de sætter små tuschmærker på alle overfladeridser.
..så dem også 5-6 ringe på min egen dag jeg ganske utidigt var ud at at spionere på Amager før leveringsdato.
Stod funklende uden den mindste ridse på selve dagen :-)
/Kenneth
de sætter små tuschmærker på alle overfladeridser.
..så dem også 5-6 ringe på min egen dag jeg ganske utidigt var ud at at spionere på Amager før leveringsdato.
Stod funklende uden den mindste ridse på selve dagen :-)
/Kenneth
NT82: Det er en god ledetråd, men du kan ikke være 100% sikker, de bliver ikke produceret i nummerisk rækkefølge hos Tesla.
/Martin
Jesper T: En Tesla model S sælges ikke som brugt under årgang. Den sælges som produktionsdato, da der jo er løbende forbedringer. Altså hvis den der vil købe din bil ved noget om Tesla.
Enig i at årgang 2016 lyder bedre end 2015, hvis det drejer sig som en Toyota Avensis eller lign. Men en Tesla køber burde være lidt mere inde i tingene, til at kunne vide at der er modellem med autopilot hardware og modellen uden. Så det tænker jeg må være det afgørende og ikke om den er fra december 2015 eller januar 2016.
Det er nok det jeg vil gå op i hvis det var mig der skulle købe brugt :)
Har bestilt uden autopilot men overvejer at høre om de kan eftermontere det inden jeg får den, så jeg kan købe det uden afgift (mener det er 25.000 i eftermontering).
Alle biler leveres med autopilot hardware - ligegyldigt om du har bestilt det eller ej. Det du skal betale for efterfølgende er sådan set bare at de aktivere den. Om den danske stat så vil tage afgift for at lave en software opdatering tvivler jeg på.
Der kan faktisk også ligge andet HW i bilen som endnu ikke er aktiveret som vi intet kender til, men som kankomme via en senere software opdatering.
Som KimT siger, så er alt hardwaren der, om du bestiller autopilot eller ej.
Jeg mener også at alle biler har automatisk emergency brake, om de har bestilt autopilot eller ej. og den kræver jo hardwaren.
Der plejer ikke at være afgift på eftermonteret udstyr. Så autopilot burde være uden afgift i 16
Igår modtog jeg en invoice i "Documents" under My Tesla, hvor der blandet andet står leverings dato: 06-11-2015. Er dette noget man kan stole, efter jeres erfaring? Er der ingen fra Telsa der har ringet til mig endnu om noget.
mvh. Jannik
Hvis der ikke står et leveringstidpunkt i My Tesla (hvis det er der, så kan du ikke misse det) - så er det lidt for tidligt at regne med det. Men jeg ved Tesla fordobler antallet af biler i DK inden 31/12, så lur mig om ikke de har lidt for travlt derude til at alting går efter bogen, så følg gerne op på det med dem!
Jannik79 - jeg fik invoice den 15. og leveringsdato den 20. i måneden, så for mig tog det 5 dage