Loading...
dk

Boligjobordining 2016 - fradrag for ladeboks installation | Tesla Forum

Dragheim
Dragheim Nov 19 '15

Hej,

Jeg vil lige høre om der er nogle af jer der er kloge på detaljerne omkring boligjobordningen for 2016. Det skulle være muligt at få fradrag for installation af ladestik/ladeboks til elbiler, men gælder det totalprisen, eller blot arbejdslønnen?

Jeg vakler lidt imellem om jeg skal købe endnu et mobilt ladekabel eller få installeret en boks. Er der nogle der har kendskab til en billig boks, som man ikke selv skal bygge?

KimT
KimT Nov 19 '15

Ordningen fortsætter som den er allerede i dag. Dvs. du får fradrag for arbejdslønnen - ikke den totale pris.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 19 '15
PeterE
PeterE Nov 19 '15

Jeg kan ikke finde noget sted i boligjobordningen for 2015 eller for 2016 og fremad, som peger i retning af at det giver fradrag at sætte hverken ladestik eller ladeboks op. Hvorhenne læser i det?

griffel
griffel Nov 19 '15
Bl.a. her:
http://www.altinget.dk/...r-kan-du-faa-fradrag

Se under 'Andre grønne ydelser'
Kiefer
Kiefer Nov 19 '15

Det er simpelthen genialt. Jeg har jo via mit eget firma haft lejet en ladeboks jeg selv lavede og har fået fradrag i afgiften på strømmen på denne. Den har jo været ejet af firmaet. Nu sælger jeg den så til mig selv og betaler for installationen, igen via mit eget firma, og nu få fradrag for dette...

Denne gang er forskellen så bare, at installationen kommer til at koste en formue :-)

/Martin

PeterE
PeterE Nov 19 '15

Cool, tak - og øv at det først er fra 2016. Men da et skridt i den rigtige retning.

jonasboege
jonasboege Nov 19 '15

Hvad har rengøring, børnepasning og havearbejde med "grønne ydelser" at gøre ;-)

SC
SC Nov 19 '15

Citat fra jonasboege

Hvad har rengøring, børnepasning og havearbejde med "grønne ydelser" at gøre ;-)

...havearbejde må da siges at være 'en grøn ydelse' (om ikke andet, så om sommeren... ;-)
(but, know what you mean!)

Kiefer
Kiefer Nov 19 '15

jonasborge: Hvis bladene på dine træer skygger for dine solceller, skal du jo have en gartner ud og rive blade sammen :-)

Gartneren skal have passet børnene derhjemme for at han kan rive blade sammen, så du kan gå ud og ordne rengøring hos andre. Ja tingene hænger jo sammen... 

/Martin

Kiefer
Kiefer Nov 20 '15

Så er der forøvri8gt kommet lovforslag om, at ordningen med afgift retur på opladning skal fortsætte ind i 2016 også :-)

/Martin

JAndersen
JAndersen Nov 20 '15

Kiefer: hvor har du læst det?

sono
sono Nov 20 '15

Her tror jeg.

I lov nr. 1353 af 21. december 2012 om ændring af lov om afgift af elektricitet og forskellige andre love og om

ophævelse af lov om ændring af lov om afgift af affald og råstoffer (Godtgørelse af elafgift for el forbrugt til opladning af batterier til registrerede elbiler, lempelse vedrørende komfortkøling, dagsbeviser for varebiler samt teknisk justering af energiafgifter m.v. og ophævelse af reglerne om fritagelse for afgift af visse typer af affald fra egen cementproduktion) foretages følgende ændring:

1. I § 21, stk. 2, 3. pkt., ændres »2015« til: »2016«. 

http:///..._L61_som_fremsat.pdf

Trannel
Trannel Nov 20 '15
Og her er selve lovforslaget (L61)<br />
3.6.2. Lovforslaget<br />
Det foreslås, at den midlertidige godtgørelsesordning for elektricitet, der anvendes til opladning af batterier i registre- rede elbiler som led i momsregisteret virksomhed, forlænges til den 31. december 2016.<br />
Da det imidlertid ikke er medtaget i Lovforslag L69, som kun omfatter den reducerede afgift,<br />
må man formode, at fradraget for elafgift ikke fortsætter i 2016 men nu må vi se hvad der sker ved den endelige vedtagelse.
Forummets indlæg er redigeret af Trannel Nov 20 '15