Loading...
dk

Model S vinter trick´s som bør deles? | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Nov 23 '15

Er der erfarende Model S ejere der har oplevet det samme?

Her til morgen stod termometret på -6gr. og jeg skulle på langtur så jeg satte en ladning i gang fra 90% til 100% da vækkeuret ringede.

Via APP tændte jeg klimaanlægget så ruderne var isfri og kabinen 22gr. da jeg skulle køre. så langt så godt :-)

Men da jeg kom ud af byen og på hovedvejen havde jeg stadig ikke set Cruise Control signaturen? og dermed heller ikke "auto steering rattet" !

Ved acceleration op til ca. 80 km kom muligheden pludselig for Cruise Control! - men på turen over de 110 km i alt fik jeg aldrig muligheden for at Auto Steer. og funktionen er ikke slået fra under settings

Hvorfor: - frostvejr?  - Nat?

Hvordan "finder" man funktionen frem igen?

Fandt ved samme lejlighed ud af, at kabinevarmen ikke virker når el-bagruden er tændt? - jeg har også undret mig over, hvorfor man ikke kunne tænde el-bagruden via APP´n ?

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Nov 23 '15
KimT
KimT Nov 23 '15

Prøv at læs her : http://teslaforum.dk/forum/topic/bremsesvigt-i-regnvejr?page=2#post-47857

"Jeg blev oplyst at mit batteri (efter 10 min kørsel) kun var 9 grader og at jeg skulle fortsætte med at varme bilen og dermed batteriet. Først når dette er sket vil regenerering være aktiv igen OG ligeledes gælder at autopilot heller ikke aktiveres før der er opvarmet batterie."

Her til morgen kunne jeg også se at min havde problemer med at se at landevejen var helt lige. I displayet sejlede den forankørende, og det så ud som om vejen snoede sig som hårnålesving selv om vejen var lige og den forankørende også kørt lige. Kørte kort med AP men slog det hurtigt fra igen da den konstant korrigere selv om der ikke var behov for det. Der ligger ikke sne på vejene mellem Silkeborg og Randers.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 23 '15
Kristian70k
Kristian70k Nov 23 '15
Radar skal renses ;) god tur
hjolund
hjolund Nov 23 '15

Mine første oplevelser med nyerhvervet Tesla en vintermorgen: 

1) Super at komme ud i en forvarmet bil, der ikke hoster og harker, bare fordi det er lidt køligt (minus 9 grader). Den kører stort set som en varm bil i godt vejr. Dog:

2) Man skal lige huske, at regen er fraværende det første stykke tid

3) Sidespejlene kunne ikke køre ud - er det normalt?

MS
MS Nov 23 '15
Konstruktionen af sidespejlene er ikke vintervenlig. Der kan nemt sætte sig sne og is, der blokerer, så spejlene ikke kan folde sig ud. Måske der er årsagen? Skal bilen så ude i sne og frost kan det være en ide ikke at folde dem ind.
Morten
MS
MS Nov 23 '15
Konstruktionen af sidespejlene er ikke vintervenlig. Der kan nemt sætte sig sne og is, der blokerer, så spejlene ikke kan folde sig ud. Måske der er årsagen? Skal bilen så ude i sne og frost kan det være en ide ikke at folde dem ind.
Morten
The_Stig
The_Stig Nov 23 '15
Citat fra Kristian70k Radar skal renses ;) god tur

Afstand til forankørende fungerede fint, da AP endelig kunne aktiveres, men der er kom stadig ikke mulighed for autosteer
Hookmaker
Hookmaker Nov 23 '15

Mine erfaringer fra nu 2 vintre (jeg holder ikke i garage/Carport):

• Opvarm bilen via App - start 15-30 min før (idag -6 grader, så 20 min før
  • Hold spejlene ude i frostvejr - så undgår du problemer med dem
  • Sørg for at vinduesvisk er sat i 0 når du parkerer, så slipper du for at den river viskerbladene af om morgenen
  • Sørg for ruderne ikke er våde før den skal stå stille - idag måtte jeg lige køre et kreditkort ned og frigøre gummilisten, før ruden kørte en cm ned...;-)
  • Hvis feks. førerside håndtag ikke præsenteres ved åbning, kan der åbnes indefra og der kan sagtens lukkes igen selvom det aldrig kom ud - det kommer ud senere
  • Et håndtag der ikke vil gå ind, kan forsigtigt presses ind
  • Tænd for ratvarmen før du kører (hvis du har det) - det er superlækkert!...;-)

God tur!

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Nov 23 '15
Mbr1964
Mbr1964 Nov 23 '15

Hej 

@Hookmaker du skriver kan åbens indefra, hvordan hvis du står undenfor

Mbr1964

JL
JL Nov 23 '15

@MBR1964: Mit bud er, at Hookmaker forudsætter, at der er et af den andre tre håndtag kører ud, så du kan komme ind i bilen og dermed åbne førerdøren manuelt - indefra :-)

Forummets indlæg er redigeret af JL Nov 23 '15
P85DK
P85DK Nov 23 '15

Hookmaker = den omvendte Houdini

T3S7A
T3S7A Nov 23 '15

Så kravler man ind igennem bagagerummet. Er jo kun en bil til 800.000kr +  :-)

Mbr1964
Mbr1964 Nov 23 '15

lol :-)

Hookmaker
Hookmaker Nov 23 '15

HOLD JER nu til tråden gutter....;-) Men JL er vinderen i denne konkurrence...;-)

Kiefer
Kiefer Nov 23 '15

Hvis man vil undgå at dørene fryser til om vinteren, og ikke har mulighed for at holde indendøre så bilen ikke fryser til. Ja så er der faktisk kun en ting at gøre, denne metode er så også 100% safe i forhold til frosne vinduer:

Så frem med vinkelsliberen :-)

/Martin

SuneH
SuneH Nov 23 '15
Dørhåndtaget i passagersiden foran kører ikke ud. Døren kan åbnes indefra. Hvad gør jeg?
Bianco
Bianco Nov 23 '15

1: Giv den lige et lille tryk, hvor du kan mærke at den har flyttet sig minimalt. Så du er sikker på at det ikke bare er fordi den er frosset fast.

2: Skriv til Tesla og bed om en tid hvor de kan se på den.

Klaus_
Klaus_ Nov 23 '15

Hvor fryser sidespejlene fast henne, er det bare et sted midt på den store krom-plade? Og kan man ikke sprøjte med silikone der, for at undgå de fryser sig fast?

Korsnab
Korsnab Nov 23 '15
Så fik jeg testet hvide baby i vintervejr. Køreegenskaber er til UG men den er sørme kold. Havde forvarmet til 21 og fjernet sne på forrude og lygter. Havde bøvl med sidespejle, autosteer osv, det er ok.
Men temperaturen...! Har købt den med vinterpakke og havde tændt alt pånær sædegrillen men kunne alligevel ikke holde den nederste del af forruden fri for is og indendørs endte temperaturen på 17 inden jeg nåede lufthavnen (90 km, ikke under -9)
Er det normalt?
Nu holder den i P-huset i Billund og jeg håber på tøvejr!
ElPeter
ElPeter Nov 23 '15

Der har været en del omtale af et problem med varmen i version 7, se f.eks: http://www.teslamotorsclub.com/...7-0-poor-performance

Sider: 1 2 »