Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

krumling
krumling Oct 15 '15

de sætter små tuschmærker på alle overfladeridser.

..så dem også 5-6 ringe på min egen dag jeg ganske utidigt var ud at at spionere på Amager før leveringsdato.

Stod funklende uden den mindste ridse på selve dagen :-)

/Kenneth

KXR
KXR Oct 15 '15
@Hyrtig, bare 250 til mit VIN :-)
Forummets indlæg er redigeret af KXR Oct 15 '15
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 15 '15
Er det de sidste 10 cifre i VIN der bliver nævnt ovenfor? Min har 100029. Så burde den vel være landet i DK hvis det højeste VIN var spottet til 100722? Gælder de samme VIN også i Århus?
Kiefer
Kiefer Oct 15 '15

NT82: Det er en god ledetråd, men du kan ikke være 100% sikker, de bliver ikke produceret i nummerisk rækkefølge hos Tesla.

/Martin

jespert
jespert Oct 15 '15
Min skulle gerne komme i starten af december. Er der nogen der ved om man kan vente med at hente / indregistrere den til i starten af januar så første indreg bliver i 2016? Måske en fordel når den engang skal sælges???
Maho
Maho Oct 15 '15
Tror den store variabel ligger i afgiften, altså mangel på samme i dit tilfælde, så få du bare bilen på plader og nyd eventyret :-)
Maho
Maho Oct 15 '15
Tror den store variabel ligger i afgiften, altså mangel på samme i dit tilfælde, så få du bare bilen på plader og nyd eventyret :-)
DeaconWP
DeaconWP Oct 15 '15

Jesper T: En Tesla model S sælges ikke som brugt under årgang. Den sælges som produktionsdato, da der jo er løbende forbedringer. Altså hvis den der vil købe din bil ved noget om Tesla.

jespert
jespert Oct 15 '15
Korrekt. Men står en køber og skal vælge mellem den og en fra 2015 så lyder 2016 da bedre :-)
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 16 '15

Enig i at årgang 2016 lyder bedre end 2015, hvis det drejer sig som en Toyota Avensis eller lign. Men en Tesla køber burde være lidt mere inde i tingene, til at kunne vide at der er modellem med autopilot hardware og modellen uden. Så det tænker jeg må være det afgørende og ikke om den er fra december 2015 eller januar 2016. 

Det er nok det jeg vil gå op i hvis det var mig der skulle købe brugt :)

jespert
jespert Oct 16 '15
Har bestilt uden autopilot men overvejer at høre om de kan eftermontere det inden jeg får den, så jeg kan købe det uden afgift (mener det er 25.000 i eftermontering).
KimT
KimT Oct 16 '15
Citat fra jespert Har bestilt uden autopilot men overvejer at høre om de kan eftermontere det inden jeg får den, så jeg kan købe det uden afgift (mener det er 25.000 i eftermontering).

Alle biler leveres med autopilot hardware - ligegyldigt om du har bestilt det eller ej. Det du skal betale for efterfølgende er sådan set bare at de aktivere den. Om den danske stat så vil tage afgift for at lave en software opdatering tvivler jeg på.

Der kan faktisk også ligge andet HW i bilen som endnu ikke er aktiveret som vi intet kender til, men som kankomme via en senere software opdatering. 

Climber
Climber Oct 16 '15
Så er min dato ændret fra sidst i oktober/november til 26. okt. Yes.
jespert
jespert Oct 16 '15
KimT: jeg syntes da der nederst på kofangeren i midten er en sensor, den tror jeg ikke er der hvis du vælger uden.
jespert
jespert Oct 16 '15
KimT: jeg syntes da der nederst på kofangeren i midten er en sensor, den tror jeg ikke er der hvis du vælger uden.
Sithfury
Sithfury Oct 16 '15

Som KimT siger, så er alt hardwaren der, om du bestiller autopilot eller ej.

Jeg mener også at alle biler har automatisk emergency brake, om de har bestilt autopilot eller ej. og den kræver jo hardwaren.

runeh
runeh Oct 16 '15

Der plejer ikke at være afgift på eftermonteret udstyr. Så autopilot burde være uden afgift i 16

Jannik79
Jannik79 Oct 21 '15

Igår modtog jeg en invoice i "Documents" under My Tesla, hvor der blandet andet står leverings dato: 06-11-2015. Er dette noget man kan stole, efter jeres erfaring? Er der ingen fra Telsa der har ringet til mig endnu om noget.

mvh. Jannik

Skaarup
Skaarup Oct 21 '15

Hvis der ikke står et leveringstidpunkt i My Tesla (hvis det er der, så kan du ikke misse det) - så er det lidt for tidligt at regne med det. Men jeg ved Tesla fordobler antallet af biler i DK inden 31/12, så lur mig om ikke de har lidt for travlt derude til at alting går efter bogen, så følg gerne op på det med dem! 

KXR
KXR Oct 21 '15

Jannik79 - jeg fik invoice den 15. og leveringsdato den 20. i måneden, så for mig tog det 5 dage

Dette emne er sticky