Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Brian1
Brian1 Jun 2 '15

@Chris1971 jeg ventede 3 uger i december 2014 for en lagerbil. Ved ikke om den kom fra Holland eller et andet sted. Det var umuligt at få et svar fra Tesla efter jeg havde skrevet under, hvornår den kunne leveres. Inden jeg skrev under sagde de - en god uges tid. Jeg kan ikke åbne din png-fil. Hvad har du købt?

Michael84
Michael84 Jun 2 '15
Godaften allesammen...

Jeg vil lige høre jer der har været "møllen" igennem om hvor vidt I ville turde regne med de leveringsmåneder der er angivet i bilbygger-appen?

Jeg kan se tilbage i tråden at nogle af jer har haft et halvt års levering...

Det er med hensyn til om jeg ska få fingeren ud og trykke på knappen for at undgå risikoen for afgifter?

Er der nogle modeller eller tilvalg der har gjort udsigterne lange for nogen af jer?
JesperH
JesperH Jun 2 '15
@MRA1984: Jeg bestilte min 85D den 8. november og får den leveret den 9. juni. Så præcis et halvt år fra bestilling til levering. Men det ser ud som om leveringstidspunker er blevet en del kortere end da jeg bestilte. Jeg bestilte på det pågældende tidspunkt for at være helt sikker på, at få bilen i år, da jeg tillader mig at være skeptisk overfor politikerenes løfter om fremtidig fritagelse for registreringsafgift for elbiler – også selv om den nuværende regering har lovet at forlænge afgiftsfritagelsen med et år. Da jeg bestilte var der kun et par måneders leveringstid på P85D, men som sagt 5-6 måneder på 85D modellen. /Jesper
Michael84
Michael84 Jun 2 '15
JesperH: den leveringstid du fik oplyst på siden var også den du endte op med? Groft set? :-)
lysmanden
lysmanden Jun 2 '15
P85d bliver leveret hurtigere end "almindelige" 85. Tesla gør det som et strategisk markedsføring tiltag. Jeg ventede ca 2 1/2 mdr og de var forholdsvis præcise med datoen på levering.
Mht registreringsafgift så er i først sikker når der er kommet plader på. Så jo hurtigere jo bedre
Klaus_
Klaus_ Jun 2 '15

Jeg tror deres levering foregår på denne måde: Vi har disse 50 biler der skal leveres, dem kaster vi op i luften og så samler vi dem op en efter en, og det blir så den rækkefølge de leveres.

Min 85'er blev bestilt nogle uger efter en bekendt bestilte hans P85D. Min planlagte udlevering var sat til dagen før ham, men jeg endte med at få den 1 uge før fordi min bil kom tidligere til landet. 

Renedyhr
Renedyhr Jun 2 '15

Får min P85D leveret i Aarhus i morgen, håber ikke jeg bliver skuffet. Har været yders tilfreds med min P85 og P85+ uden autopilot. Håber jeg kan køre til Odense uden at skulle lade på vejen :-)

JesperH
JesperH Jun 2 '15
@MRA1984: Jeg fik oplyst slutningen af maj og endte så med de 9. juni og det er vel ok. Særligt set i betragtning af, at jeg inden jeg kendte den præcise leveringsdato bestilte Opticoat behandling i Odense. Til den 10. juni :) Jeg tænker, at hvis du skal have din bil inden årsskiftet, så er det vel i august måned du senest skal bestille, for at være på den sikre side.
Michael84
Michael84 Jun 3 '15
Mange tak for svaret... Det er vist bare med at få fingeren ud og se om jeg har held med at få et par uger i godt vejr med i år... :-)

Jeg synes det er lidt ærgerligt at man ikke kan se de forskellige interiørmaterialer samlet et sted - hvordan kom I omkring valget heraf?
Singh
Singh Jun 3 '15

Mara1984 - Du kan se alt materialet i småt format inde i bredgade.

Jeg fik også min udleveret idag - Kørt rundt med familien hele dagen :D

3450rbt
3450rbt Jun 3 '15
Tillykke Singh !! Lever den op til forventningerne ?
Singh
Singh Jun 3 '15

@3450rbt - Helt klart! Har glædet mig længe og adaptiv fartpilot er super lækker feature :)

Mixi
Mixi Jun 3 '15

Lige et lille spørgsmål ang lader/UMC hvad gør i når i ikke er hjemme og eks har carport, lader i den side i stikket eller fjerner den hver gang

JL
JL Jun 3 '15
@mixi: Jeg lader det sidde og tager det kun ud hvis jeg skal bruge det på en tur. Ville dog rigtig gerne have en Tesla væglader og så bare have kablet liggende i bilen.
MicTheCat
MicTheCat Jun 4 '15
Jeg købte to stk UMC og lader det ene sidde men i lukket garage. Tager begge to med hvis vi skal på ferie da jeg har oplevet at det ene svigtede da det fik regn
Klaus_
Klaus_ Jun 4 '15

Jeg købte også en ekstra UMC, som sidder i garagen og kan tages ned hvis nødvendigt, f.eks. hvis den i bilen blir defekt.  Det er måske lidt livrem og seler, men når man nu alligevel skulle bruge en opladningsløsning derhjemme, synes jeg det virkede som en fin løsning.

klausemand
klausemand Jun 4 '15

Jeg har fået min Tesla og yderst tilfreds! så glæd jer alle sammen! Jeg har fået den med 21" sølv fælge, men jeg har lidt fortrudt at jeg ikke fik dem i grå, er der nogen som kunne være interesseret i et sæt 21" sølv eller evt. en byttehandel? :-)

3450rbt
3450rbt Jun 4 '15
@klausemand: jeg er muligvis interesseret i at købe dem. Skal dog lige have bilen hjem i slutningen af juni før jeg kan beslutte mig
Dorph
Dorph Jun 4 '15

I dag blev levering af min TMS 70D bekræftet til 9/7 ;)

Liiidt mærkeligt at købe en bil man ikke engang har prøvet (prøvede kun S85 da 70D endnu ikke var landet i DK).

Er der nogen som allerede har fået 70D hjem og vil dele erfaringer?

Kaspar
Kaspar Jun 4 '15

Jeg venter også på min. Hvornår bekræftede du din bestilling?

Citat fra Dorph

I dag blev levering af min TMS 70D bekræftet til 9/7 ;)

Liiidt mærkeligt at købe en bil man ikke engang har prøvet (prøvede kun S85 da 70D endnu ikke var landet i DK).

Er der nogen som allerede har fået 70D hjem og vil dele erfaringer?

Dette emne er sticky