du sætter den til 50% og starter ladning til 90% når du kommer hjem igen, det har den bedst af
Tak for gode inputs.
Jeg skal på vinterferie og parkere i en uge i Billund Lufthavn. Jeg har set at der er nogle P-pladser med E.ON standere forbeholdt El-biler, som jeg har tænkt at benytte. Er der nogen der har prøvet det og har erfaring med om det fungerer. Mener det koster Kr 99,- .
Jeg skal ligeledes have bilen stående i 3 uger. Men forstår ikke helt hvad i skriver i ovenstående.
Er det bedst at sætte strøm til (ja/nej)
Hvad skal man sætte limit til?
hvis man ikke sætte strøm til hvor meget skal den så være opladet til inden man smutter 3 uger
Den har stået med kablet tilsluttet og ladeniveau sat på 50%.
I den periode har bilen ladet 11 gange, ca, hver 3. dag.
Opladningen startede ved 47% og varede ca. 20 min. med 11kW.
Bilen stod med Power Save ON, og Always Connected ON.
Jeg har kun brugt Tesla App et par gange, for at se batteriniveau.
Der er på de 4 uger brugt 36 kWh, aflæst på elmåler.
Men også mere end de der har haft bilen stående uden strøm i tilsvarende periode. Der går den måske i en dybere dvale.
Tesla-Bjørn lod også sin stå i 28 dage og mistede 20% strøm (hans er en 85'er). Men han lægger vægt på at man sætter Always Connected til OFF, da man ellers bruger mere strøm. Bilen går ganske rigtigt, som Runeh skriver, i en dybere dvale når den ikke er Always Connected.
Så det passer jo meget godt med at David har brugt mere end Tesla angiver, netop fordi den stod med Always Connected ON.