Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '14

Det er nok bare udsat, fordi de prøver at glæde mig. Tror du ikke også det Ida?

De er nok bare ved at producere nogle betamodeller af vores nye X'ere. ;-) :-D

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 28 '14
Jespernielsen
Jespernielsen Sep 28 '14
Jeg har lidt samme problem !!! Bestilte P85+ 16. Juni til levering medio september. Men er først blevet rykket til oktober og derefter november. Har løbende talt med Anna, der i torsdags meddelte mig, at hun var i USA på fabrikken og kunne se bilen skulle være færdigproduceret senest i morgen den 29.9. Spændende at se om det holder stik - den har stået i produktionskøen i over 5 uger !!!!
Lauer
Lauer Sep 28 '14

Tak for info Jesper, jeg tager fat i Anna i morgen og hører hvad der sker. Står din status stadig til at den er i produktionskøen?

Jeg kan se at jeg også endeligt bekræftede ordren den 16 juni :-)

Nommensen
Nommensen Sep 28 '14
Jeg bekræftede min P85 den 27 juni og fik i første omgang levering i slutningen af oktober som siden er blevet ændret til november. Den har også stået i produktionskøen meget længe.
sjensen
sjensen Sep 28 '14

Ærgeligt at der stadig er så lang ventetid (og forsinkelser). En del af forklaringen er mig bekendt at dele af fabrikken var lukket ned noget tid i sommer for at forberede Model X produktionen. Samtidig er der kommet en række nye markeder som f.eks. Kina, England og Australien til.

Jespernielsen
Jespernielsen Sep 28 '14
@Lauer, jeps, den er stadigvæk i produktionskøen.
priess
priess Sep 28 '14

Kørte via Fyn til Sjælland og videre nordpå her til aften, og var inde på en rasteplads et sted undervejs på E20. Der holdt en biltransport med ca. 10 Model S'er, en del sorte. Mon ikke den skulle til Amager? 
Bestilte selv P85 d. 6. juni, og skal hente den på tirsdag - måske var den på transporteren!

Kiefer
Kiefer Sep 28 '14

Jeg snakkede med Mikkel fra Tesla Service i sidste uge, da de havde fået 3 stk. nye drive units ind, og jeg var nummer 3 i køen, så en var til mig. Jeg spurgte om de havde tid omkring 1.10 til at skifte den, men svaret var, at de her op til kvartalsafslutning havde møg travlt med at få nye biler ud af døren, så der var ikke meget tid til andet på værkstedet ;-) 

/Martin

kammersgaard
kammersgaard Sep 29 '14

Hej Lauer, Kiefer, m.fl.

jeg tror det er fordi de prøver at lave så mange US bestillinger færdig inden kvartalsafslutning, for at få et godt regnskab.

Der er en har lavet lidt statistik på datoer:

http:///...-working-out?page=33

Venlig hilsen Kenneth

Forummets indlæg er redigeret af kammersgaard Sep 29 '14
Lauer
Lauer Sep 29 '14

Ingen tvivl om at de prioriterer US bilerne først, da der er kvartalsafslutning og aktionærerne skal jo også plejes :-) . Samtidig har de været ved at omstille deres produktionslinje, det har også givet noget forsinkelse.

Jeg har snakket med Tesla i dag og desværre/heldigvis er min bil stadig ikke gået i produktion. Den vil blive produceret inden for 1 måske 2 uger, herefter er der leveringen.

Det gode ved at den ikke er produceret endnu, er at så kommer den sandsynligvis med de nye hardware features (Lane assist m.m.),

Maho
Maho Sep 29 '14

Hej Lauer

Fedt hvis den snart går i produktion for dig :-) Bekræftede Tesla noget ift. de nye features, indtil videre har jeg kun set udokumenteret materiale fra div. forums, ikke officielle meldinger fra Tesla?

Lauer
Lauer Sep 29 '14

@Maho

Desværre nej, jeg håber bare :-)

Maho
Maho Sep 29 '14

Min står først til levering ultimo Feburar, så det er også der jeg finder min trøst, at ventetiden måske udløseer lidt ekstra goder :-)

Lauer
Lauer Sep 29 '14

Så gik den endelig i produktion. Ved ikke om det var fordi jeg tog fat i Tesla eller det blot var et tilfælde.

Det var faktisk første gang jeg kontaktede Tesla (Anna) og jeg må sige at servicen var helt i top. 

Kiefer
Kiefer Sep 29 '14

Det med datoerne inden levering er ikke så vigtigt, min oplevelse var at de opdaterede når det mere passede dem end at der var et sammenhæng, så det ville jeg ikke lægge så meget i...

Siger manden der hele tiden holder øje med om: "We will contact you when we are ready to build your Model X.

ændrer sig... :-)

/Martin

Jespernielsen
Jespernielsen Sep 30 '14
Så er min også igang med at blive produceret
Kristian70k
Kristian70k Sep 30 '14

hvornår er den sat i bestilling Jesper?

Mark
Mark Sep 30 '14

@Comeback & Hookmaker

Mange tak for svar.

Jeg har idag haft ringet og snakket med Anna.

Jeg spurgte hende om hun kunne fortælle mig hvad den "Faktiske" status var på min bil (VIN#48xxx) da den som sagt har været i produktion siden d. 26/08/14.

Det kunne hun desværre ikke svare på med det samme, men hun sagde at hun ville undersøge det til imorgen og så vil hun ringe tilbage.

I den sammenhæng bad jeg hende undersøge om min bil bliver leveret med Lane assist og Cruise assist. Det skulle hun nok lige undersøge, og så melde tilbage samtidig.

Krydser fingre. Ville da være for lækkert lige at nå med på det nye hardware. :-D

Nu må vi se, de har ikke imponeret mig endnu må jeg indrømme. (ud over selve bilen selvfølgelig)

Nommensen
Nommensen Oct 1 '14
Yes, Yes, Yes - så er de igang med at bygge min Tesla, så bliver det alligevel jul i år
kammersgaard
kammersgaard Oct 1 '14

Fedt Nommensen :-) Hvad VIN-nummer har du? Mit er nemlig #50929 og den skulle da gerne lige straks komme i gang 

Sider: «« « ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... » »»
Dette emne er sticky