Hej Dalgaard.
Det er desværre ikke muligt at få flere pakker med i denne omgang da max. last for pallen som er bestilt til afhentning i Finland er 750 kg. totalt. svarende til det antal pakker som er bestilt.
Jeg har dog under Kens indlæg om byggedag på Sjælland tilbudt at stå for fælleskøbet der også såfremt at det har interesse. Jeg kan i så fald transportere x antal pakker med tilbage til Fyn/Jylland fra byggedagen den 2. april.
Ps.
Jeg har skrevet på væggen for eventen at alle interesserede kan sende mig en pm med fulde navn, telefonnummer samt e-mailadresse så anmoder jeg visa mobile Pay i god tid inden byggedagen,
Opdatering 13.01.2016
Kære alle som har bestilt StP. Jeg har diskuteret lidt frem og tilbage med sælger i Finland, da det betalingslink han sendte mig var uden moms! Derfor blev der lige pludselig lagt 24% finsk moms oveni prisen jeg var blevet oplyst. Han beklagede og sagde at han havde lavet en fejl da han havde forvekslet nogle kunder, men at han altså ikke kunne gøre yderligere ved prisen. Nå men nok om det. Da jeg ikke ville sende regningen videre til jer alle, har jeg ledt med lys og lygte efter en anden leverandør som så forhåbentlig kunne levere til samme pris som den oprindelige aftalte på ca. 700 kr. Det ser nu ud til at være lykkedes. Sælger oplyser at den nye fragtpris gælder helt op til 1000 kg hvorfor at der reelt kan læsses 55 pakker på en palle.
Derfor vil jeg give dem som ikke nåede at få en pakke med i første omgang mulighed for at nu alligevel at får en pakke med. til levering til byggedagen den 6. februar eller med afhentning hos mig.
Deadline er således nu på fredag den 15.01.2016.
Så kom frisk. Smid mig en PB med de nødvendige informationer så sender jeg en anmodning via Mobile pay.
/Kristian
22 fem nul 69 78
Gustavsfar1. Hvad siger du så, at prisen bliver for en plade/pakke?
Og man siger én plade pr. dør, og 1/2 plade pr. skærmkasse (og noget til frunk og trunk derudover)?
Prisen bliver stadig 700 kr leveret pr pakke. 1 pakke (12 plader) er nok til frunk, trunk og alle 4 døre minus skærmkasser hvor man i alt bruger yderligere 2 plader.
Jeg refererer kun til hvad andre på forum som allerede har lyddæmpet deres biler har skrevet/fortalt. Det er muligt at der kan/skal bruges mere eller mindre. Jeg har ikke en dyt forstand på det, og har heller ikke selv været i gang, men kom da bare med nogle kvalificerede bud på hvor meget man kan stoppe i den, så har dem som allerede har bestilt jo stadig muligheden for at bestille yderligere plader inden weekenden hvor jeg forventer at lægge ordren ind hos den nye leverandør.
Jeg lavede min tidligere p85 rwd med 10 plader, skærmkasser, fire døre og frunk. Nåede aldrig til Trunken.
Generelt anbefales det ved lydisolering med butyl gummi for at opnå gode resultater at ca. 1/3-½ af overfladen er jævnt belagt. Mener at enten StP eller Dynamat kan bekræfte dette i deres FAQ.
De 10 plader i ovennævnte montering sad med godt 60% dækning af overfladerne.
Skum og andre typer plast membraner skal være 100% dækkende for at give et godt resultat.
Jeg har bestilt en pakke (12 plader) regner med primært at isolere skærmkasserne. Er der noget tilbehør jeg bør købe? jeg tænker på noget til at lime pladerne fast med og event. noget til at smøre over pladerne efter montering.
Jeg brugte 7,5 plader til trunken. Pladerne er selvklæbende og nemme at arbejde med. Der er afstribning på pladerne for hver 5 cm. Der skal ikke smøres noget på pladerne bagefter. I stedet for en Stanley kniv er det rarere at arbejde med en pladesaks. Ud over den har du kun behov for tynde arbejdshandsker og et bøjeligt målebånd.
Du skal nok medbringe en hård og blød børste evt. en tynd udendørs malerpensel, hvis du vil lave arbejdet til GDS-dagen.
Der sidder så meget skidt under beklædningen at intet kommer til at holde hvis det ikke renses for sand og støv.
Man kan overveje om man vil købe en dunk Tectyl undervognsmasse og male over pladerne. Det lukker effektivt af for at der kan trænge fugt og skidt op bag StP'en. Den er jo monteret udvendigt.
Lyder som en god ide med Tectyl. Er det nødvendig at afmontere hjulene. Forestiller mig at hvis man sætter den i high at man så måske kan komme til?
Kære alle. Så er det sidste chance for at få en pakke StP med i dag.
Send mig en PM senest i eftermiddag hvis du skal nå at få en pakke lydisolering i denne omgang.
/Kristian
Er der købt nogle ekstra pakker, så man evt. kan købe løse plader på dagen.
Jeg tilkendegav på et tidspunkt at jeg gerne ville købe ekstra plader.
@PEB. Dem som jeg har noteret der vil købe ekstra plader har jeg sendt anmodninger ud til således at de har betalt for X antal ekstra plader (60 kr. pr stk). Jeg har dermed pt. ikke ekstra plader i ordre. Hvor mange er der tale om?
@PEB. Dem som jeg har noteret der vil købe ekstra plader har jeg sendt anmodninger ud til således at de har betalt for X antal ekstra plader (60 kr. pr stk). Jeg har dermed pt. ikke ekstra plader i ordre. Hvor mange er der tale om?
Hej Kristian
Er det så ikke muligt at købe ekstra plader hos dig til byggedagen som aftale i en tidligere besked?
/Anders
Jo vi kan godt aftale at jeg køber en ekstra pakke med hjem hvor pladerne så kan erhverves stykvis. Dem som jeg i øvrigt noterede mig havde interesse for ekstra plader har jeg allerede anmodet via Mobile pay. Jeg var nødt til at gøre det på den måde da vi nærmede os maxgrænsen for mulige pakker leveret (40x) hos den gamle leverandør. Hos den nye leverandør gælder fragtgrænsen helt op til 55 pakker. Hvor mange flere kunne være interesseret i ekstra løse plader? (60 kr. pr. stk.)