Loading...
dk

1 bil, 2 brugere - problemer med Tesla App? | Tesla Forum

CCR
CCR Nov 22 '15
Vi har tidligere på ugen modtaget vores S90D, og den kører som en drøm.
Både min hustru og jeg har installeret Teslas App på vores IPhone 6, så vi kan gøre fuldt brug af dette vidunder af en bil. Med min telefon kan jeg hurtigt komme i kontakt med bilen og styre opladning, HVAC etc., men min kones telefon kan ret ofte (ca. 8 ud af 10 forsøg) ikke etablere kontakt med bilen. Det virker underligt at den ene telefon hurtigt og stabilt kan komme i kontakt med bilen, og at den anden ikke kan (samme telefon, samme IOS)?
Vi talte med Tesla på Kirstinehøj, og deres forslag til et fix var at tilføje en ekstra bruger under min profil på MyTesla. Dette har dog ikke hjulpet...
Er der andre af Jer der har oplevet noget lignende? Er der begrænsninger i hvor mange telefoner, der kan være tilknyttet til samme bil?
Forummets indlæg er redigeret af CCR Nov 22 '15
jenslm
jenslm Nov 22 '15

Vi har kun en telefon på vores, men til gengæld kunne begge scenarier ovenfor gælde for den. Det er en iphone 6S.

Til tider virker den i samme sekund jeg åbner den, og andre gange kan der gå flere minutter inden den fanger bilen. 

T3S7A
T3S7A Nov 22 '15

Hvis bilen er "vågen" kommer man hurtig i kontakt med den. Men er bilen i sleepmode, dvs. den spare batteri, så kan det godt tage 1 min eller mere og måske endda nogle forsøg at komme i kontakt med den. 

Man kan sætter flueben i den storeskærm i bilen i always connected, så går det hurtigere, men bilen taber også mere strøm når den står stille. 

Så kræver det selvfølgelig også at bilen har net adgang, enten via Wifi, eller 3G - Hvis man eks, parkere i P-kælder mm. kan der være dårlig dækning på signalet. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Nov 22 '15
Hookmaker
Hookmaker Nov 22 '15

Min virker fint på 2 iPhones (ihvertfald indtil for et par dage siden...;-)

KXR
KXR Nov 22 '15
Prøv "Remote S" appen, den er væsentlig bedre og hurtigere
CCR
CCR Nov 22 '15

Tak til Jer alle for gode indspark.

I løbet af dagen har min kones mobil dog udvist bedre takter - uden at der er gjort nogen specifikke tiltag (hvilket naturligvis også kan undre!) Vi indsamler lidt mere statistik, og ellers kan et skift til Remote S være en god mulighed.

CCR
CCR Nov 22 '15

Tak til Jer alle for gode indspark.

I løbet af dagen har min kones mobil dog udvist bedre takter - uden at der er gjort nogen specifikke tiltag (hvilket naturligvis også kan undre!) Vi indsamler lidt mere statistik, og ellers kan et skift til Remote S være en god mulighed.

SuneH
SuneH Nov 22 '15
Er Remote S kun til iPhone? Kan ikke finde den på Google Play (Android).
Er der andre apps til Android I vil anbefale ud over Teslas egen?
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Nov 22 '15
muller
muller Nov 22 '15

@SuneH: Jeg har haft den til Android i 2 år. Hvis du søger på "tesla motors" i Google Play kommer den frem som første hit: Tesla Motors (Beta).

Forummets indlæg er redigeret af muller Nov 22 '15
SuneH
SuneH Nov 22 '15
Hej Muller, ja det er den jeg omtaler som Teslas egen. Den har jeg, og den fungerer fint. Det var mere, hvis der var andre gode apps.
muller
muller Nov 22 '15

Bekalger :-) Læste det som om du ikke kunne finde Tesla's app i Google store... Men kan godt se at det ikke er det du skriver.