Loading...
dk

Min kabine er kold | Tesla Forum

KennethOlsen
KennethOlsen Nov 28 '15
Hvis jeg sætter mit klimaanlæg til feks 21 grader så oplever jeg at bilen ikke holder varmen men hurtig bliver kold. Hvis jeg så sætter temp til 28 grader sker der stadig ikke meget. Oplever i også kold kabine og at klimaanlæg ikke kan holde temperatur? (Det skal nævnes at jeg ikke køre i range mode og at jeg oplever det selv fuld ladet)
Raymond
Raymond Nov 28 '15

Har du checket at du ikke har sat en fast værdi på blæseren, for står den kun til 1-2 stykker, så kan den ikke holde temperaturen i kabinen.

Larsen
Larsen Nov 28 '15
Har samme problem, kører altid med temperaturen 2-3 grader højere end mine tidligere biler. Det som undrer mig er, at føler det er blevet værre end det var tidligere.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 28 '15

Der er mange som klager over at HVAC ikke fungerer efter 7.0. For mit vedkommende forholder det sig lige omvendt, idet at HVAC faktisk er blevet bedre efter 7.0. Det er dog stadig langt fra optimalt. Håber at Tesla snart får helt styr på det så alle kan holde varmen i kabinen uden problemer.

Klaus_
Klaus_ Nov 28 '15

Jeg synes faktisk også at HVAC'en fungerer bedre efter 7.0.  Man kan bedre stole på den temperatur man indstiller den til, før skulle man sætte den adskillige grader over det man gerne ville have, men nu passer det væsentlig bedre.

Engang imellem skyder den dog lidt kold luft ind i kabinen. Jeg læste en teori på TMC om at det er fordi den har overskudt temperaturen, så for at komme hurtigere ned på den indstillede temperatur, kommer der få sekunders kold luft ind. Det er dog lidt irriterende.

Alle mine HVAC indstillinger er på AUTO, undtagen temperaturen.

Clubman
Clubman Nov 28 '15
Oplever samme problem. Bilen varmer fint op, men efter ca 15 min på motorvej (ca 25. min efter tur-start) bliver der pludseligt koldt. Og uanset hvor meget der skrues op, så ændrer det ikke noget. Først når jeg kører af motorvejen og holder stille ved et lyskryds kommer varmen pludselig retur. Og derefter ingen problemer med at holde varmen det sidste stykke (bykørsel). Det er mystisk - og håber virkelig, at det bliver bedre i en ny opdatering.
Jabba
Jabba Nov 28 '15

Jeg kan så kun opfordre alle jer der har problemer, til at melde problemet til Tesla, så de forhåbentligt viderebringer beskeden til deres hovedkontor og får det løst.

Niels
Niels Nov 28 '15
jeg oplever det primært ved motorvej/ høj hastighed. som om bilen tvangsfodres med den kolde luft når bilen bevæger sig. når den holder stille fosser det ud med varm luft.

tesla kunne formodentlig fikse dette ved en software opdatering som lukker mindre luft ind i bilen ved høj hastighed.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 28 '15

Er du sikker på at det ikke også er en kombination af træk fra trekantvinduerne ved a-stolper og indvendige dørhåndtag som stort set alle biler også døjer med i  mindre eller større grad og som giver yderligere kold luft i den kolde tid?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 28 '15
Clubman
Clubman Nov 29 '15
Der kommer kølig luft fra luftdyserne, og den burde jo være varm også ved motorvejskørsel, så det er ikke træk (i hvert fald ikke kun træk:-))
RobertJ
RobertJ Nov 29 '15

Mente også min kabine var blevet lidt kold hen på efteråret. Range moe blev sat til Off.

Auto instillingen sætter altid blæseren på niveau 2-3 efter et rum tid. Det er ikke komfort varme nok til mig. Kører permanent med 6-8 og det er rart.

- R

Hilbert
Hilbert Nov 29 '15

Måske kan det kolde træk hænge sammen med et åbent friskluftspjæld som "hænger". Den må nok lige forbi Tesla.

Houmark
Houmark Dec 2 '15

Min kabine er også kold, eller faktisk svinger det. Men den er aldrig varm. Jeg testede det mens jeg var på SuC i middelfart i mandags og satte fuld blæs på og godt med varme, satte den til at blæse direkte ud i kabinen.

3 dyser gav nogenlunde lun luft, mens en gav noget koldere luft. Hvis jeg sendte luften ned til fødderne var der kold luft over hele linien.

Jeg var forbi kirstinehøj i andet ærinde og spurgte til det. Der sagde de at det var en softwarefejl, som gerne skulle være rettet i næste opdatering. Og de kunne desværre ikke sige noget om hvornår den kommer, men på et tidspunkt kom der en antydning af at det forhåbentlig allerede er i næste uge.

Nu ser vi, det kan ikke tage køreglæde fra mig, endnu. Bare det virker inden juleferien hvor vi planlægger en mini snowboard tur. Nogen herinde der kender til et Teslaejer-til-Teslaejer hytteudlejnings-sted, eller bare kender nogen som har en hytte til udlejning.

Forummets indlæg er redigeret af Houmark Dec 2 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 2 '15

Man kan jo håbe på at det er den opdatering der refereres til, og som nogle brugere rapporterer om er kommet tidligere i dag..

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 2 '15
jakobankerhansen
jakobankerhansen Dec 2 '15

Ifølge release notes fra dagens opdatering..: "The performance of the climate control system has been significantly improved. The system will now reach your desired temperature more quickly while using less energy.".

Ingen yderligere detaljer...

Riel
Riel Jan 6 '16
Hej alle
Er der nogen som kender til en løsning/App hvor man via iPhone eller iPad kan "Timer" - programmere climate? Nogen tilfælde glemmer jeg at opvarme kabinen inden jeg kommer til bilen....
Maho
Maho Jan 6 '16

Hej Riel

Sæt den på HI, så er kabinen varm på 5 min :-)

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '16

Jeg mener at det er en mulighed i Visible Tesla...

Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

VisbleTesla fungerer kun på Linux, Windows eller MAC, ikke på iPad eller iPhone. Men ellers er det korrekt. Der er en scheduler indbygget i VisibleTesla.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 6 '16