaconWP Jan 21 '16

Et kendt værksted på Amager udbyder en S85D, ny til 852.550 kr

Ny konfig i dag er 1.064.227 kr.

SuneH
SuneH Jan 21 '16
Citat fra DeaconWP

Et kendt værksted på Amager udbyder en S85D, ny til 852.550 kr

Det må den da næsten også have kostet uden afgifter? Lyder ikke som om de satser på at tjene noget videre på den? 

DeaconWP
DeaconWP Jan 21 '16

Det har du ret i SuneH. Det fremgår af et af billederne på annoncen, at det er samme pris, som de har givet for den. Så ingen avance på den.

Frandsen biler i Viborg ser også ud til, at have indset, at der ikke er mulighed for avance på bilerne, for de har også et par stykker til salg til normalprisen.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 21 '16
MartinPedersen
MartinPedersen Feb 6 '16

50% flere Teslaer til salg nu, end ved årsskiftet...

Er der nogen med teknisk snilde, som har mulighed for at lave en løbende graf over de Teslaer der er til salg på Bilbasen? Jeg tænker på uge/måneds basis.

Evt. et system som på autouncle, hvor man også kan se liggetider og prisjusteringer?

T3S7A
T3S7A Feb 6 '16
- Og priser som går ned af. Helt som spået :-) 

Jeg gætter på vi vil se flere biler i de næste 2 md. samt lidt lavere priser også. Når vi kommer til april/maj, vil det begynde at gå den anden vej. - Der vil være nogle som køber der, og der vil også være nogle sælger, som trækker deres bil af marked. Vi nærmere os bedre vejr, og bilen vil kører meget længere på en opladning. Juni gætter jeg på vi vil se det laveste antal til salg. Der vil være sælger som beholder bilen, for at tage på ferie mm. i den, nu de alligevel ikke kan komme af med den. Der vil være køber, som er interesseret i at få en, før en sommerferie. 

August/sept. gætter jeg på flere biler til salg igen, og lidt lavere priser end maj md. 

Nov/dec. ca. samme antal biler til salg, dog med dyre priser. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Feb 6 '16
Maho
Maho Feb 6 '16
Hold da op T3S7A, hvor du kan :-) - Hvordan bliver skivejret i uge  11 - så jeg kan pakke rigtigt :-) - og hvem vinder superligaen? :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Feb 6 '16
T3S7A
T3S7A Feb 6 '16
Maho: Vejret, afhænger hvor du skal hen i uge 11. FCK vinder superligaen. Så til alle dem som ikke har købt en Tesla endnu, aftens lottotal er 6, 11, 18, 21, 22, 28, 34  tillægstallet er 31. 
Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Feb 6 '16
Maho
Maho Feb 6 '16
hæhæhæ,takker :-) PS: Vedr vejret gik jeg bare ud fra du allerede vidste hvor jeg skulle hen :-)
Nikolaj
Nikolaj Feb 6 '16
Hvis vi skal fortsætte T3S7As prognose, så falder priserne nok igen efter nytår 2016/2017. Der var nemlig en, der skrev at Sixt-biludlejning havde købt 300 stk, som de vil udleje i 12 mdr, hvorefter de kommer på markedet. 

Herefter begynder priserne forhåbentligt at stige igen, når de kortsigtede har fået solgt ud, og nye købere kommer til (som ikke havde råd før afgiften blev indført). 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »