Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Oct 31 '14

hvir du spørger mig ville jeg nok have det på samme måde... men jeg har jo haft et helt andet forløb.. og ved at den er produceret.. hvad der må komme af problemer inden eller lige efter aflevering kender jeg jo ikke endnu.. så jeg er jo bare en glad lille dreng :) Jeg ville helt sikkert stå tiden ud.. men jo jeg synes de skylder dig at imødekomme dig på de små ændringer.. men ved at hvis man ændre på sepc. kan man risikere at komme bag i køen igen.. (det kom jeg da jeg ændrede til black headliner) tror stadig din kommer med den samme båd som Maho og min.. krydser fingere for  det..

Maho
Maho Oct 31 '14
Hold da op en historie Mark. Håber meget for dig at lidelsen er ovre og vi alle kan tage turen over atlanten snart og få en fantastisk julegave :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Oct 31 '14
Mark
Mark Nov 1 '14

Kan jeg godt forstå du er @Kristian70k :-)

Det ville da være en julegave man ikke lige glemmer de første par år @Maho. :-P

Jeg ser da også frem til at få noget mere info angående levering da det pt. stadigvæk er "anslået levering December". Så er jeg da også overbevist om at jeg nok skal blive glad, når jeg ved at bilen er lavet og bare venter på at skal over atlanten :-D

Lauer
Lauer Nov 1 '14

Så fik jeg langt om længe leveringstidspunkt på min, skal til Kastrup den 20/11-2014. Bilen gik i produktion den 29/9-2014 og afsendt den 7/10-2014.

En lang ventetid siden starten af Juni, men jeg føler med dig Mark.

jkaspersen
jkaspersen Nov 1 '14

Nommesen, min er også sat til den 18 Oktober, kl 16.00,,,så er der "kilder" i maven...

Lyngedrengen
Lyngedrengen Nov 1 '14

Citat fra Mark

@Kristian70k

Min bil har "været i produktion" siden 26/08/14 og er det d.d. stadigvæk. (ifølge MyTesla)

Har lige fået afvide at de laver en ny bil til mig, og til trods for at de skal lave en ny bil, forstår de ikke at installere Sort headliner selvom jeg har sagt at jeg selvfølgelig nok skal betale merprisen. Nu er den enda blevet en del af min regning, dog som "Standard headliner - inklusiv". gg

Havde sagt til mig selv at hvis de rykkede levering til December (efter de forrige 3 udskydelser) ville jeg afbestille, men jeg er jo også forelsket i Model S så kan ikke få mig selv til at afbestille. :-(

frustration............... hvad skal man gøre......

Hej Mark

Træls! (på godt jysk). Ved ikke om det på nogen måde kan relatere sig til din problemstilling, men jeg har lige bestilt og bekræftet med Sort Alcantara headliner. Til min skræk så jeg så i forgårs, at den nu stod med standard headliner...kontaktede Tesla og fik hurtigt svar, at de kunne se den stod korrekt i deres ordresystem, men det blev vist forkert på MyTesla. De har fundet fejlen, men det afventer en rettelse. 

VH
Jan

Mark
Mark Nov 5 '14

Hej Jan

Denne fejl er desværre ikke gældende for mig. Ville ellers være lækkert. :-)

Jeg har snakket med Anna og hun bekræfter at de ikke kan finde ud af at lave en ny ordre med Sort headliner, til trods for at de bogstavelig talt har lavet en ny ordre (nyt RN nr. som nu er ændret til nyt VIN.). Tsk tsk tsk.

Og i den sammenhæng er min bil gået fra at, VÆRE i produktion (hvilket den tilsyneladende har været siden 26/08/14. Hahahahahahaha jeg må le) til at, være i KØ til at blive produceret. Og stadigvæk kan de ikke finde ud af at sætte sort headliner i, selvom jeg har informerert om at jeg selvfølgelig nok skal betale pris forskellen.

Og hvad skete der lige med levering 4-5 måneder. Det hedder 7-8 måneder for mit vedkommende.

Håber da de kompensere mig på en eller anden måde, da DERES leverings problemer bogstaveligt talt koster mig penge, mht. forsikring, da jeg pludselig står imellem to forsikrings selskaber med nogle af mine forsikringer det ene sted og nuværende bil det andet, og derfor ikke får "samle rabat"

Undskyld negativiteten gutter, men jeg skulle altså lige af med det.

Glæder mig på vegne af alle kommende Tesla ejere og håber heldet snart tilsmiler mig.

