Rigtige mænd kører efter forholdene... på grænsen, ja, men dumdristigt nej (balancen kan være svær). Med gode vinterdæk og Tesla's udmærkede TCS er min konklusion, at det er perfekt match - også om vinteren. Men ærligt, ja, var det sværeste (fra)valg, særligt når de nu er så fandens dygtige hos Tesla, at de kan få flere km ud af det setup.
Men vi tilbage ved udgangspunktet... AWD er tøsernes valg :D
(Konen her i huset må tage til takke med den større frunk og den reducerede budgetoverskridelse)
Jeg var forbi Århus søndag morgen kl. 8, der hold der kun deres demo bil. Torsdag da jeg fik bilen udleveret stod der ca. 20. Så de har vist travlt
Hej alle
Min 70RWD kom også i produktion i går aftes! Yes! Titanium metallic, panoramatag. Resten er standard.
Bestilt 16. aug.
Confirmed 18. aug.
Produktion 15. sep.
Hej SuneH,
Det tyder på at Tesla producerer i "batch". Jeg blev noget nervøs da jeg kunne se her i tråden, at 85 modeller bestilt senere kom i produktion før min 70RWD. I går fik jeg så besked om at den er gået i produktion :-)
Bestilt og Confirmed 19. aug.
Produktion 15. sep.
Tillykke til jer, min er confirmed den 30/8 og er stadig i kø. Levering "Late November/December". Min er forhåbenlig lige om hjørnet til at blive bygget
"Din model S forberedes nu til at blive afhentet eller leveret" ..nu må det nærme sig :-)
Synes vores har været i Holland et stykke tid nu.. Hvor lang tid kan det tage at samle i Holland og sende afsted? VIN nr. 99160..
Min levering er lige blevet ændret fra Slut Oktober / November til Slut November / December.
På My Tesla står den til Produktion færdig: Din Model S er nu blevet afsendt fra fabrikken.
Hvad skal man forvente?
Hov ! - min er også rykket en måned til november - begyndelsen af december.
Bekræftede 11/8 og afsendt fra fabrik i mandags.
Det samme her. Er også lige blevet rykket 1 måned, produktion færdig i mandags og nu rykket en måned. Øv øv... Nogle der vil kontakte deres leveringsmand og søge en forklaring? (ikke at det nu hjælper noget alligevel, men for nysgerrighedens skyld) Eller vil jeg selv gøre det.
Har skrevet til ham, men han er først tilbage en gang i næste uge og han har tidligere ikke svaret på mine henvendelser, så har været nødt til at kontakte andre.
Det er nøjagtig samme oplevelse jeg havde
Samme her. Min stod til levering slut oktober, og nu står den til slut november/start december.
Jeg har gravet mig igennem forskellige andre Tesla-fora og jeg kan se at turen til New York fra fabrikken kan tage op til fire uger (2013-tal), så er der ventetid på skibet, så tager turen over 9-18 dage afhængig af skibet (fundet på rederiets hjemmeside i dag), og så er der noget tid i Rotterdam, hvor batteri, motor og dæk skal påmonteres igen. Jeg læste at de tager det af, fordi de så ikke importerer en bil, men reservedele, hvilket er billigere. Og så er der lige det sidste stykke op mod Danmark derfra, som vel højest kan tage et døgn eller to, og så den sidste klargøring.
Så hvis vi siger 28 dage i transit i USA, 5 ventedage på skib, 18 skibsdage, 5 dage i Rotterdam, 2 dage til Danmark og en uge til klargøring så giver det 64 dage, hvilket vel desværre svarer meget godt til slut oktober. Men det er selvfølgelig bare et overslag baseret på lige dele gæt og data. Og så er det makstider, hvor de er kendte.