Loading...
dk

hvordan bliver brugtpriserne på Teslaer købt uden afgift? | Tesla Forum

koden
koden Feb 6 '16
hvordan er det nu afgiften bliver?

20% i år på nye modeller?

Men da der er den der undtagelse indtil 6 mdr. så bliver dette år vel lidt anderledes?

Men næste år stiger afgift så ikke til 40% og mere de kommende år?

Jeg tror ikke bedre temp. ændrer meget på efterspørgslen.

Så mange km giver højere temp. trods alt ikke.

Forummets indlæg er redigeret af koden Feb 6 '16
MartinPedersen
MartinPedersen Feb 6 '16

Jeg tror SuC situationen her i DK kan spille en rolle i udbud og dermed priserne på brugte Teslaer.

Nikolaj
Nikolaj Feb 6 '16
Mht. afgift, så er det 20% i år stigende med 20% om året til den er fuldt indfaset fra primo 2020. De første 6 mdr. i år er der kun afgiftsfritagelse for biler bestilt før primo oktober 2015. Da disse nok efterhånden alle er leveret, er det formentlig kun model X'er der evt. kan være omfattet her. Så i år er ikke specielt anderledes udover, at nogle købere har over-spekuleret i det, og skal af med dem nu, samt at de fleste potentielle købere allerede har købt.

Jesperf
Jesperf Feb 7 '16
Hej, Jeg har ikke fået købt en Tesla endnu, da jeg først skal af med min afgift nedsatte bayerske diesel damper til en fornuftig pris. Det har dog givet mig muligheden for at følge med i markedet over den seneste 2 måneder, og som jeg ser det er markedet delt i 3. 1. Biler ældre end nov. 2014 og uden autopilot, her er flere specielt private biler nedsat med op til 75K siden begyndelsen af januar. 2. 2015 modeller, både forhandler og private har nedsat priserne med 50k siden begyndelsen af januar. 3. Nye 2016 modeller som udbydes til 2015 priser. Personligt er jeg i tvivl om markedet har fundet et fornuftigt niveau, eller om der yderligere rabatter at hente. Jeg har ligeledes heller ikke besluttet, om jeg skal vælge en 2014 med alt udstyr eller en "skrabet" 2015 med autopilot - nogen input for og imod?
Silent_Ghost
Silent_Ghost Feb 7 '16
Most have:

Hvis jeg skal forsøge at bidrage med udstyr jeg nødigt vil undvære: Autopilot, hifi, vinterpakke, soltag(den må du ikke give slip på, den gør at du har plads til folk bagi pga. den ekstra højde i kabinen.

Nice to have
Jeg kunne nok godt undvære de store 21 selvom den ser så ustyrlig godt ud. (det vil være en del billigere at købe den efterfælgende :) )
Luftundervogn har jeg ikke brugt til andet end at imponere omgangskredsen med4 hjulstræk er fedt når der er meget sne, men ellers mærker man nu ikke meget til det. (Værd også opmærksom på at den er noget hurtigere i optræk end uden - derfor jeg valgte 4 hjulstræk)Premium pakken er konen klar for, pga den automatiske bagsmæk, personligt synes jeg det er vildt at give så mange penge for de få ekstra ting.3. gen sæder i anilinlæder er virkelig flot og lækkert, men her ville jeg spare af flere årsager. Det er altså mindre "klistret" at sidde i standard sæder en meget varm sommer dag. Jeg forventer også at lædereret vil se meget brugt ud om 10 år. Det er koldt om vinteren de første minutter. Kan være lidt sart i forhold til bokser/jakker med nitter ol.
UbekendteHar valgt metal lak  Der er skrevet en del omkring at standard lakken er let at ridse (sikkert pga. nogle miljøkrav i US), så derfor har jeg valgt den utrolig flotte metallak (Perlemorshvid)
Jeg talte med Tesla i sidste uge og de havde 15 stk. på lager, disse biler er typisk med næsten alt i udstyr så vidt jeg lige ved.
Før vi købte bilen havde jeg fravalgt hifi, luftundervogn, 4 hjulstræk, 3. gen - men fordi jeg købte en lagerbil fik vi alt i udstyr. At jeg kunne overveje at fravælge hifi er mig en gåde, det er så fedt at cruise med autopiloten sat til og så bare i stilhed nyde den fede lyd der omslutter én. 

Raymond
Raymond Feb 7 '16

Jesperf: Jeg har en 2013 85RWD og en dec. 2014 90D model og kører en del i begge - der er sgu ingen forskel i køreegenskaber, 90D er en smule mere lydløs og hvis jeg bliver mindet om det, så er sæderne lidt bedre(2.gen) - så for mig er forskellen liret, autopilot og indfældbare spejle(og sikkert lidt andet) - det jeg prøver at sige er, der er sgu ikke den store forskel.

