Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Jesniels
Jesniels Aug 6 '15
He he.. Krydser fingre for jer :-) min dato blev rykket to gange.. Nu er den sat tilbage til "forventet sidst juli" ... 2016?, spurgte jeg også om, he he :-) :-) for de fleste går det heldigvis glat igennem..
Kaspar
Kaspar Aug 7 '15
Så fik jeg også min i tirsdags, men det har været svært at finde tid til at komme på forum. Men jeg mødte vist en af jeg ved Køge superchargeren i går formiddag.
Forummets indlæg er redigeret af Kaspar Aug 7 '15
andersh
andersh Aug 7 '15

Så fik vi bestilt og konfirmeret. Var meget i tvivl om det skulle være en 70D eller 70. Mest pga. leveringstidspunktet, men måske også om Tesla laver mirakler, og finder ud af at få mange % mere range ud af D'eren, og at man så vil fortryde en RWD 70. Vi endte dog med 70 af den grund at vi har fået en meget klar melding fra Tesla, at det KAN nås inden 31.12, hvis vi bestiller hurtigt, og at der derved er en del flere penge til udstyr. Samtidig er jeg 100% sikker på at den ekstra frunk-plads bliver rigt udnyttet så snart min kone skal pakke til ferier og lignende. Hvis vi havde en kassevogn som bil tror jeg bare hun ville tage alt hvad vi ejer med på ferie.

I stedet for en halvskrabet 70D endte vi derfor med en 70 i Deep Blue, sorte NG sæder, autopilot, premium-pakke, pano roof, mat obeche træ. Glæder mig helt vildt, men er også lidt bange for at den "billige" model bliver syltet til fordel for levering af dyrere modeller, så den ikke når levering inden årets udgang.

Jeg skriver den lige på arket, hvis jeg kan finde ud af det uden at slette alt (i så fald, undskyld).

shan
shan Aug 7 '15

Får man egentlig en mail når ens Tesla skifter status. Er blevet lidt træt af at logge ind på mytesla for at se at den stadig har den samme status (I kø) i snart en måned.

DeaconWP
DeaconWP Aug 7 '15

Nej, det gør man ikke. Det er en del af årsagen til sygdommen. ;-)

jeppe
jeppe Aug 7 '15

Jeg var hos Tesla i sidste uge, og de sagde at hvis jeg bare bestilte med det samme, så kunne de garantere at den nåede at komme i år.

Jeg godkendte min ordre onsdag, og der står levering til november. Selvom der inden godkendelse stod september, og i sidste uge stod der oktober. Jeg krydser mine fingre.

Det er i øvrigt en 70D jeg har bestilt. 

Skeel
Skeel Aug 7 '15
Tillykke med den Kaspar! Jeg har selv lige været i banken og hente checken. Min P85D holder allerede på Amager men jeg kan først hente den på tirsdag - det kræver selvdisciplin ikke at køre dertil for at se den!! Ringede og forespurgte på om jeg ikke nok kunne hente den i dag, men Kasper sagde nej :-(
Kaspar
Kaspar Aug 7 '15
@Skeel Ja, det svarede han sgu også til mig! De er fyldt med utilfredsstillende undskyldninger derude, så som ferie, sygdom og travlhed :)
RaskTV
RaskTV Aug 8 '15
Min 85D har idag forladt fabrikken, 14 dags produktions tid og slut september levering. Håber det holder. Damm der er langt til slut september......
Asger
Asger Aug 8 '15

Var lige forbi Århus i dag, og der står 3 stk. med nummerplade på (hvid, rød, blå) model S. Der er helt sikkert nogle som bliver glade i næste uge. (min var desværre ikke kommet endnu).

Asger
Asger Aug 8 '15

Har lige konstateret, at status er ændret fra at være afsendt til at være i produktion igen. Er der nogen som har en idé om hvorfor?

Abildskov
Abildskov Aug 8 '15

@Asger.... De mangler at sætte motoren i bilen :-)

Asger
Asger Aug 8 '15
Hmm. Så længe den ikke er ombygget til en model "Flintstone".... Håber på at det er en fejlopdatering, og der skulle have stået "Er ved at få plader på".
Forummets indlæg er redigeret af Asger Aug 8 '15
Kiefer
Kiefer Aug 8 '15

Asge: Sidste gang jeg hørte om en sådan statusændring, var det en nordmand hvis bil var faldet af toget på vej til færgen. Han måtte vente til de havde lavet en ny bil til ham...

Men jeg er sikker på dette ikke gør sig gældende for din bil ;-)

/Martin

Bianco
Bianco Aug 8 '15

Der er vel en grund til at de har qualitetskontrol i sidste led af produktionen - de må vel være nogle biler der skal tilbage til finpolering (nåh, er den bestilt med TO forsæder...)

Mugge
Mugge Aug 9 '15
@Asger - har lige gået same opdatering som dig, efter at bilen var sendt afsted i juni: fabrikken er i gang med at bygge din Model S
udlevering er iøvrigt sat til 20 aug
Uha uha
Abildskov
Abildskov Aug 9 '15

@Asger du skal ikke være bange for at din bil ikke kommer.... Men husk at gennemgå den for ridser og lak fejl....

Det er et kendt problem med vores nye biler....

Min nye P85D havde også ridser i lakken og andre små fejl....

Asger
Asger Aug 9 '15

Ok, så er jeg ikke den eneste med den status på bilen. Har dog lige skrevet til Tesla for at sikre mig T-dag ikke bliver flyttet 3 måneder.

perhansen
perhansen Aug 9 '15

Hvem skriver I til for at få bekræftet leveringsdato?  Tesla Danmark og Holland kan ikke svare nærmere på min 90D, andet end den står til ultimo September.  Men den er end ikke gået i produktion endnu, så det lyder snart  urealistisk.  Har prøvet at skrive til Usa, men de svarer overhovedet ikke

shan
shan Aug 9 '15
Min står også til at blive udleveret slut september men den er ligesom din heller ikke i produktion endnu.

Det er en 85D
Dette emne er sticky