Loading...
dk

Vask af baby!...;-) | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '14

SÅ begik jeg en KÆMPE fejl: Vaskede babyen (håndvask) lørdag og nøj hvor blev den lækker! MEN SÅ kørte jeg lige en tur til Røsnæs og tilbage søndag, og babyen blev sort som et svin, øv! SÅ blev den lige vasket igen hertil aften, tja - vask ALDRIG din Tesla baby lørdag - du skal jo alligevel ud og fræse søndag!

Bruger i øvrigt Gary Dean metoden fra Youtube - og det virker kanon. Tungeste arbejde er at tørre den med Mortens MEGA microfiber håånggklæder! De suger så meget at de vejer et ton efter en halv bil.

Har endnu ikke mod på at tørre den med vand som Junkman gør, men det kommer.

  

Kiefer
Kiefer Apr 8 '14

Og hvis jeg ikke tager meget fejl så nød du HELE weekenden, både første vask, turen rundt og derefter at stå og hygge med at vaske bilen een gang til ;-)

 

Så niks, jeg har ikke ondt af at du skulle stå og vaske bil to gange, jeg vil formode at folk der har været gående forbi søndag aften har set en mand stå og smile mens han vaskede sin bil. Evt med en hustru stående inde bag ved et vindue i huset kiggende ud, mens hun ryster lidt på hovedet :-)

 

/Martin

TwoChops
TwoChops May 2 '14
Fatter ikke, hvordan I har fornøjelse af at vaske bilen :-(
Har nu stået og skyllet og vasket med to spande og tørret med microfiber i over 1 1/2 time. Bilen er grimmere end nogensinde og jeg har givet op.
Fremover bliver det vist i vaskehal. Hellere en ridset million end en møgbeskidt og skjoldet million.
Skaarup
Skaarup May 2 '14

Du har ikke stået i solen og vaske med kalk-holdigt vand, vel?

Hvis du står i solen skal du næsten tørre øjeblikkeligt for at undgå kalkpletter. Men det er noget rod. 

cvitting
cvitting May 2 '14

@TwoChops

Umiddelbart ville jeg nok anbefale et syntetisk vaskeskind (det i den gule plastbeholder). Ud fra foto ser det ud til, at der er tale om særdeles kalkholdige efterladenskaber...

/Claus

Hookmaker
Hookmaker May 2 '14

Hold da helt k..., ja undskyld - jeg har grint som en baby, men det var altså ikke af ondt blod...;-)

Du har begået 2 fejl efter min beskedne amatørviden:

1. Vasket bilen i solskind - det må du aldrig gøre med mindre du har en makker til at holde bilen våd der hvor du er færdig med at vaske.

2. Du skal bruge microfiber til at tørre med - vaskeskind er noget gammelt bras der hører fortiden til. Ring/skriv til Morten fra Detailingbilpleje (se anden tråd) han har et microfiber håndklæde der ligner en million og tørrer som en milliard! (det koster en bondegård: 200 kr - og du skal bruge 2 stk.)

På den igen  - Morten kan sikkert også fortælle dig hvordan du lige får vasket det kalk af som du lige har "smurt" på...;-)

 

cvitting
cvitting May 2 '14

Javel så - da skal jeg vist også have opdateret min viden. Såden et par mikrofætre, må jeg da også prøve ... :-)

muller
muller May 2 '14

-og så husk at den første microfætter skal vrides op i vand inden aftørring - det er mange gange nemmere at grovtørre med en våd microfætter :-)

@TwoChops: og når du alligevel er i gang med at ruinere dig selv, så har Michael fra bilpleje.nu nogle sindsygt dyre hvide spande, som er så store at børn tilsyneladende nemt kan drukne i dem. På dit billede ser det ud som om du bruger sorte spande? Og en børste, det benyttede jeg også til Audien, men nu skal man have en lammeskindsvaskehandske... - mindst! - du bliver nødt til at ringe til Michael også!

