Loading...
dk

Vask af baby!...;-) | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Dec 8 '14

Muller: Problemet med fugt i baglygtelisten fik jeg løst ved service i Drammen i Norge og har ikke haft problemet siden, hvis Tesla i DK ikke kan få det fixet vil jeg anbefale at du lige beder dem om at ringe til dem længere nordpå ;-)

Har nu kørt 15.000 siden sidste service og stadig ingen fugtproblemer. Til gengæld trænger bilen alvorligt til at blive vasket, efter den er flyttet ud på en mark...

/Martin

muller
muller Dec 8 '14

@Kiefer: I er begyndt at bygge? Det med fugten er blevet fixet(?) en gang for et halvt år siden, men vendte tilbage med det samme. Men det generer mig så lidt at jeg glemte at gøre opmærksom på det ved et-års service... Men jeg skal da huske at tippe dem af med at det kan fixes i Norge næste gang jeg er forbi Kirstinehøj :-)

Larsen
Larsen Dec 8 '14
Fugt i baglygterne er noget af det eneste jeg ikke har døjet med, men ny motor, soltag der ikke kan lukke, radio der ikke kan holde kanalerne, dørhåndtag der ikke sidder i plan med dørpladen, instrument cluster skiftet to gange, hjulophæng der ikke var spændt, navi anlæg der giver hvid skærm, løbende resæt af den store skærm, støjdæmpning man selv skal udføre osv, osv. Men det er vel kun småting, der for en entuiast slet ikke spolerer indtrykket af en god bil. Var der nogen som sagde Alfa?
muller
muller Dec 8 '14

@Larsen: Jeg kan godt forstå at din begejstring er temmelig begrænset med de problemer du har haft med din bil. Jeg tror at mange af os (ensidigt) begejstrede ejere af Model S, har været mere heldige med kvaliteten af vores bil end du har. Det er surt at have fået en af de (forhåbentlig få) biler som ikke burde være gået igennem kvalitetskontrollen. Jeg kan kun håbe at Tesla har fået løst problemerne med din bil på en pæn og ordentlig måde, samt at det bliver lidt nemmere når der kommer SC i Århus til foråret.

Kiefer
Kiefer Dec 8 '14

LArsen: du har ikke og har aldrig haft problemer med fugt? jamen så er alt jo i den skønneste orden og indtrykket af den perfekte bil er intakt ;-)

Muller: Ja, altså det vil sige huset er nu sat med pinde og snore, og vi bor i en midlertidig bolig på byggegrunden på 55m2...

Ville have vasket bilen her i weekende, men da jeg så ville montere vandslange på den ene udgang af modulhuset og tændte for hovedhanen, viser det sig at den er møg utæt, og det eneste sted der ikke kom vand ud af var vandslangen... Så nu må vi vente til en gang senere på ugen hvor en smed har tid til at kigge forbi den løbende hane, her er vi bare glade for at vi kun betaler byggestrøm og for et "anslået" forbrug.

/Martin

Larsen
Larsen Dec 8 '14
Jeg er jo slet ikke den eneste der haft mange fejl på bilen. Prøv blot at se bare lidt tilbage her på forum. Det som er lidt specielt, er jo at vi stadig, mig selv inklusive, fortsat er glade for vores biler. Jeg vil blot tilkendegive, at jeg nok ikke helt synes bilen fortjener den Hype der er omkring den
muller
muller Dec 8 '14

Så er vi nok bare lidt uenige :-) Jeg synes at den fortjener al den hype den har fået og mere til, fordi den forener så mange attraktive egenskaber i én bil (for os der kun har en bil er det jo helt fantastisk);

1. Der er plads til en hel familie (+ det løse!)

2. Høj sikkerhed

3. Uovertruffen performance

4. Den kan køres meget økonomisk

5. Den støjforurener ikke nærmiljøet

6. Den partikel/lugt-forurener ikke nærmiljøet

7. Den kan køres råddent (hvis man er til den slags)

8. Den kan i princippet køres på "ren" strøm

9. Lave vedligeholdelsesomkostninger (forventet)

10. wow faktor

11. Lækkert design

12. Forventet stor mulighed for genanvendelse af både aluminium og batterier (som ellers er så udskældt...)

Man kan sikkert finde biler der har 4 eller 5 af disse egenskaber ad gangen. Men at det er lykkedes at samle dem i én bil i første hug er sgu da værd at hype en lille bitte smule... synes jeg... - og jeg har sikkert glemt nogle punkter :-)

muller
muller Dec 8 '14

hmm, er muligvis kørt en smule off topic...

