Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Makova06
Makova06 Jul 28 '15

Deacon; Mange tak. Jeg kommer godt nok ikke lige igennem Rødkærsbro til hverdag :-) Men skal da nok honke hele vejen igennem, hvis jeg en dag gør ;-)

SQLCPH; Jeg har faktisk ikke haft tid til at gå den efter i sømmene. Der var en rimelig stor og tydelig rids bagpå, men det fiksede de, mens jeg fik en gennemgang af skærmen. Der er en del pudseridser, men det ordner Morten nok, når han får den i hænderne. Min helt nye mobil er lige gået helt i sort, så jeg kan ikke lige tage nogle billeder. Umiddelbart er der ikke den store forskel fra den alm. sorte. Man skal tæt på for at se det metalliske i lakken. Men den er fin og jeg er glad.

Kim T; De skal hun skam altid være velkommen til :-) Vi har altid noget godt ;-) Og øv med din forlængede ventetid. Lige pludselig går det stærkt og så bliver det din tur.....og hun er værd at vente på :-)

lysmanden
lysmanden Jul 29 '15
Stort tillykke make. Vi glæder os til billeder. Øv med de ting til afhentning men Morten kan trylle.....for sure
Grasberg
Grasberg Jul 29 '15

Så er der en time til T-time! Glæder helt vildt!

DeaconWP
DeaconWP Jul 29 '15

Så må du da ha' en rigtig god tur til Kastrup i dag. Planlagt en lille omvej hjem?

NeWT
NeWT Jul 29 '15

Tillykke, Grasberg. Det bliver en stor dag!

Skeel
Skeel Jul 29 '15

Så fik jeg mail fra Kirstinehøj i dag - levering af min P85D (T-dag) er sat til 11. august!! :-D

Levering har hele tiden stået til August, så ingen overraskelser her, jeg glæder mig dog til at se bilen, da jeg har bestilt den i metalsort og ikke har set denne farve endnu.

Jeg spurgte Michael om de havde hørt noget omkring den opgradering Elon Musk har lovet kunder som jeg, med en særlig "Ludicrous" opgraderingspris på 5.000 USD. Indtil videre har Tesla DK blot gang i ansøgning om ny typegodkendelse med de ekstra kræfter og kender derfor ikke nogle detaljer endnu omkring hvornår opgraderingen kan udføres og hvad den Amerikanske pris ender på i DK. Jeg undrer mig dog over denne ekstra ansøgning, da HK forøgelsen trods alt er under 10% i forhold til "Insane", hvilket normalt er en ganske lovligt tuning - men det handler åbenbart om at man teoretisk kan købe en 70D og over tid bygge den om til en P90D, når man næste gang skal have ny batteripakke og det skal typegodkendelsen tage højde for.

Grasberg
Grasberg Jul 29 '15

@DeaconWP,Newt: Uhh, det er en stor dag. Trods regnen et stort solskins-smil fra øre til øre, og lutter glæde. Umiddelbart ikke noget at udsætte mht. ridser og samlekvalitet, men jeg vil nok kigge den noget mere grundigt efter alle vegne - hvis det bliver tørvejr. Desværre har jeg ikke en garage/carport, men det kommer nu, pga nyerhvervelsen. Men ja, der ER planlagt en hjemtur ad omveje. Der kommer et billede, når vejret tillader det, men den er flot den nye Titanium!

Michael84
Michael84 Jul 29 '15
Skeel... Spændende at få sat dag på den lange ventetids ende... ;-)

Med hensyn til typegodkendelsen refererer du til at man kan lave 70D om til eks. 90D? Er der ikke andet end selve batteriet og inverter til forskel? Er selve driveunit ikke anderledes også?
bob
bob Jul 29 '15

@MRA1984, du kan ikke give en 70D lige så mange heste som 90D pga. det er forskellige motorer, men opgradering af batteriet kommer til at være muligt! Men større effekt vil du ikke kunne opnå.
Vi må bare håbe at der ikke kommer afgift på, for så bliver det dyrt at opgradere!
Men det vil nok kunne betale sig for nogle 60'ere at få opgraderet til 90kw.

Kiefer
Kiefer Jul 29 '15

Personligt vil jeg sige, at jeg kunne sagtens nøjes med en motor fra en S60 men et batteri fra en S90...

Jeg har ikke brug for motorkraften, det er alt rigeligt med 300hk. Jeg vile hellere have at de (Tesla) koncentrerede sig om, at lave biler med længere rækkevidde end. at gøre dem hurtigere og hurtigere.

/Martin

Michael84
Michael84 Jul 29 '15
Mente nok det ikke var samme motorer... Hva er problemet så med typegodkendelsen? Er den ikke ligeglad med rækkevidden? :-)

Og helt enig med Kiefer! :-)
ekniert
ekniert Jul 29 '15
typegodkendelse er nok pga. ændring af sikring og evt andet hardware i bilen.
Grasberg
Grasberg Jul 29 '15

Så kom der lidt billeder. Titanium er en flot farve. Jeg har smilet saligt hele dagen.

Michael84
Michael84 Jul 29 '15
Den er superflot den farve! :-)
Hejgaard
Hejgaard Jul 30 '15

tillykke med den :)

NeWT
NeWT Jul 30 '15

Nice!

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 30 '15

Tillykke :-) Ja den er godt nok flot! Håber virkelig at de nye metallic farver er lettere at holde end mht. vaskeridser osv...

krumling
krumling Jul 30 '15

Superflot, meget eksklusiv farve, tror ikke jeg har set den farve på gaden før.

Nommensen
Nommensen Jul 30 '15
Tillykke med den - den er super flot
Clausr
Clausr Jul 30 '15
Tillykke med bilen
Dette emne er sticky