Loading...
dk

Dårligt nærlys? | Tesla Forum

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 3 '15
Citat fra Hamsjael

Det Niels taler om at skifte ballast ud med en der giver 35w. US modeller er født med 35w ballst da det her ikke er et lovkrav at der skal være lygtespul med 35w xenon.

Du kan finde originale 35w ballast her. Det skulle være mere eller mindre plug-n-play.
Vær opmærksom på at det ikke er lovligt i henhold til EU lovgivning.

Skal det være rigtig vildt kan der også findes 3 parts ballaster på 55w.

Har du tilfældigvis billede/video af hvordan det virker med 25/35/55W?

TorbenS
TorbenS Dec 5 '15

Det ser jo meget fristende ud med 35W ballast.

Er der nogen som ved hvordan man monterer det ? bare så man ikke kommer til det ved et uheld......

Niels
Niels Dec 5 '15
den nye vw bobbel kommer også med 25 watt xeon, og ja lys udbyttet ved 25 watt er ca. det samme som normale halogen 55watt.
tidlige teslaer uden tech kom i øvrigt med hallogen forlygter og ikke xeon ( ved ikke om det også gælder eu, men i hverfald i usa).

kan se at jeg huskede forkert, det er både pære, balast og en ledning mellem pære og balast som skal skiftes.
se mere her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10128.285.html
TorbenS
TorbenS Dec 6 '15

Måske kunne vi svagtseende holde en lille 35W lysfest ?

P85DK
P85DK Dec 6 '15
Citat fra Niels den nye vw bobbel kommer også med 25 watt xeon, og ja lys udbyttet ved 25 watt er ca. det samme som normale halogen 55watt.
tidlige teslaer uden tech kom i øvrigt med hallogen forlygter og ikke xeon ( ved ikke om det også gælder eu, men i hverfald i usa).

kan se at jeg huskede forkert, det er både pære, balast og en ledning mellem pære og balast som skal skiftes.
se mere her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10128.285.html

Super sted Tesla har valgt at spare 

Selv ikke på deres Army tagbagage kan de sætte lys, de har sat klistermærker

Larsen
Larsen Dec 6 '15
Til dem der ved noget om zenon lys: Hvad sker der hvis man blot skifter pæren til en 35 watt? Er der så noger der "brænder af" Jeg er ikke helt med på hvad det er I kalder "ballast" Jeg faldt over den vedlagte annonce for en Philips zenon pære der lover langt større lysudbytte end standard pæren.
P85DK
P85DK Dec 6 '15

Ballast er styreenheden til xenon lygten, så at sætte en 35w giver ikke noget ekstra, da ballasten er til en 25w

http://www.ebay.com/itm/321638597531

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 6 '15
FrederikC
FrederikC Dec 6 '15
Flere nordmænd har opgraderet til 35w og prisen var Ca. 4000 nok. Udfordringen er at du ved 35w kommer over antal tilladt lux, så det vil være lovpligtigt med vasker og niveau regulering. Det er derfor Tesla kun har sat 25w i.
Niels
Niels Dec 6 '15
man skal købe det kit som det linkes til. det indeholder de 3 ting som der skal til
1. ny pære, 2. ny ballast, 3. ny ledning som passer mellem pære og balast da stik er lidt anderledes.

dernæst er montagen så vidt jeg har forstået noget med at fjerne forhjul og skærmbeklædning.
P85DK
P85DK Dec 6 '15

FrederikC - det vil ikke være nødvendigt med niveau regulering på bilerne med luftundervogn.

FrederikC
FrederikC Dec 6 '15
Jo p85dk, luften tager ikke højde for lyset desværre.
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 6 '15

Jeg er med på en skifte pære aften en gang i Januar.

P85DK
P85DK Dec 6 '15

@FrederikC - luftundervognen er jo selvnivellerende, sådan er det i hvertfald på min Range Rover Sport. På konens tidligere MB der vippede lyset lige op og ned og til højre og venstre hver gang man tændte.

Larsen
Larsen Dec 6 '15
Luft undervognen kan nok ikke gøre det ud for de selv nivellerende lygter, ihvertfald ikke rent lovgivningsmæssigt, men nok heller ikke helt på samme funktionsmæssige niveau. Jeg kunne dog nok godt være fristet til at prøve det alligevel.
P85DK
P85DK Dec 6 '15

@Larsen - det gør den på andre biler, så det tror jeg godt den kan. Det er jo selv nivelleringen som skal fungere hvis man laster tungt etc. og det gør luftundervognen, den vil altid søge mod level, hvilket også er grunden at du kan/skal 'låse' den når du skal skifte dæk.

Selvnivelleringen i xenon lygter på biler uden luft gør hverken mere eller mindre end en luftundervogn gør, den gør det bare kun for lygterne, hvor luftundervognen gør det for hele bilen, med samme resultat.

Det er lygte vaskerne som du kommer til at mangle

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 6 '15
TorbenS
TorbenS Dec 6 '15

Jeg er også med på en skifte pære aften en gang i Januar.

Har luftundervogn.

Der er lidt diskussion på et tysk Tesla forum, hvor nogen mener at 35W har en større sokkel og dermed ikke passer i 25W sokkel.

Hvad der er rigtigt ved jeg ikke... 

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Dec 6 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 6 '15
Citat fra TorbenS

Jeg er også med på en skifte pære aften en gang i Januar.

Har luftundervogn.

Der er lidt diskussion på et tysk Tesla forum, hvor nogen mener at 35W har en større sokkel og dermed ikke passer i 25W sokkel.

Hvad der er rigtigt ved jeg ikke... 

Det passer nok meget fint når nu kittet indeholder ballast, kabel med sokkel og pære. 

FrederikC
FrederikC Dec 7 '15

Årsagen til at der også kræves lygtevaskere er at der ved højere temperaturer i lygtehuset er mulighed for at snavs på lygterne forhindre varmen i at trænge væk fra lygten, dette kan i værste tilfælde få pære + bil til at bryde i brand - just saying.

Ovenstående er den væsentligste årsag til at jeg har valgt ikke at skifte pærerne til 35W.

Også selvfølgelig fordi at pærerne er dækket af min service aftale og det er de næppe hvis man skifter til 35W.

TorbenS
TorbenS Dec 7 '15

Men i USA (ifølge det oplyste) kører de med 35W uden lygtevaskere....

lars67
lars67 Jan 2 '16

Hej.
Er der nogen der har bestilt 35W som angivet i linken og evt. prøvet en montering?
Og ellers er jeg frisk på et januar møde i Københavns området hvor vi gør dette.

Sider: « 1 2 3 »