Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Aug 11 '15

Jeg bekræftede bestillingen d. 16. marts 2015 lige inden de første USD stigning og en ændring i konfigurationen sidst i juli har ikke fået betydning for deliverytime -

Ændringen fra oktober til september blev synlig på MY TESLA primo juni - hvilket jeg naturligvis har påtalt over for Morten (Århus) og Mikkel (Cph) men så må de jo ha´den på lager i et par måneder :)

krumling
krumling Aug 11 '15

Hmm.. 

http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE2788754/afgifter-kan-stoppe-salget-af-tesla-i-danmark/

..er der kød på den historie, så er vi blevet fattigere på service, men rigere på bil...og sikkert dyrere i forsikring. 

Forummets indlæg er redigeret af krumling Aug 12 '15
Sithfury
Sithfury Aug 12 '15

@krumling kan huske at chefen for Tesla sagde præcist det samme ved Åbning af Århus butikken. Hvis der kommer fuld afgift på, så bliver de nok nød til at lukke butikkerne, men der er biler nok, til at de vil fortsætte service og superchargere.

Asger
Asger Aug 12 '15

I dag taber staten ca. 64.000 kr. pr. solgt Tesla påregistreringsafgiften og tjener mindst 125.500 kr. på momsen, dvs. et overskud på mindst 61.000 kr pr bil.

Kommer der fuld beskatning er det meget sandsynligt, at der ikke bliver solgt en eneste elbil i DK (måske kommer der én ministerbil over disken).

Gad vide om SKAT har beregnet det forventede tab for Staten, når man så gør man det samlede tab op med tabte skatteindtægter for løn, Atp, lønsumsafgift, div. røde gule og grønne afgifter, udgifter til dagpenge til tidligere ansatte, barselsfond, skat på firmabil osv.

Kiefer
Kiefer Aug 12 '15

Sithfuty: Og han sagde også at Tesla ville op til den 31.12.2015 sørge for at få prioriteret leveringer fra Tesla til DK. Det samme havde de gjort i Holland da de indførte en mindre afgift på bilerne.

/Martin

krumling
krumling Aug 12 '15

De eksisterende superchargers vil nok altid være der, da Teslas største marked efter USA, Norge, skal have en rute ned gennem Europa. ..men en Supercharger i Nordsjælland f.eks. er nok ikke så sandsynlig (ærgerligt nok for undertegnede).

Regeringens præmis om at en typisk Tesla-ejer i stedet ville have brugt 800.000 på afgiftsbefængt benzinbil, er helt hen i vejret.  

KimT
KimT Aug 12 '15

Øv - jeg troede lige vi kunne tracke vores biler over "det store hav" : http://www.teslamotorsclub.com/...ile-it-s-on-the-boat

Men det gælder så åbenbart ikke biler der skal over Holland.......

Mugge
Mugge Aug 13 '15

Ringede lige til Tesla Århus omkring udleveringstidspunkt på vores bil. Fik samtidig gjort opmærksom på at såfremt bilen ikke var 100 % i orden ved levering, så skulle udleverings tidpunktet flyttes.

Jeg fik at vide at alle deres biler var  100% i orden ved levering og hvis jeg synes det var noget der manglede skulle jeg bare sige til, men vedr. samlekvalitet så havde Tesla nogle tolerancer de arbejdede indenfor (frunk) osv. hvis jeg ikke kunne leve med det, ja så kunne jeg jo bare afbestille bilen !

andersh
andersh Aug 13 '15

Sagde de virkelig det (med at afbestille)? Virker da en lille smule arrogant...

Kiefer
Kiefer Aug 13 '15

Men betyder det så, at hvis man ved udleveringen ikke synes bilen er 100% i orden, så afbestiller man og får alle sine penge igen?

Jeg synes Tesla skal passe på med deres udmeldinger, de åbner op for en masse diskussioner og spekulationer ;-)

/Martin

PeterE
PeterE Aug 13 '15

Bestilt S85D fredag 7.aug
Låst design søndag 9.aug
VIN tildelt igår 12.aug
Og forventet levering late October, hvilket en skiftet fra igår hvor det hed November...

Er det så bare lidt til at regne med, eller kan det blive tidligere hhv senere?

Peter

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Aug 14 '15
henrik_dk
henrik_dk Aug 13 '15

Så fik vi vores nye P85D udleveret i dag kl. 15 i Århus :-). Super fed oplevelse, som jeg har set frem til siden bestillingen i januar.

Eneste minus jeg har fundet er, at den er leveret med Continental dæk og 245/35-21 for / bag. Ville gerne have haft de bredere Michelin dæk bag.

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Aug 13 '15
DeaconWP
DeaconWP Aug 13 '15

Hej henrik_dk

Håber du evt kan finde en sælger her på forum at et sæt med de lidt bredere baghjul.

Jeg kan dog se på dine fine billeder, at du har købt de mørke fælge. Jeg har ikke set nogen til salg af dem endnu, men det kan jo være det kommer.

Og tillykke med bilen til Jer.

Clausr
Clausr Aug 13 '15
Tillykke med den flotte bil
griffel
griffel Aug 13 '15
Tillykke med bilen - jeg er slet ikke misundelig... ;-)
Hvad hedder den farve?
The_Stig
The_Stig Aug 13 '15

dags dato er MY TESLA opdateret til :

Produktion færdig

Din Model S er nu blevet afsendt fra fabrikken.

God tid må jeg sige, når ønsket leveringstid er sat til ultimo oktober/primo november.... 

henrik_dk
henrik_dk Aug 13 '15

Mange tak :-).

Farven hed mørk grå metallic og kan ikke bestilles mere. Minder måske om den nye "midnight silver metallic". Men billederne snyder og farven ser meget federe ud live.

Ville gerne have haft den i sort, men det ville konen ikke være med til... Har altid haft sorte biler og har nu også fortrudt det hver gang, da de ser beskidte ud kort tid efter en vask.

griffel
griffel Aug 13 '15
Det er altså sjovt at de åbenbart har ændret sådan på farveudvalget gennem tiden. Den meget mørkeblå kan heller ikke bestilles længere, desværre.
The_Stig
The_Stig Aug 14 '15

@Matthias

Umiddelbart regner de 6 uger til transport fra CA til DK og efter hvad der kan læses i andre tråde er de opmærksomme på vores lokale afgiftsproblematik, så mon ikke de skubber en DK bestilling ind i linjen så hurtigt bestillingen kommer? det vil sige 1 uge i produktionen + 6 uger til transport + lidt sikkerhed så vil der nok kunne bestilles biler til lev. inden Jul helt hen til ultimo okt.

Tue
Tue Aug 14 '15
@The_Stig Ikke utænkeligt, men erfaringen er dog at logistik og styring af leveringstider, mildt sagt ikke er Tesla's stærke side.
Dette emne er sticky