Loading...
dk

Serviceintervaller, nybilsgaranti og serviceaftale | Tesla Forum

TVJ
TVJ Nov 30 '15

Der er en del snak om køb af serviceaftale her på forummet og om det er pengene værd.

Jeg kan dog ikke finde noget om de officielle serviceintervaller i nybilsgarantien - den henviser alene til instruktionsbogen - og jeg modtager først min bil i næste uge :-)

Kan nogle glade Tesla ejere fortælle lidt om antal km. mellem serviceintervaller og hvad de konkret indeholder?

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg overvejer om det alligevel ikke er smartest at tilvælge serviceaftale, hvis bilen alligevel skal til service for hver 20.000 km / 1 år for at man kan være sikker på at beholde sin nybilsgaranti. Jeg tænker den del er lidt som en ICE-bil..

Og tak for et godt forum - rart at følge lidt med på sidelinjen men man venter på bilen :-)

Mvh. TVJ

 

 

 

 

 

KimT
KimT Nov 30 '15

Tesla siger selv 20.000km eller hvert år - alt efter hvad der kommer FØRST. Der har så tidligere været udmeldinger om at den serviceaftale man kan købe for 4 år skulle blive lavet om til et klippekort med 4 klip som man kan bruge efter eget valg. Generelt har der været forskeliige udmeldinger fra Århus/Kbh. ang. denne sag. Og der er stadig ingen klare udmeldinger.

Men eftersom de stort set ikke laver noget ifm. service (skift af viskerblade, kontrol af bremser samt et par andre småting), så har jeg valg at styre det selv. Hvis jeg skulle følge deres anvisninger skulle min bil til service 2-3 gange om året - og det kommer ikke til at ske !

Det er klart man skal være OBS på bremserne da man ikke bruger bremserne pga. regenerering, men man kan gøre meget selv ved at lave en kraftig opbremsning et par gang om ugen så man får motioneret skriver/klodser.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 30 '15
Klaus_
Klaus_ Nov 30 '15

Bemærk også at det IKKE er et krav at man overholder deres serviceintervaller, for at bibeholde nybilsgarantien. 

TVJ
TVJ Nov 30 '15

Har lige fundet min brugervejledning - online selvfølgelig ...

@Klaus_ Jeg synes ikke jeg kan finde belæg for at man kan undlade serviceeftersynene.

Nybilsgarantien skriver følgende om begrænsninger:

Warranty limitations This New Vehicle Limited Warranty does not cover any vehicle damage or malfunction directly or indirectly caused by, due to or resulting from normal wear or deterioration, abuse, misuse, negligence, accident, improper maintenance, operation, storage or transport, including, but not limited to, any of the following: 

Og brugervejledningen foreskriver:

indlevér Model S til Tesla til de planlagte serviceeftersyn hver 12. måned eller for hver 20.000 km, alt efter hvad der kommer først.

Når jeg sammenholder nybilsgarantien og brugervejledningen vil jeg være bange for at miste dele af min garanti hvis jeg ikke overholder serviceeftersynene - fx. hvis soltaget strejker efter 1 1/2 år og jeg ikke har haft bilen til service. 

Er det noget som andre måske har vendt med Tesla eller måske har noget om på skrift?

Forummets indlæg er redigeret af TVJ Nov 30 '15
MicTheCat
MicTheCat Nov 30 '15
Jeg ser det således. Vi har haft bilen i 1,5 år og kørt 25.000 km og den har ikke bedt om service endnu. Så er det ikke tid endnu ;-)
Klaus_
Klaus_ Nov 30 '15

@TVJ, jeg har det næsten sådan at det er "almen viden" at det ikke er et krav man overholde serviceintervallerne, for at bevare bilens garanti.  Men du har da ret i at det er modstridende i forhold til de tekster du kopierer ind der. 

Der er nogle sætninger rundt omkring på forum hvor folk har fået det at vide fra Tesla. Bl.a. ifm. serviceaftalen, hvor nogen Tesla medarbejdere har sagt at den er ren klippekortbaseret uden hensyn til år/km, så det f.eks. er i orden at komme ind hvert andet år (så 4 klip = service til å 8r).  Personligt har jeg selv på mail at serviceaftalen gælder i max 4 år, men kilometertallet er underordnet.  Så hvis jeg kun tager udgangspunkt i den melding jeg har fået, kan jeg i teorien køre 50.000 km om året og stadig leve op til forpligtelserne ved kun at køre til service 1 gang årligt.

Jeg har nu ingen planer om service så ofte. 

Men prøv at ring til Tesla og hør om det er rigtigt forstået at det ikke er et krav for garantien at man kommer ind til service på de intervaller de anbefaler.

Klaus_
Klaus_ Dec 3 '15

Jeg har selv forespurgt på e-mail hos Tesla nu, og fået bekræftet at det ikke er et krav man overholder serviceintervallerne, for at beholde sin nybilsgaranti. 

"Mht garantien på bilen er det fortsat uændret, der er ingen krav for at man skal have serviceret bilen for at opretholde de 4 år/80.000 km garanti samt 8 år på batteri og motor."

Det er kun hvis man køber serviceaftalen, man er nødt til at køre ind for hvert 1 år / 20.000 km, alt efter hvad der kommer først.

ast
ast Jan 7 '16
Jeg har modtaget en Tesla-serviceplan hvoraf fremgår

- at der kan laves en 3 årig aftale til 13.300 kr. - 4 årig koster 21.000 kr. 8 årig koster 40.000 kr.
- at serviceaftalen bortfalder hvis bilen sælges videre - ups!!
- at rensning af bremser ikke er med - koster 650 kr. ekstra pr. år
- at bremseklodser ikke er med - pris ?
- at lånebil evt. stilles til rådighed ved rep. over 4 timer


Er der nogen som har erfaringer med dette?
Kiefer
Kiefer Jan 7 '16

ast: Det er da helt nyt, da jeg fik lavet service hvor jeg godt nok betalte 6K for et 60.000km eftersyn. Der fik jeg skiftet bremser som en del af eftersynet. Det er de måske holdt op med?

21.000 for et 4 årigt eftersyn. Det svarer til 8.400,- pr år. Jeg synes godt nok de begynder og stramme skruen. Tidligere hed det sig, at et eftersyn kostede 6.000,- eller 19.000 for 4 år.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 7 '16
MrCoffee
MrCoffee Jan 7 '16
Øh Kiefer 21000 div med 4 =. :)
RobertJ
RobertJ Jan 7 '16

@TVJ - er af den holdning at Improper Maintanence ift Garanti kun gør sig gældende hvis det er manglende service der direkte er skyld i problemet. F.eks. defekt bremsesystem pga. gammel bremsevæske, som jo efter foreskriften skal skiftes hver 2. år. Eller korroderet kølesystem og defekt batteri til følge efter 7år og man ikke har skiftet efter foreskriften (hver 4år.).

- R

Lolemo
Lolemo Jan 7 '16

@Kiefer jeg har lige tegnet en 4 årig aftale til 19.000 kr. den er lavet den 27. december 2015. 

Ellert
Ellert Jan 8 '16

Jeg kører ca 10000 km om året. Hvad er serviceintervallet for mig?

Der er jo lidt delte meninger om det. Hvor står det specifikt vefr "intet krav om service" eller "hvert andet år"?

Ellert
Ellert Jan 8 '16

Ups. Så lige Klaus indlæg ovenfor... Den kunne være rart at se den bekræftelse!

Kiefer
Kiefer Jan 8 '16

MrCoffee: Nåja, du glemmer afgifter momser og regnefejl... damn...

Men alligevel, så er det jo en prisstigning på 500,- pr. service. Og hvis det så er tilfældet at bremser ikke længere er inkluderet, det eneste der rent faktisk kunne koste penge på et sådant service er det jo helt i skoven.

Jeg har næsten lige fået lavet service på vores Mercerdes ML ved Hessel, prisen endte på 3250,- inkl. 8 liter olie på bilen. Det er ca. det halve af hvad jeg gav hos Tesla sidste gang...

Er 5200 ikke nogenlunde det samme som man skal give for et service uden serviceaftale i Hamborg?

/Martin

ErikBH
ErikBH Jan 8 '16

@Kiefer, jeg læste lige at en Leaf havde fået 40000km service til 2000 kr. inkl. moms og materialer og der kan ikke være meget mere på en Tesla der skal serviceres..

/Erik

T3S7A
T3S7A Jan 8 '16

Har haft Leaf siden 2011.

har betalt mellem 900kr - 2000kr for service i gennem tiden på denne. 1 gang årligt. Det er incl materialer, som kun har været viskerblade. Men med rensning/kontrol af bremser

Jeg har en service pakke på vores Tesla. Købt af tidligere ejer. Den går jeg da meget stærkt udfra er med??!? Med de krav de stiller til servicepakken nu, var det så ikke nemmere helt at sløjfe at have den!?

Soelan
Soelan Jan 20 '16

I sidste uge kontaktede jeg Tesla i Kastrup for at købe en serviceplan.

Jeg fik tilbudt en 8-årig serviceplan, og jeg accepterede via e-mail.

Herefter har jeg ikke hørt noget fra dem, så derfor kontaktede jeg dem igen i dag, for at rykke for et svar.

Nu var beskeden, at de alligevel ikke solgt den 8-årige plan i Danmark; men jeg kunne da stadig købe en 4-årig serviceplan.

Er der nogen af jer som er blevet tilbudt en 8-årig serviceplan og rent faktisk fået lov til at købe den?

Yoda
Yoda Jan 20 '16

Jeg har bestilt en 8-årig service aftale sammen med min TMS, som er udleveret marts 2015. Den 8-årige serviceaftale er også faktureret, men jeg har i følge aftale med Tesla ikke betalt fakturaen, da der arbejdes på reviderede betingelser, som jeg vil se før jeg endeligt godkender og betaler. Om jeg når at få de nye betingelser inden mit 1. års service besøg bliver spændende.