Loading...
dk

Tesla S 85D Obsidian Black sælges - NY! | Tesla Forum

kakvib
kakvib Nov 20 '15

Hej Tesla freaks,

Jeg har bestilt en Tesla 85D med vedhæftede specs. og har ventet forventningsfuld på leveringen sker primo december i år. 

Nu er der imidlertid sket det at mit kørselsbehov er ændret radikalt ( til det mindre ) og jeg derfor overvejer anden løsning.

Håber I vil hjælpe med at dele denne salgsannonce i jeres netværk og sende mig en PM med bedste bud, såfremt det har interesse,

Icebreak
Icebreak Nov 20 '15

Hvad vil have for den?

kakvib
kakvib Nov 23 '15

Hej Tesla Freaks, 

Kender I en der kunne tænke sig at blive godt kørende til jul? 

Sælger min endnu ikke leverede 85D grundet radikalt ændret kørselsbehov og vil gerne give en anden muligheden for at overtage kontrakten. 

Hvor vil I anbefale at annoncere? 

MS
MS Nov 23 '15
Bilbasen er et fint sted at annoncere. Her solgte jeg selv min og det fungerede fint. Tror det er en god ide at skrive alle specifikationer i annoncen - herunder tillægsprisen herfor.<br />
Morten
Forummets indlæg er redigeret af MS Nov 23 '15
kakvib
kakvib Nov 23 '15

Tak MS, det var også min første indskydelse tænkte blot om der var andre muligheder, nu da bilen er ny og det er en Tesla. 

Prøver Bilbasen i morgen.... 

DeaconWP
DeaconWP Nov 23 '15

kakvib. Jeg tror det vækker større interesse, hvis du skriver hvad det koster at overtage din bestilling. Altså bilens pris.

Da du jo egentlig bare kan annullere ordren, kan nogen måske holde sig tilbage, fordi man kunne tro, at der her er tale om en mellemhandler der lige skal tjene lidt penge.

kakvib
kakvib Nov 23 '15
Tak Deacon,

Ville egentlig helst beholde bilen - men for pokker - et vist kørselsbehov skal der vel til for at retfærdiggøre den afskrivning og meget ubekendte gensalgsværdi der vil være efter f.eks. 6 år der er meget lang tid i denne nye fagre el-verden.

Selvfølgelig kan jeg bare annullere handlen, men det kunne jo være skæg at få de 15 tkr hjem igen....
DeaconWP
DeaconWP Nov 23 '15

Lige netop. Det vil da være det bedste. Og så er det jo jeg mener, at hvis priserne på din pdf ikke er fjernet. Og prisen er kendt, så vil ingen føle en vis skepsis overfor at slå til.

Jo flere oplysninger der er tilgængelige i udbudsmaterialet, jo mere gennemskuelig er den. Og så er den jo også mere attraktiv.

Nu har jeg lige konfigureret en bil magen til, med de oplyste tilvalg.

Uden referral rabat er fratrukket, står den til 819.200.

Så den står vel i 809.000, når du sætter den på Bilbasen.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 23 '15
The_Stig
The_Stig Nov 23 '15

@DeaconWP +1 - det ligner et ønske om "korte penge" 

@ kakvib - Svesken på disken - op med prisen hvis du ønsker massiv hjælp

lysmanden
lysmanden Nov 23 '15
Pudsigt så mange nye biler der pludselig kommerciel salg herinde. Tror der er mange der har håbet / troet på en hurtig 50 eller 100 mand i fortjeneste.
D
DeaconWP
DeaconWP Nov 23 '15

Hvis det hænger sådan sammen her, så er det da også smart, at hente noget i den klasse, på en investering på 15.000, og så ekspedere bilen videre, lige inden den skal betales.

Men ved I hvad? Tesla kan stadig levere helt nye biler til de hungrende danskere. Og det er nok en streg i regningen lige nu. Så som køber kan man stadig forvente at finde bedre tilbud hos andre sælgere, hvis de synes bilerne der er til salg er for dyre.

MrCoffee
MrCoffee Nov 24 '15
Vores kørselsbehov er til dagligt minimalt, vi nyder den fede slæde alligevel....
kakvib
kakvib Nov 24 '15

@The_Stig; @lysmanden jeres kommentarer er måske forståelige, men denne bil er ikke købt med henblik på hurtige penge. Investeringen var tiltænkt os selv og grundet den ændrede kørselsbehov er jeg blot blevet betænkelig ved gensalgsværdien efter f.eks. 6 år, da afskrivningen sker over langt færre kilometer. Så, svesken på disken, hvad andet kan jeg sige: Tyv tror hver mand stjæler.... ;-)

Bilen kan selvfølgelig overtages til Tesla's kostpris som er 812.650 ( DeaconWP, du glemte at medtage leveringsomkostninger på 3.450 ).

ias
ias Nov 24 '15
Kakvib.. Jeg har kun 13,5 km til arbejde og kører maks 10 km mere privat dagligt.., så min afskrivning er også over meget få km.. Men jeg har absolut ikke fortrudt det og er slet ikke noget jeg tænker over idag. Har nu haft min 85d i snart 8 mdr og det er stadig en ren fornøjelse at køre i den. Måske skulle du overveje at beholde den alligevel :)
kakvib
kakvib Nov 24 '15

ias, det er virkelig også en svær beslutning! Lysten til at beholde den er bestemt tilstede!