Hookmaker
Hookmaker May 2 '14

Brug Gary Dean metoden - se den på Youtube og spar én spand, dyre gritguards m.m.m. Microfiber 40x40 400Grain købes på ebay i bulk (5 eller 10 stk) - langt billigere end i DK, UK m.m.m

OG Mortens håndklæde virker tørt! - Det suger så meget at man bliver helt tør i halsen af at bruge det, så husk gummihandsker..;-)

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker May 2 '14
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 3 '14

Hehe - jeg vil være ærlig at sige at mine aftørringsklæder er så gode at faktisk suger for meget vand hvis man skal bruge dem til gary dean metoden - de kommer jo til at veje 20 kg ;) Tror man skal youtube for at forstå

 

/morten

 

Forummets indlæg er redigeret af DetailingBilpleje May 3 '14
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 3 '14

MHT kalk pletter så ring endeligt - jeg forhandler et produkt der ikke skader lak el coating der kan fjerne selv de mest fastbrændte kalk/mineralpletter

 

/godnat

/morten

BNL
BNL May 3 '14

Hej alle, nu har jeg haft min Tesla i over 6 mdr. jeg har vasket den i vaskehal mindst en gang hver uge og der er intet at se på bilen, lakken står lige i skabet, så min erfaring bare kør den i vaskehal...

Hookmaker
Hookmaker May 3 '14

@BNL, sorry der tager du fejl (hvis du altså bruger børstevask/lamelvask)  - og afhængig af om du har en mørk eller lys farve. Den får mange mindre ridser - Tesla lakken ER blødere end Europæiske, og der er masser af fysiske beviser for det. Men dertil sagt, så er det jo en smagssag, nogen går totalt op i det - andre slet ikke. Den sidste mørkeblå nye bil jeg havde var jeg ligeglad med, min sølvgrå V70er som jeg har kørt de sidste 7 år blev vasket 4 gange om året i den billigste F24, så heller ingen ko på isen der. DEN VAR dog fyld med ridser, men de kunne kun ses på 30 cm's afstand . ..;-) 

BNL
BNL May 3 '14

Hookmaker, jeg har hørt alle sige at den hverken kan tåle det ene eller det andet, men alt andet end lige så har jeg fyret den i vaskehal lige fra dag et af, billigste vask 39 kroner og der er intet at se på den - og du har ret nogle går virkelig meget op i det og jeg er nok bare ligeglad, men når det så er sagt så klare lakken det altså helt ok - jeg vil dog tilføje at den har kun kørt i lamelvask, min er Pearl white og måske kan den farve bare tåle noget mere ;-)

 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 4 '14

BNL - Alle farver er lige bløde - den hvide og til dels den grå skjuler bare slide(ridser om du vil) men det er slid - Kan du evt tage et billede af din lak en aften hvor det er mørkt og så med en led lygte bagved kameraet? Så kan du se slid i lakken

FrederikC
FrederikC May 5 '14

Selvfølgelig vil man kunne se vaskeridser(slid) i lakken.

Men det er jo ikke værre at de kan poleres væk en dag man lyster :o)

(Eller sender den til Odense)

egernmus
egernmus May 5 '14

Vi hører også til dem, der ellers aldrig vasker biler....  Men synes alligevel, denne her fortjener lidt kærlig pleje :-) Så nu har min svoger fra duensmobilebilpleje.dk været forbi og vaske baby og vise os, hvordan det skal gøres, og vi har fået en liste over vaskegrej, der skal indkøbes. Så nu er vi vist klædt på til at være nybagte forældre igen... he-he ;-)

FrederikC
FrederikC Jun 18 '14

Efter nu at have modtaget bilen og set hvor flot den står.

Så tror jeg måske at jeg tager tanken om at smide den i vaskehal i mig igen.

 

Tror i stedet jeg vil overveje dampvask, som findes i flere "varehuse" rundt om i landet.

Bianco
Bianco Jun 18 '14

Der er også nogen der kommer til dig. Jeg har ikke prøvet denne, men bemærk at der er ekstra gebyr for vask af kun en eller to biler per lokation. http://www.easycarcare.dk/da/bilvask:10

Hookmaker
Hookmaker Jun 18 '14

Det tager en 1 time at håndvaske den fra inderst til yderst. Super nemt og 500,- sparet til en dampvask...;-) 

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »