:) Bare rolig Claus, det skal du nok få.. den kommer helt sikkert med den samme båd.. vild nok du får en P85D.. med det ryk der er i min P85 er det svært at forestille sig det kan blive vildere :)
:) Bare rolig Claus, det skal du nok få.. den kommer helt sikkert med den samme båd.. vild nok du får en P85D.. med det ryk der er i min P85 er det svært at forestille sig det kan blive vildere :)
Hej
Tillykke til Jer som har fået VIN her de sidste dage. Jeg er selv kommet med i samme omgang og bliver som alle andre her, helt "høj" af stemningen i forummet. Jeg var ved at trykke på knappen for 1 1/2 år siden, men var en kylling. Så tak til Jer som turde tage chancen og måske også må tage tabet ved udskiftning til sidste version af Verdens Vildeste Koncept Bil. Jeg syntes der er så mange positive ting ved dette koncept. Egen udvikling og produktion af battericeller som vil "buste" hele denne side af energiforbruget. Solceller på taget af fabrikken som vil drive bilerne. Forsyningsnettet med SuC stationer. Hele Zero Emission siden. Åh ja det er Verden Hurtigste Sedan, den måske snart selv kører i garage og at der "gratis brændstof" tilgængeligt, det tager vi da også med og det stopper jo ikke her. Der vil dukke helt nye tiltag op som vil vende op og ned på vores 100 år gamle opfattelse af hvad en bil kan. Hele bilens simple konstruktion og så alligevel smart som en Maserati, der må være en rigtig trykket stemning på direktion gangene hos Audi, BMW, Mercedes og andre. Vel vi har måske ikke fået tysk eller japansk finish/0-fejls produktion, men det er tydeligt at der lyttes til klagerne over fejl, mangler og forslag til forbedringer.
Oveni dette bliver man bare total grebet af at komme i dette forum og læse om oplevelser, så man bare må blive en del af dette enestående projekt, jeg er virkelig begejstret over at må have lov til at være med i denne del af automobilhistorien.
Jeg håber at alle Jer som har et køretøj til rådighed, at I vil blive med at poste erfaringer og oplevelser ind. Der bliver nok en "stille" periode med ny køretøjer i januar og februar.
Jens
@Claus8930 - ja, den kom samme dag som jeg bestilte bilen 14/10/2014 (dog kun med mit bestillingsnummer, R N 3 9 6 2 6 7) - mit VIN nr. kom i fredags, efter jeg havde ringet til Tesla for at rykke for det... hvad er dit VIN nr.?
@Lasse, ok har også fået en faktura den dag, jeg bestilte. Synes bare de skrev de ville sende en igen på et tidspunkt. Jeg bestilte min omkring 15/11 men har ikke fået et VIN nr. endnu, men det kommer jo nok :)
gør de først lige inden du skal hente bilen.. den kalder de final invoice.. den anden er vel bare en ordre bekræftelse med en konfig af bilen..
@Kristian - ja det bliver total åndsvagt. Har aldrig kørt en bil med mere end 500 HK (Porsche Cyanne Turbo), så 700 HK bliver jo for VILDT!!!
@Kristian - Jep, synes nu bare ikke jeg kan se hvor mange den får. Synes at have set hos Tesla i Kbh. at der stod 990 NM, men så et andet sted der stod 920 NM.
Er der nogle der ved det?
Kan se Tesla også har ændret spec. fra 691 HK til 700 HK - Det lyder jo også bedre ;)
Teksten omkring undervognen er også ny. Er der nogle der ved om de har ændret noget i forhold til den tidligere luftaffjedring?
Har læst et sted at P+ delene nu bliver standard på P85D, så mon ikke det med specielt designet undervogn blot er stivere affjedring og hårde bøsninger, ganske som på +?
Nej, VIN nummeret bliver du tildelt på et tidspunkt mellem indkøb af dele og samling af bilen.
/Martin
Dårligt nyt for undertegnede, og så vidt jeg kunne forstå også en anden kommende Tesla S-ejer.
Leveringsdato 29. december er skudt til en gang i starten af januar. Hvis alt går smurt omkring d. 7. januar.
Jeg ved godt det ikke er længe, og med en bekræftelsesdato d. 11. november kan jeg ikke klage. Men ventetiden føles pludselig meget lang ;)
Bilen (plus mindst 1 anden til DK) skulle efter sigende havne i Tilburg til klargøring omkring d. 1. januar. Derfra går der omkring 1 uge plus minus det løse.
Nå, men så bliver indregistreringsdatoen i 2015, det er sikkert meget godt.
Så kom MOL Efficiency i havn i New York. Med 2 dages forsinkelse ser det ud som om skibet burde kunne være i havn i Rotterdam d. 25. december. Plus 10 dage kunne betyde begyndelsen af uge 2.
(ja, det er naturligvis ikke et realtids-billede af netop det skib, og det er i øvrigt nat i New York ;))