Loading...
dk

Vask af baby!...;-) | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Dec 18 '14

Maho. Der er mange, der investerer 3.500 plus moms i en overflade behandling, der er meget mere robust end den originale lak. Den gør dels, at overfladen er mere "slid bestandig", og at det skidt der kommer på i løbet af ugen, er meget nemmere at få af.

Jeg har endnu aldrig selv brugt det, men jeg tror meget på de anbefalinger der går på, at få lavet en behandling ved Detailing Bilpleje i Odense.

Da din bil endnu er meget ny, ;-) så kan det være en meget god investering for dig.

Også selvom du vil håndvaske.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 18 '14
Maho
Maho Dec 18 '14

Tak for råd og tips til alle. Nu har jeg købt mig lidt fattig hos bilvask.nu, så må jeg i gang :-)

Maho
Maho Dec 20 '14
Ja ja, med hjælp fra min datter gik det jo fint og hurtigt, og det var faktisk helt hyggeligt :-)
SQLCPH
SQLCPH Dec 20 '14

Ser godt ud Martin og hyggeligt :-) Jeg overvejer også Opticoat men der er lige det med logistikken for at komme til og fra Odense. De har vist behov for at have den over natten så vidt jeg husker?

MS
MS Dec 20 '14

Jeg kan kun anbefale en opticoatbehandling - det er klart nemmere at vaske bilen. Jeg fik den behandlet efter ca. 6 måneder og kan tydeligt mærke forskellen. Det er godt givet ud. Logistikken er ikke så slem. Efter at have afleveret bilen kørte Morten mig til Banegården i Odense og jeg hentede den dagen efter. Er man i god tid får man til rimelig penge en billet Odense - København t/r. Det er faktisk ikke så slemt, når man bare planlægger det - og planlægning er man jo vænnet til med en el-bil :)

DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '14

Jeg trænger til at langturs afprøve lidt forskellige Tesla'er, så jeg vil godt tilbyde at køre jeres biler til og fra Odense.

Der har indtil nu været en "Hyacinth"med de gange jeg har været afsted.

Så bare skriv til mig, så skal jeg nok lave et skema, med Jeres baby'er frem og tilbage.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Dec 20 '14

Fantastisk initiativ

DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '14

Godt du er med på den Detailing, En Tesla frem, og en anden tilbage. Så er det nemt.

IIh hvor jeg glæder mig.

SQLCPH
SQLCPH Jan 2 '15
Så blev Ms Gray Fox vasket for første gang. Har allerede fået småridser i lakken langs siden. Overvejer nu mere en gang opticoat. Ved i om de kan klare det hele på én dag? Eller skal den hærde over natten?
Kiefer
Kiefer Jan 2 '15

SQLCPH: Den skal lige have lov at tørre natten over. Mens ellers er det jo bare at tage fat i Morten.

/Martin

Hejgaard
Hejgaard Jan 4 '15

Kære alle

Så er den første håndvask gennemført (siden 1999 hvor jeg fik min første firmabil). Syntes TMS fortjente kærligheden og det er nu også ganske sjovt.

Brugte disse trin (øvede mig på kone-bilen inden TMS)   ;)
1. Højtryk spuler fælge
2. Fælgrens på, sidder 5 minutter
3. Højtrykspuler fælge (næste gang får de med børsten, men har kun kørt få km, så ikke nødv i dag)
4. Højtryk spule bilen
5. Shampoo-attack bilen med skumlanse
6. Højtryk spule bilen
7. To spande - en' med skumshampoo og 10 rene klude, en' tom til beskidte klude
8. I lige lange strøg vaske en' del af bilen ad gangen - hver gang en klud er beskidt, tag en ny
(derved undgå at komme beskidt klud i shampoo vandet)
9. Højtryk spule bilen
10. Køre i garagen
11. Med kæmpe vaskeskind tørre bilen ned
12. Rengøre falser mv.
Tid - lige over en' time.

Forslag til forbedringer modtages gerne.

Tilfredshed stor.  ;)

Hejgaard
Hejgaard Jan 4 '15

Super - tak for tips  ;)

sjensen
sjensen Jan 4 '15

Jeg tager fælgene med en mikrofiber-handske og alm. shampoo i de 5 min. mens skum/forvask arbejder på bilen. Der har ikke været brug for fælgrens. 

Til vasken har jeg 5 mikrofiber-vaskeklude som jeg ved at folde og vende har 8 rene firkanter at vaske med på hver vaskeklud. Tørrer også med mikrofiber-håndklæder.

PerPower
PerPower Jan 4 '15

Har i luftundervogn så kør bilen helt op, så er det lettere at få snavs væk fra hjulkasserne.

Hookmaker
Hookmaker Jan 4 '15
Nej, drop handsken og fortsæt med kludene, hvis det funker for dig. Mikrofiber håndklædet fra detailingbilpleje slår ALT!
krogsgaard
krogsgaard Jan 7 '15

Dem der bruger Gary Dean metoden, hvad bruger i som vaskemiddel/shampoo? Eneste jeg kan finde er det fra bilvask.nu. som sikkert også er godt. Men vil lige høre hvad i andre bruger.

Hookmaker
Hookmaker Jan 7 '15

Har sendt dig PM..;-)

Kristian70k
Kristian70k Jan 25 '15

sne eller ej, bilen skal da vaskes i weekenden :)

Kiefer
Kiefer Jan 25 '15

Heh, tænkte fuldstændig på det samme her i eftermiddags, men både vandslange og højtryksrenser er desværre frosset i disse dage...

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Jan 25 '15

:) måtte også i bauhause efter en ny vandslange :)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »