Loading...
dk

Clever | Tesla Forum

Bianco
Bianco Apr 11 '14
Citat fra FrederikC

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=144737

Fradrag for afgift til strøm brugt i firmaets "ladestandere, herunder hurtigladere" til og med 2015.

§ 21

Stk. 1. Der ydes tilbagebetaling af afgiften af den af virksomheden forbrugte afgiftspligtige elektricitet anvendt til opladning af batterier til registrerede elbiler. Tilbagebetalingen omfatter elektricitet anvendt i ladestandere, herunder hurtigladere, der drives for virksomhedens regning og risiko, og elektricitet anvendt til opladning af batterier på batteriskiftestationer. Tilbagebetalingen ydes i øvrigt i overensstemmelse med de øvrige bestemmelser i lov om afgift af elektricitet §§ 11, 11 a og 11 c.

Stk. 2. Tilbagebetalingen ydes uanset betingelsen i lov om afgift af elektricitet § 11, stk. 16, om fradragsret i samme omfang, som virksomheden har fradragsret for merværdiafgift for elektricitet og varme. Som dokumentation for tilbagebetalingsbeløbet skal virksomheden på anmodning fremlægge opgørelser af målinger af den forbrugte elektricitet i ladestandere, herunder hurtigladere, og på batteriskiftestationer. Der ydes tilbagebetaling med virkning fra og med den 27. april 2010 og til og med den 31. december 2015.

Ninus
Ninus Apr 11 '14

Rigtig gode indslag og jeg for en til at komme med en pris på en transportabel lader med måler, som kan andvendes til 380V og 220V.

Kiefer
Kiefer Apr 11 '14

Jeg tror det billigste er at bygge laderen selv. Du kommer hurtigt op på en 5.000 og opefter når du skal købe en lader uden abonnement.

/Martin

Dalgaard
Dalgaard Jan 21 '16
Er der nogen der siden sidste indlæg for knap to år siden har fået godkendt at kunne få tilbagebetalt en del af el-afgiften ved bare at sætte en bimåler op og købe strømmen af egen virksomhed ?
T3S7A
T3S7A Jan 21 '16

Søg og du skal finde.... Har været omtalt før.

Du skal have en ladeboks også. Det er ikke godkendt blot med cee stik, da du jo har muligheden for at sætte andet udstyr til der. 

Der findes alternativer til Clever, som bl.a evse.dk 

Stone
Stone Apr 4 '17

Så kom Clever også med "All in one" pakken  - https://clever.dk/all-in-one/

KimT
KimT Apr 4 '17

Tja. En pris på 699,- kontra e.on's 579,- Og etableringsomkostninger på 7.999,- kontra 0,- (efter 30/4 1.295,-) hos e.on. Men de 7.999,- må da næsten være for at etablere et nyt kraftstik på adressen.

Det er nok ikke mange kunder der vælger dem pga. prisen

MOS
MOS Apr 4 '17

Opstartsomkostningerne på 7.999,- inkluderer et besøg af en elinstallatør, der opsætter ladeboks, trækker de nødvendige kabler (op til 10 m) fra gruppetavlen, evt. opsætning af supplerende gruppetavle (hvis nødvendigt) samt test af installationen. Ved mere end 10 m kabel fra gruppetavlen koster det 199,- pr. ekstra meter. Det fremgår af Clevers hjemmeside.

Kaffemand
Kaffemand Apr 5 '17

Når man nu har solceller og derfor ikke kan bruge e.on-løsningen, kunne det måske være interessant med Clevers all-in-one. Jeg har en årlig ladeudgift på omkring 10.000 kr., så det vil være lidt billigere for mig at have Clever (12x700 kr. = 8.400 kr. om året), samtidig med at jeg får adgang til ladenetværket.

Derfor har jeg hørt dem, hvad det skal koste, hvis man allerede har kraftstik (CEE), så de ikke skal etablere en helt ny forbindelse. Eventuelt om man selv kan smække ladeboksen på CEE-stikket, ligesom e.on tilbyder. Men der skal åbenbart installatør ud og nedlægge CEE-stikket og montere ladeboksen, og det vil Clever have 4.999 kr. for. 

Hvis jeg sparer 1.600 kr. om året på at have Clevers løsning (plus eventuel ladning på netværket, hvilket jeg ikke hidtil har haft brug for), vil der dermed gå lidt over 3 år, før løsningen er tjent ind for mig. Så det bliver ikke aktuelt for mig i denne omgang.

webercarbmann
webercarbmann Apr 5 '17

Kaffemand. Få sat en ekstra måler op som kun kører din ladeboks. Det koster lidt ekstra men du kan så både have solceller og EON ordningen. Tror iøvrigt heller ikke at du bare kan køre Clever løsningen sammen med dine solceller. Det får sikkert også refunderet 1 krone / Kwh af staten. Vh. Peter

MOS
MOS Apr 5 '17
Citat fra Kaffemand

Derfor har jeg hørt dem, hvad det skal koste, hvis man allerede har kraftstik (CEE), så de ikke skal etablere en helt ny forbindelse. Eventuelt om man selv kan smække ladeboksen på CEE-stikket, ligesom e.on tilbyder. Men der skal åbenbart installatør ud og nedlægge CEE-stikket og montere ladeboksen, og det vil Clever have 4.999 kr. for. 

What?!? 5kkr for at skrue kablet ud af CEE-stikket og flytte det over i ladeboksen? Jeg tror, jeg vil kunne gøre det selv på under 5 min. (og jeg er ikke elektriker). Jeg kommer gerne på en hvilken som helst adresse i DK og skruer dit kabel over i ladeboksen for dig for kun 3.200,-. Så er det tjent hjem på 2 år! Men uden garanti... :-(

Kaffemand
Kaffemand Apr 5 '17

Ja, det er en hamper pris for at klippe ledningen over og sætte den over i boksen. Det giver ingen mening, og hvis det er den gængse timeløn, vil jeg være Clever-montør i mit næste liv.

Peter: De skriver på hjemmesiden og bekræfter i en mail, at solceller ikke er nogen hindring. Det burde det heller ikke være med de priser...

Og ja, jeg kan få sat en ekstra hovedmåler op, lave en separat elaftale og betale abonnement til elselskabet for måleren. Så kan jeg få e.on til 579 kr. om måneden. Besværligt og omstændeligt, men noget billigere end at betale 5.000 i opstart til Clever + 699 om måneden uden refusion. Det ender nok med, at Clevers "tilbud" sender mig i armene på konkurrenten.

MOS
MOS Apr 5 '17
Citat fra Kaffemand

Det ender nok med, at Clevers "tilbud" sender mig i armene på konkurrenten.

Øv, der gik jeg lige glip af let tjente 3.200,- $-(

Nogen andre, der hopper på limpinden og skal have flyttet et kabel over (uautoriseret) med lidt rabat?? ;-)

thvestergaard
thvestergaard Apr 6 '17

Hvis det ikke var fordi at jeg nu allerede har installeret en ny hovedmåler, så jeg kunne få EON's all inclusive samtidig med jeg har solceller, så kunne jeg godt blive lokket af Clevers tilbud.

1) Clever har mange flere ladestandere og specielt hurtigladere rundt om i landet i forhold til EON, bla en hurtiglader ved Viborg, som vel nok er den eneste langs A13.

2) Clever kunne give mig et tilbud på Allinclusive på 999 til 2 elbiler med hhv en Tesla på Type2 og en Type1 mindre batteri. Clevers boks fåes uden kabel monteret, så man selv kan skifte mellem Type2 og Type1 kablet.

3) Fordi de vil lave all-inclusive på en installation hvor der i forvejen er solceller.

jensk2
jensk2 Apr 7 '17

Jeg tror på at Clever gør mere i hurtigladere, men sammenligningen af antallet af ladepunkter er måske ikke rigtig, se nedenstående? Hvis man kan undvære hurtig charging hos andre end Tesla SUC sparer man vel også en CHAdeMO adapter?

mvh

jens 

~~CLEVER har mere end 600 ladepunkter fordelt over hele Danmark.

https://clever.dk/clevers-ladenetvaerk/?gclid=CjwKEAjw8ZzHBRCUwrrV59XinXUSJADSTE5kAqLMW41wkogCZKdz1uS1BzjZCz6ddWZ5M9xtOkbcXRoC4Xvw_wcB

~~EON CITY-charge
1.000 lademuligheder med strøm fra vedvarende energi

https:///...TYktMCFdAYGAod0DYLRg

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 7 '17
MrCoffee
MrCoffee Apr 7 '17
Thvestergaard, du kan da ikke få all inclusive ved Eon når du har solceller ? Jeg fik da nej da jeg spurgte ? Peter
DeaconWP
DeaconWP Apr 7 '17

Jo, det fik han. Han er nu aftager af strøm som 2 kunder. Vestergaard der hjemme, som privat bolig med solceller. Og som endnu en kunde, på samme adresse med egen måler, installations nummer osv.

Så han har et ekstra abonnement/installation, som han bruger til at indkøbe strøm til bilen.

På den måde er det som at der bor 2 familier med hver sin måler, på den samme adresse/i den samme opgang. Så er der ingen problemer med, om der er betalt afgift af strømmen eller ej. Det vil der så altid være på den anden selvstændige installation.

Koster lidt i installation, samt drifts udgifter til abonnementet ved forsynings selskabet. Men det er sikkert en god forretning alligevel.

Kiefer
Kiefer Apr 8 '17

Koster den løsning ikke en 17-20.000 i oprettelse ved elselskabet plus udgiften til at trække kabler, lave målerkasse osv, når der skal etableres en ekstra installationsadresse med måler osv?

Så alt i alt måske en udgift i størrelsen 25-28.000,- ?

Han har vel så fået ekstra 25A ind i huset til installationen til bilen?

DeaconWP
DeaconWP Apr 8 '17

Det var omkring 8.000 Martin. Men mon ikke jeg burde lade ham svare selv.

Det var vist en kort strækning fra "gravstenen" og det er til en simpel installation.

Så han gjorde en god handel.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 8 '17
KimT
KimT Apr 8 '17

Han skriver her i denne tråd - læs alt - han har svaret ad flere omgange (det var bare en ekstra måler der skulle monteres, ikke ekstra hovedsikring, eller kabel fra vejen)): http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4560?page=1#post-70068

Sider: « 1 2 3