....jaah, det er sgu godt konen så kan huske hvad kompressoren skulle bruges til, hehe..;-)
Hook - 14 år og fyldt med bumser ;-)
....jaah, det er sgu godt konen så kan huske hvad kompressoren skulle bruges til, hehe..;-)
Hook - 14 år og fyldt med bumser ;-)
Hej alle,
Jeg bruger ONR til at vaske min bil, men sidste jeg har en højtryksrenser og det er vinter vil jeg gerne bruge en skum forvask, for at løsne det værste inden jeg begynder at ligge hånd på Tesla'en.
Er der nogen af jer der kan anbefale en særlig god skum forvask som i bruger?
Bilvask.nu har anbefalet mig denne:
http://shop.bilvask.nu/forvask-til-bilvask-1liter
Og så evt tilføje noget skumbooster, så den skummer mere op og bliver siddende længere på bilen:
http://shop.bilvask.nu/skum-forvask-bil-1liter
Man kan også købe ovenstående i én blanding (det valgte jeg at gøre):
http://shop.bilvask.nu/forvask-med-skum-1liter
Jeg fortynder det cirka 9:1 (vand:produkt), som anvist, i bøtten til skumlansen, men jeg tror godt det kan tåle at blive lidt kraftigere så næste gang bruger jeg nok dobbelt så meget produkt.
Der er mange måder at vaske bil på men nu er det blevet lidt nemmere for mig.
Jeg har nemlig fået installeret et "Blødgøringsanlæg for kalkfrit vand"
Det har mange fordele, ikke mindst ingen kalkpletter på lakken efter bilvask.
Jeg har vasket bilen et par gange uden at tørre efter og jeg kan ikke se nogen kalkpletter (her i det svage vinterlys)
Vandet her i Odense har en hårdhed på 18dh og er nu her i huset kun 3dh.
Link: https://webshop.bwt.dk/...bloedgoeringsanlaeg/
@TorbenS, tror ikke dit link virker, "Sorry, an error has occurred. Please try again.". Hvad koster sådan et anlæg og hvor stort er det?
et anlæg til almindelig størrelse hus koster mellem 8-12.000 kr. + installation afhængigt af leverandør
http://kalkfrithjem.bwt.dk/?media=Adwords&gclid=CJOQi6XH89ECFRUo0wodmfIFcQ
Jeg har hørt at vandet fra kondens tørretumpleren også er kalkfrit. Nok markant billigere at skaffe, hvis man planlægger lidt.
Bare du ikke har udendørsvandhanerne tilkoblet toilettet. Så kommer bilen til at ligne lort!
http://jyllands-posten.dk/livsstil/biler/ECE9340075/vask-bilen-naesten-uden-vand/
- hæld lidt optimum no rinse i vandet og det spalter alle mineralerne fra hinanden, derved ingen kaltspots
Jeg overvejer lidt et lille fælleskøb af skum lanse, hvis der er nogen der vil være med?
- hæld lidt optimum no rinse i vandet og det spalter alle mineralerne fra hinanden, derved ingen kaltspots
Nu er jeg lidt doven anlagt, men efter at have haft en sort bil, er jeg holdt op med at bruge vaskehal. Derfor bruger jeg typisk højtryks renser og two bucket metoden med grit guard. Og så vasker jeg gerne i regnvejr, så jeg slipper for at tørre af, hvilket i mine øjne er det mest irriterende ved bilvask. Men hvis NoRinse spalter mineralerne, betyder det så, at man kan spare at tørre bilen af bagefter, hvis jeg kommer NoRinse i min bucket (jeg forventer at svaret er nej)?
Jeg regner med at invistere i en skum lanse og lidt skum forvask shampoo (lidt bare for sjov, og for at se, om det faktisk virker). Jeg har set den fra bilvask.nu, og har også fået den anbefalet, men regner med at købe en fra Autobrite, som ser ud til at få gode anmeldelser:
Er der nogen der har prøvet den, og vil tale mig fra den? Er der nogen der vil have noget med, hvis jeg bestiller derfra?
Der kunne være afhentning i Vejle, Aarhus området, eller måske et par andre steder, hvis det kunne have interesse.
Jeg synes stadig at Sidekick Blaster virker smart, men synes dog den bliver for dyr. Er der nogen der har fortrudt deres køb, og vil sælge den billig?
Jeg overvejer lidt et lille fælleskøb af skum lanse, hvis der er nogen der vil være med?
Nu er jeg lidt doven anlagt, men efter at have haft en sort bil, er jeg holdt op med at bruge vaskehal. Derfor bruger jeg typisk højtryks renser og two bucket metoden med grit guard. Og så vasker jeg gerne i regnvejr, så jeg slipper for at tørre af, hvilket i mine øjne er det mest irriterende ved bilvask. Men hvis NoRinse spalter mineralerne, betyder det så, at man kan spare at tørre bilen af bagefter, hvis jeg kommer NoRinse i min bucket (jeg forventer at svaret er nej)?
Jeg regner med at invistere i en skum lanse og lidt skum forvask shampoo (lidt bare for sjov, og for at se, om det faktisk virker). Jeg har set den fra bilvask.nu, og har også fået den anbefalet, men regner med at købe en fra Autobrite, som ser ud til at få gode anmeldelser:
Er der nogen der har prøvet den, og vil tale mig fra den? Er der nogen der vil have noget med, hvis jeg bestiller derfra?
Der kunne være afhentning i Vejle, Aarhus området, eller måske et par andre steder, hvis det kunne have interesse.
Jeg synes stadig at Sidekick Blaster virker smart, men synes dog den bliver for dyr. Er der nogen der har fortrudt deres køb, og vil sælge den billig?
Jeg har købt denne Skumlance på Aliexpress og er meget tilfreds med den, vaskede bilen i går og der var intet sand og sten tilbage på bilen og kunne derefter vaske den med two bucket metoden for at få alt salt og trafikfilm af bilen.
Efterfølgende aftørrede jeg den med et par opvredet microfiber klude og nogle sprøjt af Ammo NYC product Hydrate, dette produktet gør en kæmpe forskel når bilen skal tørres og giver samtidig et ekstra lag af beskyttelse. Der er en lille video omkring Hydrate produktet i linket som giver en rigtig god forklaring om hvad produktet er.
Derudover synes jeg man skal bruge noget tid på at se Larrys videoer omkring bil pleje, han er rigtig dygtig. AMMO NYC YouTube Kanal
Jeg har købt denne Skumlance på Aliexpress og er meget tilfreds med den, vaskede bilen i går og der var intet sand og sten tilbage på bilen og kunne derefter vaske den med two bucket metoden for at få alt salt og trafikfilm af bilen.
Efterfølgende aftørrede jeg den med et par opvredet microfiber klude og nogle sprøjt af Ammo NYC product Hydrate, dette produktet gør en kæmpe forskel når bilen skal tørres og giver samtidig et ekstra lag af beskyttelse. Der er en lille video omkring Hydrate produktet i linket som giver en rigtig god forklaring om hvad produktet er.
Derudover synes jeg man skal bruge noget tid på at se Larrys videoer omkring bil pleje, han er rigtig dygtig. AMMO NYC YouTube Kanal
Jeg har set den fra AliExpress, og overvejede den kraftigt. Men så så jeg en YouTube video, hvor de sammenlignede MJJC (AliExpress) med AutoBrite (og en tredje), og her sagde de at AutoBrite leverede det bedste skum. Så derfor tænkte jeg, at det var den jeg ville gå efter.
Fællesindkøb af skumlanse. Er der andre, der vil være med på fællesindkøb fra AutoBrite?
@AndersHoj: Hvilken shampoo bruger du til din skumlanse? Hvor køber du AMMO NYC?
Det er noteret, @Knudsen.
Ja, de ligner hinanden. Om de er de samme skal jeg ikke sige, men nu havde jeg læst en anmeldelse af AutoBrite, så derfor tænker jeg det er den, jeg vil gå efter. Desuden er der også en 5L med ved AutoBrite, og prisen burde komme under 535 kr.