Modsat T3S7A så tror jeg ikke priserne bliver ved med at være lave for de brugte modeller, det ville være naturstridigt/markedsstridigt i mine øjne, men lad os se om 6-9 måneder, det kan jo ikke være andet end et gæt.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Feb 7 '16
Jesperf
Jesperf Feb 7 '16
Mit budget er ca. 700k og til den pris er der mange brugte alternativer - Som jeg ser det er autopilot det afgørende for den nuværende og fremtidige pris. Det er vel ca. 15% af det samlede antal teslaer i DK som ikke har autopilot, og hvis fremtidige køber vægter autopilot højest, vil det som jeg ser det, kun være en markant prisforskel som gør det muligt at handle disse. Jeg er selvfølgelig fristet af at undlade autopilot mod en bil med bedre performance og meget udstyr - men som skrevet i tvivl om prisudviklingen.
ODE90D
ODE90D Feb 7 '16
Hvad angår lak så er der ingen forskel på metal og alm lak - bortset fra at metallak har et andet look. Mange tror, at metallak holder bedre på farven, og at vind og vejr får farven til at falme på almindelige lakeringer, men sådan forholder det sig ikke mere. Almindelig lak uden metalstykker i holder lige så godt som alt andet. 
koden
koden Feb 7 '16
Citat fra Nikolaj Mht. afgift, så er det 20% i år stigende med 20% om året til den er fuldt indfaset fra primo 2020. De første 6 mdr. i år er der kun afgiftsfritagelse for biler bestilt før primo oktober 2015. Da disse nok efterhånden alle er leveret, er det formentlig kun model X'er der evt. kan være omfattet her. Så i år er ikke specielt anderledes udover, at nogle købere har over-spekuleret i det, og skal af med dem nu, samt at de fleste potentielle købere allerede har købt.

Takker..mente nok det var 20% om året.

Lige netop dem der har overkøbt var dem jeg tænkte på med de 6 specielle mdr. i år.

Forummets indlæg er redigeret af koden Feb 7 '16
dRxL
dRxL Feb 8 '16
Sådan som jeg har forstået det er indfasningen af afgiften ikke 20% per år, men følger følgende skala:

20 pct. i 2016, 40 pct. i 2017, 65 pct. i 2018, 90 pct. i 2019 og 100 pct. i 2020.

Kilde: http://www.skm.dk/...aletekst_elbiler.pdf
(ville sætte pris på et link til den endelige aftale hvis nogen har den).
T3S7A
T3S7A May 9 '16

Citat fra T3S7A - Og priser som går ned af. Helt som spået :-) 

Jeg gætter på vi vil se flere biler i de næste 2 md. samt lidt lavere priser også. Når vi kommer til april/maj, vil det begynde at gå den anden vej. - Der vil være nogle som køber der, og der vil også være nogle sælger, som trækker deres bil af marked. Vi nærmere os bedre vejr, og bilen vil kører meget længere på en opladning. Juni gætter jeg på vi vil se det laveste antal til salg. Der vil være sælger som beholder bilen, for at tage på ferie mm. i den, nu de alligevel ikke kan komme af med den. Der vil være køber, som er interesseret i at få en, før en sommerferie. 

August/sept. gætter jeg på flere biler til salg igen, og lidt lavere priser end maj md. 

Nov/dec. ca. samme antal biler til salg, dog med dyre priser. 

Citat fra T3S7A Maho: Vejret, afhænger hvor du skal hen i uge 11. FCK vinder superligaen. Så til alle dem som ikke har købt en Tesla endnu, aftens lottotal er 6, 11, 18, 21, 22, 28, 34  tillægstallet er 31. 
Min spådom holder stadig. ( lige bortset fra lotto tallene ) 
Stille og roligt er det, de sidste par dage blevet færre Tesla til salg på Bilbasen. Mon ikke det bliver ved med det denne og næste måned ud. 
mbk
mbk May 11 '16
Citat fra T3S7A
Citat fra T3S7A - Og priser som går ned af. Helt som spået :-) 

Jeg gætter på vi vil se flere biler i de næste 2 md. samt lidt lavere priser også. Når vi kommer til april/maj, vil det begynde at gå den anden vej. - Der vil være nogle som køber der, og der vil også være nogle sælger, som trækker deres bil af marked. Vi nærmere os bedre vejr, og bilen vil kører meget længere på en opladning. Juni gætter jeg på vi vil se det laveste antal til salg. Der vil være sælger som beholder bilen, for at tage på ferie mm. i den, nu de alligevel ikke kan komme af med den. Der vil være køber, som er interesseret i at få en, før en sommerferie. 

August/sept. gætter jeg på flere biler til salg igen, og lidt lavere priser end maj md. 

Nov/dec. ca. samme antal biler til salg, dog med dyre priser. 

Citat fra T3S7A Maho: Vejret, afhænger hvor du skal hen i uge 11. FCK vinder superligaen. Så til alle dem som ikke har købt en Tesla endnu, aftens lottotal er 6, 11, 18, 21, 22, 28, 34  tillægstallet er 31. 
Min spådom holder stadig. ( lige bortset fra lotto tallene ) 
Stille og roligt er det, de sidste par dage blevet færre Tesla til salg på Bilbasen. Mon ikke det bliver ved med det denne og næste måned ud. 
Synes prognosen holder fint. Jeg har logget bilbasens Teslaer på time basis siden nytår, så kan godt lave data på liggetider, størrelse af afslag Etc. Men emnet optager mig mindre efter jeg skrev mig op til 3'eren, tror den passer lidt bedre til familiens behov, mere simpel ved dørhåndtag og bagklap, lidt mindre bil i parkeringsbås,  mulighed for trækkrog, nyere teknologi og mere effektiv, Etc.
Men hvis der kommer et godkendt trækkrog til Model S, så kan det godt være at S'eren kommer i mit søgelys igen. 
Sider: « 1 2 3 4 5 6