Bilvask.nu sprøjtet mine fælge på Skylinen. Det var ved at ødelægge fælgene!
Køb en fælgrens uden syre i. Selvom Sonax ikke laver verdens bedste produkter. Så vil jeg mene at de har en af de bedste fælgrens på marked.
Bilvask.nu sprøjtet mine fælge på Skylinen. Det var ved at ødelægge fælgene!
Køb en fælgrens uden syre i. Selvom Sonax ikke laver verdens bedste produkter. Så vil jeg mene at de har en af de bedste fælgrens på marked.
#hookmaker
Kan se du har købt nogen forskellige mikrofiber klude i #46 - Var der nogen forskel på dem eller er de lige gode?
På byggetræf igår var der en del der spurgte om Mikrofiber, jeg bruger de her klude fra Tyskalnd, god service og hurtig levering:
http:///...ound-hochwertig.html
Den rød/grønne 400Grains til vask - jeg folder den 2 gange, bruger den røde til den ene side og den grønne til den anden. Foldet 2 gange har du fire sider at vaske med.
Den grå 400Grains til nederste paneler.
Den gule 40x40 til inderkanter på døre bagklap mm.
Jeg bruger den blå "watermagnet" 50x70 til tørring af fælge og andre steder der kan være beskidte og Mortens "gule" vams til aftørring af bilen.
@Klaus_, den gælder bestemt ikke her! Priserne på Microfiber klude (alle produceret i Kina og solgt i paller til 12 kr.) er horrible for at sige det mildt. Så her er det helt i orden at kigge sig lidt omkring. Meen Poliershop ligger jo også i det der i mit hoved stadig burde være en del af Danmark, elller sådan næsten da...;-)
Så fik jeg vasket bilen igår for første gang i hånden for første gang.
Resultatet var lidt med en blandet følelse.
Jeg opdagede at jeg manglede en autodyse til højttryksrenseren, så det var den første problematik der skal løses til næste gang. Jeg anvendte så en af de andre dyser der fulgte med HT renseren men følte ikke rigtig der var nok tryk på.
Min plan var at jeg ville forvaske bilen og så klarer fælgerne mens skummet arbejdede på bilen. Det viste sig dog at fælgerne var ret beskidte og skulle bruge meget mere tid på dem. Så jeg hoppede over til at spule bilen så den ikke blev stående med skummet for længe.
Herefter gik jeg igang med fælgerne. Det skulle jeg nok ikke have gjort da bilen så tørrede ind da jeg nåede at rense alle 4 fælg.
Vaskede så bilen med mikrofiber kludene hvilket gik nogenlunde men kan godt se at man skal starte lidt strategisk da man vil overlappe en del.
Tørringsdelen havde jeg lidt udfordringer med. Jeg forventede at bilen vil blive tørret helt ind men det er jo umuligt. Den blev ikke helt tør og måtte mother nature klare det sidste. Er det bare sådan eller gjorde jeg noget forkert.? Skal man føre tørre håndklædet hårdt eller med bløde bevægelser?
Hele projektet endte med at tage lidt over 2 timer inkl. forberedelser.
resultatet var også med nogenlunde tilfredsstillende da jeg ikke rigtig nåede at se slutresultatet da det begyndte at regne.
Kunne godt tænke mig at hooke op med en erfaren så jeg lige kan få nogen gode råd. Gerne i storkøbenhavn - håber der er nogen der kunne have lyst. :)
@ias, jamen en hver start har sine udfordringer...;-). Start med ALTID at vaske en dag hvor det er overskyet, samt helst overhovedet ikke blæser. Ellers tørrer skidtet hurtigere. Processen skal klares på under 1 time - med mindre du laver masser af finlir.
Som du selv siger renser jeg også fælge mens skummet arbejder, men jeg tjekker fælgene først, fordi man har ikke så meget tid at løbe på.
Tørringen - den skal tørres HELT tør. Køb evt. de gule håndklæder hos Morten fra detailingbilpleje i Odense. Jeg bruger 2 stk. Det første går jeg meget hurtigt henover med så jeg får tørret det værste vand af. Herefter det andet, til den er stentør.
Jeg er åben for en gang vask en dag, bor i Lyngby.
Jeg kan anbefale iWash i enten Holbæk eller Hillerød, som jeg synes gør det langt bedre, end det manuelle anlæg på nævnte Shell (Som jeg har testet)
Min hjemmeside er netop blevet opdateret, og jeg vil snart lave en blog med ikke kun 'en måde at vaske på, men flere og så kan man selv vælge og tilpasse. Www.Detailing-BilplejeCenter.dk - jeg skal nok lige give lyd fra mig når div guider er online
@Hookmaker.
Ja, vidste godt der ville være udfordringer, men havde desværre en bagkant så jeg rushede det nok lidt igennem.
Har købt de gule tørre håndklæder, men fik slet ikke brugt mit andet håndklæde - det var en god ide at fin tørre med det andet.
Du siger bare til når du har næste vaskedag, så kigger jeg ud :)
Vi må hellere slå så mange prutter vi kan mens det er tilladt, for det bliver vel også ulovligt på et tidspunkt.