Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

nielsj
nielsj Nov 29 '15
Citat fra DKLykke @nielsj tillykke med bilen, men føler mig lidt glemt når du får din så hurtig og jeg skal vente fra sidst august til midt i Dec, god tur

@DKLykke tak - det er godt nok lang tid ventetid - tror alligevel, at hvis jeg havde haft valgmuligheden, ville jeg gerne have ventet tre måneder ekstra og så selv bestemt farve og udstyr.

Anja74
Anja74 Nov 29 '15
Hos mig har der de sidste par uger stået at den er afsendt fra fabrikken.
Hvad betyder det? Er den på vej til Holland eller DK?
Mht levering står der december eller tidligt i januar. Når jeg spørger min kontaktperson hos Tesla siger han midt/slut december.
TwoChops
TwoChops Nov 29 '15
@Anja74, det betyder at bilen er afsendt fra fabrik i Fremont, CA. Så skal den med tog til østkysten og derefter med skib til Holland. I den periode skifter MyTesla ikke status. Den skifter først når bilen er færdigsamlet og næsten klar til udlevering. Tesla ved LIDT mere end hvad du kan se, men ikke meget
Anja74
Anja74 Nov 29 '15
Puha det lyder da til at der går længe endnu :(
Ved du hvad denne tidsramme er? Hvorlænge tager det videre forløb efter den er afsendt fra fabrik i Fremont.
Benjamin
Benjamin Nov 30 '15

jeg hentede min P90D i onsdags 25/11 og har næsten kørt lige siden :) det er så dejligt et køretøj og alle jeg kender vil have en tur. 
udleveringen foregik på vallensbækvej og det var en blandet oplevelse altså pengene var ikke overført færdig og det ødelagde selvfølgelig en del af oplevelsen men det var min egen skyld, hvis nogle fra vallensbækvej læser med vil jeg godt undskylde ikke at have ordnet det inden jeg kom, de havde biler over det hele og ville bare have min ud :)
jeg fandt en del jord og støv alle steder, mudder på siden inde i midterkonsollen og det var jeg rigtig ked af, selvom at den var beskidt så har været det eneste jeg har opdaget indtil videre, det er ikke iorden når man betaler over en million for en bil men jeg tog den med og smilte stadigt meget da jeg kørte, de har travlt og har slet ikke folk nok til det der foregår lige nu. Kvaliteten på bilen har jeg dog ikke kunne finde noget at klage over endnu, den er så hurtig jeg ikke tør høre andet end radio 24/7 for hvis jeg lige pludseligt bliver angrebet af kådhed på grund af noget vild musik kan jeg få taget mit kørekort hurtigere end nogensinde før :) 

MrCoffee
MrCoffee Nov 30 '15
Tillykke Benjamin. Ville lige hære folket herinde om I har oplevet at tracktion ikke har virket ? Jeg kørte i en blød kurve med min baghjulstrukkede P85 og trådte lidt frisk afsted efter bilen foran mig, hvorefter den tailslappede mod autoværnet, kun reddet af kontrastyring. Pigerne blev noget bange i bilen, og jeg fik pulsen op. Tjekkede menuen og jeg kører altid med tracktion ON også denne gang. Prøvede efterfølgende at provokere den, men her virkede alt som det skulle.
PeterC
PeterC Nov 30 '15

@KimT:

Tak for link - disse data er vel brugernes egne indtastninger - eller?

Jeg har VIN 103319 og er lovet levering 25/11 - 2/12. Jeg kan sei regnearket, at VIN 103317 er udleveret i sidste uge. Har ikke hørt fra Tesla og bilen er ikke i Vallensbæk. Hørte dernede, at der er mange (hundrede) biler i Vamdrup som venter på fordeling i Danmark.

KimT
KimT Nov 30 '15

Ja det er data man selv taster ind.

Tesla producere vel biler i batch (med ens konfiguration for at optimere produktionen), så det kan sagtens tænkes at en med et højere VIN nummere har fået før dig. Og det kan vel også tænkes de så ikke er sendt med samme skib.

PeterC
PeterC Nov 30 '15

@KimT: Tak - det gi'r go' mening at tænke i batch.

Thor
Thor Dec 1 '15

Så ændrede My Teslas status endelig WUHU!

Levering mellem 9-16 december. :) Så kan jeg vidst godt få bestilt vinterdækkene + tid til Opticoat, da der er to ugers leveringstid på sidstenævnte.

Jeg er rimelig glad for starwars, og ender nok med at kalde den Tusindårsfalken eller Millenium Falcon. Selvom TeslaBjørn har kaldt sin det samme. :) Kunne også overveje The Entreprise.. Meeeen.. Havde det været en Model X, så havde den fået lov til at hedde X-Wing

DeaconWP
DeaconWP Dec 2 '15

Tak Thor. Det navn snupper jeg. ;-)

Thor
Thor Dec 2 '15

Be my guest! ;) Nu har du jo hjulpet en del, så er det godt, at kunne give lidt tilbage. ;)

Det er jo det eneste rigtige navn til en Model X!

Abildskov
Abildskov Dec 2 '15

Deacon.... Vi må se hvem af os der får en X-Wing først .-)

Kabbel
Kabbel Dec 2 '15
Så blev det min tur. VIN 103805 = 70RWD
Bestilt og bekræftet 23-08-15
Færdig og afsendt fra fabrik primo oktober
Anslået levering 11. - 18. Dec.
Udleveres på tirsdag den 08-12-15 kl. 14

Skønt :-)

PEL
PEL Dec 2 '15
Jeg har også en dato nu :-) <br />
VIN 1082XX 70D , Bekræftet 19/9 2015<br />
Produktion færdig 14/10 , Udlevering fredag 11/12
Netop nu 17:45 dato ændret til onsdag den 9/12 :-)
Forummets indlæg er redigeret af PEL Dec 2 '15
Anja74
Anja74 Dec 2 '15
Min har også ændret status til levering mellem 17-31 december. Hvornår kommer den endelige dato?
PEL
PEL Dec 2 '15
@Anja74 , en bekendt og mig selv har fået leveringsdato på den første dato i det opgivne leveringstidsrum , og jeg har for 5 minutter siden fået i dato der ligger 2 dage før :-) :-)
Se ovenfor !
PEL
PEL Dec 2 '15
@Anja74 , et tip , hvis du allerede ved at der er datoer der er helt umulige, så skriv til din kontaktmand , det gjorde jeg. Det var efter denne mail jeg fik dato...
Tarrild
Tarrild Dec 2 '15
Min har også lige skiftet til 17-31 december. VIN 110153. Håber den kommer lidt før som for andre, kan næsten ikke vente længere.
Dette emne er sticky