Loading...
dk

Vask af baby!...;-) | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Apr 27 '15

Det lyder ikke engang til at problemet kan løses ved at købe naturvenlige vaskeprodukter, fordi det er skidtet fra undervogn og fælge som de ikke vil have ned i kloaken. Og smide et filter henover kloaken mens man vasker bil er nok ikke så effektivt, da jeg tænker meget af vandet siver ned mellem fliserne.

FrederikC
FrederikC Apr 27 '15

Yes - lukket epoxy gulv og et rensesystem til 1 mia så er du kørende :)

Comeback
Comeback Apr 27 '15

det næste er vel at man ikke må parkere i regnvejr hvis bilen er opti-Coated for så skylles skidtet i kloaken. :(

Maho
Maho May 3 '15
Jeg er ligeglad, børnearbejde er stærkt undervurderet!!!
Nommensen
Nommensen May 3 '15
:-)
FrederikC
FrederikC May 3 '15
Maho det er vel ikke også sort arbejde samtidigt??? ;-)
Maho
Maho May 3 '15
Nej nej, naturligvis ikke!! -Det er ulønnet :-))
Busimiss
Busimiss May 23 '15
Man kan ikke sammenligne autoshampoos kvalitet fra varedeklarationen. Hemmelighederne ligger i mængder, pH og tilsætningsstoffer. Sæbe har affedtende effekt, og det er det der gør, at man kan få skidtet væk. Man må prøve sig frem og pris og kvalitet hænger ikke altid sammen.
Klaus_
Klaus_ Jun 5 '15

Jeg mener det er en C110 jeg bruger og er egentlig tilfreds med den. Skumlansen der medfølger er dog ikke meget værd, men kan dog bruges hvis alternativet er ingenting :) Jeg har i stedet købt en god én hos bilvask.nu, som er væsentlig bedre, den vil dog være en anelse bedre med lidt mere power end hvad C110'eren kan levere, ser det ud til, en 6-8 minutter inde i denne video: https://www.youtube.com/watch?v=9keApGaGLy0

Men overordnet set, er jeg meget tilfreds med den.

Michael1
Michael1 Jun 5 '15

Jeg har købt en kalkfjerner enhed fra BWT.

Quick & Clean – Slip for kalk i bruserenQuick & Clean – Slip for kalk i bruseren

http://www.bwt.dk/da/produkter/sider/product.aspx?pid=115-812916(BWTGROUP)

Den virker rigtig godt, fjerner alt kalk, tilbage er kun lidt salt og mineraler. Når jeg er færdig med at vaske bilen og skyllet den med "normalt" vand, monterer jeg BWT enheden og skyller hele bilen med det kalkfri vand. Den skal dog tørres efter med vaskeskind eller klud, da der ellers kan kommer små pletter af salt og mineraler, men det er meget nemmere at få et flot resultat (når kalken er væk (som vi har meget af her :-()).

Jeg monterer BWT på udendørsvandhanen efterfulgt af et stykke "åben" slange i en længde som lige kan nå bilen rundt. (Enheden kan ikke tåle at der er vandtryk på slangen, så derfor ingen vandpistol på skylleslangen) Filtrer virker til ca. 150 liter vand, så derfor så kort slange som muligt, vandet løber stille og roligt gennem filtret og jeg vil tro at man bruger 5-10 liter til at skylle bilen.

Jeg købte enheden på amazon.de pris DKK 466,- incl. fragt. (Kr. 642,- hos BWT.dk) medens ekstra filtre er billigst hos BWT.dk kr. 89,- (Mystisk pris struktur)

Klaus_
Klaus_ Jun 5 '15

@MatthiasHR, "tornadodyssen", er det den som lyder som om der er noget der rasler rundt inde i den?

Klaus_
Klaus_ Jun 5 '15

God info, tak for tippet.

Et tip mere - pas på fuglelort:
https://www.facebook.com/Bilvask/posts/10153070527563952

Raymond
Raymond Jun 5 '15
Citat fra Mw Er der forøvrigt andre end mig som har overvejet at bruge kalkfrit vand fra kondens tumbleren til at vaske bilen ?

@mw: check lige Ph på vandet. Jeg bruger regnvand fra regnvandscontaineren - jeg behøver aldrig at efterpolere/tørre af.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jun 5 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 5 '15
Samme her dog er det nødvendigt på den sorte med lidt aftørring/blæsning da regnvandet ikke er helt kemisk rent. overskydende vand blæses væk eller tørres/poleres med mikrofiberklud og afsluttes med autoglym rapid detailerspray og så står den helt skarpt :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 5 '15
Hejgaard
Hejgaard Jun 6 '15

Næste anskaffelse til mit vaskekit:

http://vinduespudsning.com/products/flowaround-di-granulat-tank

Så skulle kalk striber/løbere være overstået. Sæt den til før højtryksspuleren og nyd kalkfri vand.  ;)

KS
KS Jun 6 '15

@Hejgaard: Hvis du vil have det bedste resultat og længst levetid på dine tanke og granulatet, så skal der sættes 2 stk. tanke i forlængelse af hinanden. Vær ligeledes opmærksom på flow-hastigheden - MAX 3,5 liter i minuttet, så direkte foran en højttryksrenser er no-go. Der kommer alt for meget vand igennem og granulatet holder ikke mange vaske.

Gør i stedet det, at du sætter 2 i forlængelse, lader vandet løbe over i en akkumuleringstank, og så tapper du vandet derfra. Nøjes med at lade vandet løbe med 1-2 liter i minuttet, så holder det væsentligt længere, og du bliver super glad for løsningen.

Kristian70k
Kristian70k Jun 6 '15
No rinse med voks.. Det er sku lækkert
Retrofit
Retrofit Jun 7 '15

Hi

Does anybody have a good experience with a place in Aarhus/silkeborg where i can wash my baby?

maybe one that use soft (gumi?) fibers,,,i just opticoated it :-)

Comeback
Comeback Jun 7 '15

Don't send it into car wash before the OptiCoat is 4 weeks old, only hand wash after 1 weeks

/comeback

Retrofit
Retrofit Jun 7 '15

yes , im going to wait a month.. but afterwards?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »