Loading...
dk

Anskaffelse af Tesla | Tesla Forum

SuneH
SuneH Nov 30 '15

De 8 år/ubegrænset km er på "drive unit" og batteri. Det er så ikke specificeret hvor meget batteri-degradering der er "normalt" og hvad der udløser en udskiftning på garantien. Drive unit er heller ikke vanvittigt godt specificeret, men det må i hvert fald omfatte motor, gear og muligvis også lejer. Om fx støddæmpere mm er en del af "drive unit", ved jeg ikke.

De 4 år/80.000 km er på "resten af bilen" - fx dørhængsler, musikanlæg, soltag, elruder mm.

Sådan forstår jeg det.  

muller
muller Nov 30 '15

De 4 års garanti (eller 80.000 km) er på bilen som helhed. Det er mig bekendt ens for alle biler. Dog kan Tesla Motors genstarte denne garanti gennem deres eget gensalgsprogram af brugte biler. Dette fremgår af de dokumenter som ligger på MyTesla.

Batteri og motor: https://www.teslamotors.com/blog/infinite-mile-warranty

RD_85D_15
RD_85D_15 Nov 30 '15

Tak Sune og Muller - det lyder bekendt og som jeg oprindeligt også har forstået det

TeslaNovicen
TeslaNovicen Dec 1 '15

Igen - tak for de gode svar. Det er meget brugbart. 

Jeg har bemærket, at der ikke rigtig er nogen der er kommet med en udregning/vurdering af bilens forventede værditab når afgifterne bliver indfaset. Skyldes det, at det er en fuldstændig ukendt faktor? Min simple logik siger mig, at når prisen på en ny Tesla bliver presset i vejret pga afgifspålægning, må det også influere på prisen på en brugt? Eller holder denne logik ikke. 

Jeg har heller ikke rigtig stødt på nogle leasing muligheder for Teslaen. Har jeg ikke kigget grundigt nok, eller er der en forklaring på dette? 

Forummets indlæg er redigeret af TeslaNovicen Dec 1 '15
Sithfury
Sithfury Dec 1 '15

@TeslaNovicen

Det er korrekt, men du har også den faktor, at der lige nu bliver leveret 20-30+ Teslaer om dagen, så hvor meget efterspørgsel er der efter den 1/1?

Der også den faktor at der meget vel kan komme en faceliftet Model S om 1 år, muligvis med længere rækkevidde og flere autopilot funktioner. 

Så tingene taler både for og imod en prisstigning.

Personligt findes der INGEN bil jeg hellere vil have, så jeg er meget tilfreds med min Tesla Model S.

Alle ICE biler virker old nordiske når du har haft en Tesla.

KimT
KimT Dec 1 '15

Der er ingen der kan sige hvad værditabet bliver. Pga. afgifterne kommer der nok ikke mange nye biler til landet efter 1/1, så hvem ved hvor stor efterspørgslen bliver efter Tesla efter 1/1. Det første halve år er markedet nok oversvømmet af Tesla'er købt af lykkeriddere der håber på at kunne tjene en skilling. Men hvordan det ser ud om 1,2 eller 3 år - hvem ved !

Mht leasing : Leasing selskaber køber normalt stoart ind og får rabat hos producenten. Tesla sælger så vidt jeg ved ikke til leasing selskaber - og giver absolut ingen rabat. De er ordreproducerende, og alt kapacitet er udnyttet fuld ud. Dvs. her er der ikke noget at spare. Det næste er at leasing selskaber får rabat på reg. afgift da de ikke skal betale hele reg. afgiften når bilen indreg. men kun en % sats hver måned. Der er ikke regafgift på en Tesla, dvs. her er der heller ikke noget at spare. Så rent økonomisk er der ingen fordele for et leasing selskab at have Tesla i deres program - men måske ændre det sig efter nytår - hvis Tesla vil sælge til dem. Alternativ er selvfølgeligt at Tesla selv tilbyder leasing.

PeterE
PeterE Dec 1 '15

Leasing er mange ting, og uden at jeg skal være dommer over om det er frugtbart at lease sin Tesla på den ene eller den anden måde, så finder der da leasing selskaber derude, fx Breinholt og Nelleman, som har Tesla på hylderne - og jo, de har vist også nogle andre priser...uanset afgiften.

Sider: « 1 2 3