Bianco
Bianco Dec 8 '14

Synes egentlig at du mangler den vigtigste pointe:

Brugbar rækkevide

OT Jeg er glad for iwash, hvis bare ikke de lå så langt væk fra alting... (=mit hjem)

muller
muller Dec 9 '14

@Bianco: Det er nok fordi rækkevidde (i min bilverden) ikke som sådan er en fed feature ved en bil, men mere en forudsætning på linje med at den kan køre. Jeg var ikke specielt på udkig efter en elbil da vi bestilte Model S, faktisk kiggede vi slet ikke efter ny bil...

Men i virkeligheden er det nok et symptom på at rækkevidde ikke er et issue, og derfor ikke er kommet med på listen :-)

Kristian70k
Kristian70k Dec 9 '14

:) holder selv i thyborøn lige nu.. og kan vist kun lige komme hjem.. men der er en frokost, og det betyder at der lige stikker en 10 15 kilometer af batteriet når jeg skal i gang igen :) så skal vist finde en clever eller en anden stander på vej mod randers :) det er sku også fordi de kunder lige skal have en tester.. 

Kiefer
Kiefer Dec 9 '14

Kristian: Skal selv en tur til Morsø næste uge, den synes jeg også er lige på grænsen af hvad bilen kan klare i dette vejr.

Har fravalgt Clever, så det ender nok med at blive en gratis omgang aftensmad og strøm hos svigerforældrene der bor lidt nord for Viborg.

Ville forøvrigt have vakset bilen i hånden i går... men selvfølgelig er alt vaskegrejet pakket ned i en flyttekasse der sikkert står nederst et eller andet sted i en container... Bilen begynder alvorligt at trænge til en omgang vask.

/Martin

Bilvaskeren
Bilvaskeren Dec 17 '14

Til dem der er i tvivl om om det rent faktisk kan betale sig har vi lavet en lille video der viser hvad der sker med en ny bil der bliver brugt og vasket i vaskehal 10-15 gange på det første år af bilens levetid...

http://shop.bilvask.nu/guides/brug-ikke-vaskehal

Forummets indlæg er redigeret af Bilvaskeren Dec 17 '14
kajakaj
kajakaj Dec 17 '14

10-15 gange på et år!. Jeg vasker da næsten hver uge - selvfølgelig håndvask.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 17 '14
Maho
Maho Dec 17 '14
Jeg gider simpelthen ikke stå og håndvaske, slet ikke om vinteren, så lakken har bare at holde!
Maho
Maho Dec 17 '14
Har desværre godt hørt rygterne, men den må holde så godt som den kan.. Nogen som har erfaringer med maskinvask (eller er jeg den eneste tåbe med de tanker :-)?
Kristian70k
Kristian70k Dec 17 '14

det er du Maho :) har lige brugt en bunke skillinger ved bilvask.nu :) lækre produkter og en god vejledning :) plus det er sku fedt at vaske den selv :)

Larsen
Larsen Dec 17 '14
Vasker altid i hånden, også om vinteren. Det er så dejligt afstressende. Først vaskes taget, så vaskes forrude, så motorhjælm osv. osv. Der skal ikke tænkes på en masse andet, men have fokus på den del af bilen der nu vaskes. Ren terapi.
Maho
Maho Dec 18 '14
Hmmmmmm, det kan sgu godt være jeg skal ændre holdning nu hvor man er blevet ejer af verdens fedeste bil...... Jeg gør det sgu :-)
SQLCPH
SQLCPH Dec 18 '14
+1: Larsen. Jeg elsker at vaske bil i hånden og min Tesla (hentes på lørdag skal aldrig i vaskehal).

Med en højtryksrenser monteret med skumlanse er det også ligefrem prof at vaske bilen. Uden at gå i detaljer som bilvask.nu allerede skriver om så gælder der om at forvaske så meget som muligt før man "lægger hånd" på bilen. Løsne skidt og sprøjt det væk inden vaskeskind eller handske kommer på. Det er dejligt terapeutisk ja :-)
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »