Loading...
dk

Motel med SUC i Tyskland¨søges :-) | Tesla Forum

kensmark
kensmark Nov 30 '15

Vi tager på ski igen i år i Teslaen, men vil overnattet på et motel ca 600 km syd for grænsen . Turen er på 1500 km.

Er der nogen der kender en SUC med tætliggende Motel, så man kan lade max mens man sover ?

Kiefer
Kiefer Nov 30 '15

Jeg tror godt nok også jeg ville blive en anelse muggen hvis jeg har kørt nogle timer om natten til næste SuC, for blot at kunne konstatere en eller anden har valgt at lade bilen stå og optage en plads i flere timer...

/Martin

NielsHP
NielsHP Nov 30 '15

Da vi overnattede på Hotel Lindner (Hamburg) i sommers, gik jeg ud og satte den til før det veldækkede morgenbord. Så var den fuld da vi havde spist :-)

tintin
tintin Nov 30 '15

Har lige været på Tesla værksted i Århus. Ankom kl 10. bilen var færdig kl 12. Alle 6 lade stationer var optaget hele tiden så vi var flere der måtte i kø. 3 af de Tesla'er der stod til ladning stod der også da jeg ankom og det var ikke biler fra værkstedet. Det er for dårligt at vi ikke kan holde selvjustits   

Klaus_
Klaus_ Nov 30 '15

Citat fra tintin

3 af de Tesla'er der stod til ladning stod der også da jeg ankom og det var ikke biler fra værkstedet. Det er for dårligt at vi ikke kan holde selvjustits   

Tesla kan løse det ved at næste gang de kommer ind for at lade, at der så kommer en besked på skærmen hvor der står at de "skal bekræfte de fjerner bilen indenfor rimelig tid efter opladningen er slut, ellers mister de adgang til superchargere i 1 uge", så skal de nok lære det :-) 

tintin
tintin Nov 30 '15

Jeg og en anden Tesla ejer talte faktisk med en medarbejder fra Tesla, kunne tydelig mærke at de kendte til problemet og han opfordrede os til at klage til det firma der står for driften, det er nemlig mærkværdigvis ikke Tesla. Han nævnte også navnet på firmaet men flovt nok kan jeg ikke huske det. Jeg ringer til Tesla i morgen og poster det efterfølgende her

kensmark
kensmark Nov 30 '15

Men tilbage til mit spørgsmål : Hvem har erfaring med Motel/Hotel med SUC  ca. 600 km syd for grænsen ? 

kensmark
kensmark Nov 30 '15

Men tilbage til mit spørgsmål : Hvem har erfaring med Motel/Hotel med SUC  ca. 600 km syd for grænsen ? 

NielsHP
NielsHP Nov 30 '15

En tråd der ikke kapres er ikke en sand tråd...

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 30 '15

Nu skriver du ikke hvor du skal hen men måske dette hotel lige nord for Würzburg ved Suc Gramschatzer Wald er noget ?http://www.hotel-am-wiesenweg.de/. Det ligger ca. 650 km fra den dansk-tyske grænse og du kan vel stort set kigge fra hotelværelset og over til bilen mens den lader. Hvis du bruger supercharge.info kan du let med zoomfunktionen se overnatningsmuligheder ned gennem Europa tæt på SuC.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 30 '15
Flemming
Flemming Nov 30 '15
Der er masser af hoteller i alle prinevuer på vej til Østrig der tilbyder opladning med enten CEE 16 Amp. Eller med 22 KWt ladere i forbindelse med overnatning.
Kan bla.a findes på www.supercharge-me.de
kensmark
kensmark Dec 1 '15

Super info Gustavsfar1 og Flemming,  - supercharge.me er et godt redskab. Der er dog ikke mange suc med overnatning, men jeg fandt Hotel Schofer, 550 km syd for DK. 

Flemming
Flemming Dec 1 '15
Kensmark, hvorfor søger du kun efter hoteller med SuC når du alligevel ønsker at overnatte, selv med ladning på cce 16 Amp vil du have et fuldt batteri efter en god nats søvn og du optager ikke
En SuC for dem er på langfart og skal hurtig videre.
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 1 '15

flemming er det normalt med i overnatningsprisen når man lader på de hoteller eller hvordan forgår det?

Flemming
Flemming Dec 1 '15
TeslaFreak, jeg har ladet på over 40 forskellige hoteller med tilbud om opladning i Tyskland, Østrig, Slovenien, Holland og Frankrig og har 2 gange betalt 10 euro for opladningen, hvilket
Jeg syntes er meget rimelig da det var på nogle meget billige overnatningsteder. De lidt dyrere
Hoteller er opladning som regel gratis, da det er en del af Deres markedsføring at tilbyde opladning.
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 1 '15

Flemming Tak for svaret, det bliver helt sikkert vores løsning når vi skal sydpå på ferie.

lysmanden
lysmanden Dec 11 '15

er der ikke lavet et kort over hoteller med opladnings mulighed eller var det en app?

plugshare er det ikke en app der viser hvor der er lade muligheder ? er ikke så meget inde i alt det EDB. Bruger stadig min Nokia 2110