Hav en god aften alle sammen.

SQLCPH
SQLCPH Nov 5 '14

Jeg var forbi Kirstinehøj idag og der holdt ikke mindre end 4-5 af de nye S´ere med autopilot og radar. Efter sigende de første i DK. Nå da da... Hvem af jer er så de heldige??? Jeg lagde spc. mærke til en grå med gråt læder - det så godt ud. Alle havde soltag, så vidt jeg så var de S85 alle, men kan tage fejl.

Jeg var der primært for høre om std lydanlægget lød godt nok. Det lød godt så det tog jeg, læder måtte jeg også ha´ det og soltaget kom også på listen. Siddehøjden på bagsædet er ikke god hvis man er + 180 cm.

Nå men nu er ordren bekræftet og Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California. Jeg tager lige derovre d. 20 nov og tjekker det ud ;-)

De forudser levering allerede sidst i december (seriøst) og grunden til at jeg ikke kunne vælge leverance i januar eller februar er at der skal hele fabrikken producere D´ere... Så ingen 2wd ud af fabrikken i jan og feb!!!. Når jeg kommer derovre til rundvisning d. 20 skal jeg nok spørge ind til dette...

vh Søren

Hookmaker
Hookmaker Nov 5 '14
SQLCPH: kan kun håbe det bedste for dig, men hvis du først har ordret nu, vil december levering være den hurtigste levering nogensinde udenfor calif. (Tror jeg)...;-)
SQLCPH
SQLCPH Nov 6 '14
Citat fra Hookmaker SQLCPH: kan kun håbe det bedste for dig, men hvis du først har ordret nu, vil december levering være den hurtigste levering nogensinde udenfor calif. (Tror jeg)...;-)

På bestillingssiden stod late december (sikkert ment som produktionsdato), men nu da ordren er bekræftet er det opdateret til levering i DK i januar. Det hænger meget godt sammen med at bilen skal produceres i dec. Som skrevet bliver der kun produceret D´er i januar og februar - så det gælder om at komme på dec produktionslisten ellers bliver det først efter marts!!!!

Renedyhr
Renedyhr Nov 6 '14
Er prisen på P85D steget i nat?
SimonHN
SimonHN Nov 6 '14
Nej det er samme pris. :)
krabbe
krabbe Nov 6 '14

prisen på D er steget kr. 8.000,- i nat for S85

krabbe
krabbe Nov 6 '14

og det var kr. 8.000,- i Sverige :)

Maho
Maho Nov 6 '14

Bemærk at man ikke længere kan købe en S85P (altså med baghjulstræk)! Så min er allerede udgået, men til gengæld sparede jeg ca. 80-90.000 hvis jeg skulle bestille en (så tæt på som muligt) Performance i dag :-)

T3S7A
T3S7A Nov 6 '14

De har også fjernet S60D 

Toobs
Toobs Nov 7 '14

Jeg har bestilt for 2 uger siden. Der var allerede første forsinkelse da jeg skulle køre dankortet igennem. Da vi stod i butikken og sammensatte den sagde han "Februar". Og da vi så var færdig med det, tænkte jeg, OK nu er D modellen lige kommet, få den nu bestilt. Så jeg sagde "så køre vi kortet igennem" og WUPTI så var det "Late March" i stedet Februar som sælger sagde. 

Men så har den stået i 14 dage hvor jeg kunne ændrer spec. Og der kunne jeg have trykket "confirmed" men det gjorde jeg ikke, jeg ventede til de 14 dage var gået.

Men det er først nu jeg har været herinde og læse alle de skræk historier om lang leveringstid. For havde jeg læst dem havde jeg trykket "confirmed" allerede den første dag og sparet 14 dage.

Men nu venter jeg pænt til "Late March"

SimonHN
SimonHN Nov 7 '14
Toobs. Min P85D ændret sig bare fra Late March til March ved at bekræfte bilen med det samme. :)
Kiefer
Kiefer Nov 7 '14

Husk der er kvartaltsafslutning den 31.3, så I skal nok forvente at få bilerne i marts måned. Jeg ville ikke lægge så meget i om det står late march eller bare march. 

/Martin

Hejgaard
Hejgaard Nov 7 '14
My Tesla er netop ændret til din bil er nu i produktion. Fedt fedt!! Efter blot 2,5 uge efter bestilling. Det er næsten ny rekord.. ;-)
Sider: «« « ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... » »»
Dette emne er sticky