Det der afskrækker mig en smule er min overbevisning om at bilen skal nedskrives til en meget lav værdi efter 6 år.

Min bevæggrund for at mene dette er flg.:

1) Der er på det tidspunkt 2 års garanti mere på batteri og drivkæde, hvorefter der skal bruges et større ukendt beløb på et nyt batteri og eventuelle mekanik fejl på drivlinjen skal afholdes af køber - dette koster på salgsprisen. På biler med forbrændingsmotor er der mere historik at trække på mhs. til holdbarhed.

2) Udviklingen indenfor el-biler er i sin spæde start. Som Elon selv udtaler skal high-end markedet bane vejen for billigere serie producerede el-biler. Dette sammenligner jeg med udviklingen indenfor fladskærme - se bare, hvor hurtigt udviklingen er gået og hvor meget mere man får nu for endnu meget mindre. Ja, jeg tror ikke på denne afgift fjendlige holdning regeringen har fortsætter!

Det koster at være first mover og er kørselsbehovet ikke tilstede vil jeg efter 6 år skulle afskrive 800.000 over 150.000 km. svarende til 5,3 kr. i afskrivning per kilometer.

Kun tiden kan vise om mine betragtninger er forkerte.

Så til alle jer heldige Tesla ejere - denne gang sejrede fornuften for mit vedkommende og ikke lysten :-)

Kristian70k
Kristian70k Nov 24 '15

Kajvib :) Firstmover tænker knap så meget over det :) vil du sige fornuften ikke sejrede.. du vinker farvel til fremtiden.. klart du køber et prdukt der er under udvilkling.. men det er sku da bedre end at købe et der er under afvikling.. men fint hvis dine argumenter passer din beslutning.. jeg er dog uenig i dem alle

Sithfury
Sithfury Nov 24 '15

denne gang sejrede fornuften for mit vedkommende og ikke lysten -  @kakvib

Hold kæft hvor kedeligt :-)

Man lever kun engang. Havde jeg købt udfra "fornuft" havde jeg købt en Renault Clio, eller noget andet makværk :-)

SuneH
SuneH Nov 24 '15

kakvib: En bil med et meget lavt kilometertal er da bestemt mere attraktiv end en, som har kørt 200.000 -300.000 km. Så din brugtpris vil være højere.

Desuden viser erfaring vist, at man kører mere i en Tesla, simpelhen fordi det er så fedt, så mon ikke det bliver til nogle weekendture med soltaget åbent og høj musik til sommer. Ren "for-sjov"-kørsel, som man kender det fra MC-verdenen?

Og endelig bliver bilferier jo ret attraktive, dels fordi Teslaen er så komfortabel at køre i, dels fordi SuperChargers er gratis. Så behold bilen og nyd det, og lur mig, du skal nok få kørt nogle flere km end du regner med :-)

En sidste pointe: Dit kørselsbehov ændrer sig, skriver du. Det skyldes nyt job? Det er jo ikke sikkert du har det mere end 2-3 år, det er jo meget normalt at skifte og hvem ved om dit næste job ligger 60-70 km væk?

Jabba
Jabba Nov 24 '15
Citat fra kakvib

ias, det er virkelig også en svær beslutning! Lysten til at beholde den er bestemt tilstede!

Det der afskrækker mig en smule er min overbevisning om at bilen skal nedskrives til en meget lav værdi efter 6 år.

Min bevæggrund for at mene dette er flg.:

1) Der er på det tidspunkt 2 års garanti mere på batteri og drivkæde, hvorefter der skal bruges et større ukendt beløb på et nyt batteri og eventuelle mekanik fejl på drivlinjen skal afholdes af køber - dette koster på salgsprisen. På biler med forbrændingsmotor er der mere historik at trække på mhs. til holdbarhed.

2) Udviklingen indenfor el-biler er i sin spæde start. Som Elon selv udtaler skal high-end markedet bane vejen for billigere serie producerede el-biler. Dette sammenligner jeg med udviklingen indenfor fladskærme - se bare, hvor hurtigt udviklingen er gået og hvor meget mere man får nu for endnu meget mindre. Ja, jeg tror ikke på denne afgift fjendlige holdning regeringen har fortsætter!

Det koster at være first mover og er kørselsbehovet ikke tilstede vil jeg efter 6 år skulle afskrive 800.000 over 150.000 km. svarende til 5,3 kr. i afskrivning per kilometer.

Kun tiden kan vise om mine betragtninger er forkerte.

Så til alle jer heldige Tesla ejere - denne gang sejrede fornuften for mit vedkommende og ikke lysten :-)

Forventer du at afskrive hele bilens pris på 6 år og 150.000 km? I så fald står jeg gerne som arvtager af din bil, når den intet er værd til den tid. Jeg giver endda gerne en god middag af ren og skær goodwill :)

Men ellers forstår jeg da godt dine betragtninger, som ligeledes gør sig gældende for enhver anden type bil i den prisklasse. Personligt har jeg et gennemsnitligt kørselsbehov på kun 15-20 km om dagen. Så i mit tilfælde er det udelukkende hjertet der bestemmer.