Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

uffe55
uffe55 Oct 2 '15

Hva' faen, nu er min status gået fra at bilen var afsendt fra fabrikken til at den befinder sig i produktionskøen !

AndersHoj
AndersHoj Oct 2 '15
Citat fra uffe55

Hva' faen, nu er min status gået fra at bilen var afsendt fra fabrikken til at den befinder sig i produktionskøen !

Det samme her :/

Det er da lidt mystisk.

HS
HS Oct 2 '15
Det samme her.
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 2 '15

Man kan ikke regne med de statusopdateringer så hvorfor de laver dem ved jeg ikke....

jeppe
jeppe Oct 2 '15

Det er min også. Mon ikke de er ved at samle den i Holland :)

Nogen der ved hvor lang tid der går fra de har samlet den i Holland, til den lander i DK?

Pim
Pim Oct 2 '15

For mig tog det 14 dage mere til aflevering.

Maho
Maho Oct 2 '15
Laaaaaasaaaaaaaaaang tid, når hvert minut føles som en time :-) (mener at det var ca 10 dage "in reel time":-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Oct 2 '15
mskaarup
mskaarup Oct 2 '15

Har fået samme status. Telsa har nok bare ikke fået lavet en status til Holland. :)

Pim
Pim Oct 2 '15

Mine statusopdateringer passede nu meget fint, jeg tror bare mange bliver forvirrede når status for anden gang bliver ændret til "befinder sig i produktionskøen" og "i produktion", men der er jeg nu meget sikker på at det er slutsamlingen i Holland.

SuneH
SuneH Oct 2 '15

Jeg har også her til morgen fået samme status som jer andre :-) Det tyder på der lige er en båd, der er ankommet til Holland med en ordentlig røvfuld danske TMS'er :-)

Og det er fedt at vide, at den nu er i Europa og er ved at blive samlet igen. Jeg har faktisk spurgt Tesla, om jeg kunne få bilen hurtigere, hvis jeg selv henter den i Holland - kunne godt hoppe på en enkeltbillet til Amsterdam og så køre den hjem, hvis det betød, at jeg kunne få den fx tre uger før. Men Tesla sagde, at den skal klargøres i Danmark og have danske plader på, før de kunne udlevere den, så Nej.

Det eneste der kan undre lidt, er at udleveringsdato fortsat er slut november/start december, når den allerede er i Holland. Det kan da ikke tage 2 måneder at samle den og køre den til DK?

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 2 '15

Det samme her! Fik også en slem overraskelse, da jeg så at status var gået fra at være: "afsendt fra fabrikken" til: "Din Model S befinder sig nu i produktionskøen på vores fabrik i Fremont, Californien"

Men ja håber da, at de mener at den er i Holland og i køen til at blive samlet. 

Forventet levering slut oktober - start november

edge
edge Oct 2 '15

Vi må håbe, de får dem samlet ordentligt. Dagen før min mørkegrå Teslas planlagte levering 8. september fik jeg besked fra Tesla Aarhus om at det pga. tekniske problemer med bilen ikke var muligt at levere til aftalt tid alligevel. Og dagen efter var meldingen, at bilen pga. store problemer med samlekvaliteten ikke kunne passere deres kvalitetstjek og derfor slet ikke kunne leveres. Så jeg kunne vælge mellem at bestille helt forfra eller hurtigt få leveret en ”spritny” udstillingsmodel fra Sverige med nogenlunde samme konfiguration og til samme pris, dog sort indtræk i stedet for lyst, ingen dobbeltlader, men til gengæld grå Turbine i stedet for standard fælge. Det sagde jeg ja til – men bilen har jeg ikke set noget til endnu og heller ingen leveringsdato. Der er åbenbart langt fra Sverige til Danmark…

Hyrtig
Hyrtig Oct 2 '15

Samme melding herfra: Din Model S befinder sig nu i produktionskøen på vores fabrik i Fremont, Californien. 

Ordredato: 15. august

Bekræftet: 27. august

I produktion: 12. september

Forlod fabrikken i Freemont: 20. september

Forventet leveringstidspunkt: ultimo november/start december

Min egen forventning er, at jeg får den omkring 10. november.

mortenhomann
mortenhomann Oct 2 '15

Også her. Vi er åbenbart mange, der for en sikkerheds skyld tjekker MyTesla dagligt :-)

KXR
KXR Oct 2 '15

Og min skiftede overnight

Din Model S befinder sig nu i produktionskøen på vores fabrik i Fremont, Californien.

Ordredato: 09. august

Bekræftet: 10. august

VIN 100969

I produktion: 27. september

Forlod fabrikken i Fremont: 3. september

Kabbel
Kabbel Oct 2 '15

Jeg har fået samme statusændring. Er der nogen som har fået besked fra Tesla i DK eller talt med dem?

hjolund
hjolund Oct 2 '15

@Kabbel: Ja, de siger, at det er en fejl - så sælg ikke den gamle Fiat før tiden...

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 2 '15

Tesla i Århus bekræfter også om at der er tale om en fejl. Om hvorvidt den var havnet i Holland eller ej kunne de ikke svare på, men mon ikke de får en melding snarest :)

Kabbel
Kabbel Oct 2 '15

Vi må da håbe at de har styr på det. Jeg beholder min diesel-sviner lidt endnu. Det vil regeringen jo også gerne have mig til - HOST HOST.

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 2 '15

Efter dagens nye update fra Tesla er der også kommet en tekst længere nede på siden: 

You may also pick up your Tesla at the København-Kastrup Service Center.

Så det må da tyde på at bilen er ankommet til Europa, ellers vil de vel ik tilføje denne valgmulighed først nu

Dette emne er sticky