Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Dec 20 '14

Heinzemann: Tak :-) Jeg skal nyde det :-) Der er lidt snak om at de fleste oplever træk fra fordørerne (ved A-stolpen). Tilsyneladende også på Werges bil som lige er leveret.

Stormer: Hvordan kan det næsten være? Jeg har snart gættet på alt hvad der kan gættes på hvorfor min er kommet så hurtigt afsted, men det bliver ved gæt da ingen indtil videre har kunnet svare andet end at det måske skyldes et hul i produktionen? Tænkte så at man flyttede andre biler op før en ny ordre?? Det kan også være at det var en der allerede var produceret men så afbestilt? Bottomline jeg er glad - eller jeg bliver glad om 2 timer og 23 min ;-)

kajakaj
kajakaj Dec 20 '14

Det har før været fremme at farven kan betyde noget for leveringstidspunkt, da bilerne lakeres i puljer med samme farve. Ved ikke om det stadig gør sig gældende.

TwoChops
TwoChops Dec 20 '14
Min blev rykket næsten 3 uger frem i produktion pga farven (nu udgået grøn).
Er iøvrigt rigtig irriteret over, at den ikke kan bestilles længere. Største årsag til at jeg endnu ikke har trykket på P85D knappen.
/Jeppe.
kajakaj
kajakaj Dec 20 '14

Grøn folie :-)

heinzemann
heinzemann Dec 21 '14
SQLCPH : er der så problemer med træk ved fordørene?
SQLCPH
SQLCPH Dec 21 '14

Så er jeg med i "de første 500 TMS´er i DK"-klubben ;-) Min 60 kWh GrayFox blev født, man fristes til at sige på en mørk og stormfuld aften (med regn), og efter en grundig gennemgang af Michael blev min far og jeg sluppet løs. Jeg havde læst på lektien (Tesla-forum og youtubet alt) og derfor var det lidt: ja ja men hvad med det og det og det... :-) Oveni hatten er både min far og jeg elektrikere så det der med 3 faset asynkronmoterer, kabler og inverter - det er lige os ;-) Det blev dejlig nørdet og da det var uden damer slap vi for "armene over kors" i sofaen med citater som: "Det er sandelig ikke MIT projekt det her... hrmffff..." ;-)

Lutter glade drenge men alt for sent på dagen... da vi kørte ud var det mørkt - så til jer der ikke har hentet, så prøv at hente om formiddagen... Der er ikke meget ved at hente sent og så skulle direkte hjem til aftensmad ;-) Allerede 2 timer efter afhentning virkede appen... Så den blev studeret nøje af familien ;-) Bilen er parkeret i en P-kælder med e.on stik så naten forløb uden alt for mange bange anelser ;-)

Michael fra Telsa kunne berette om en meget travl uge. I fredags havde de rekord mange udleveringer, mener han sagde 12 stk. i fredags Så Dec. ender på over 150. De er lidt hængt op derude (læs meget) så hvis I vil i kontakt med dem så ring... mail svarer de ikke, ihvertfald ikke min...! Jeg havde bestilt lidt gummi måtter og det er jeg glad for, allerede i dag har min søns og bedre halvdels støvler trådt deres mudder ind :-) Måtterne eller bakkerne passer perfekt men er lidt pricy...

Familien kørte i dag en tur på Amar´ og fandt en legeplads til sønnen imens faderen sad og indstillede bilen... Knægten gad ikke legepladsen men hellere ind på skødet af mig og moderen ind bag i :-) Den store skærm, knapperne på rattet og "ovenlysvinduet" trak ;-)

Selvom det "kun" er en 60´er har den optræk som jeg husker det fra 85 køreturen - ganske fint til mig :-) Der tappes godt med strøm fra en 5 grader kold bil skal jeg hilse at sige - det kan nok godt betale sig at forvarme. App´en var dog nede her til morgen - kunne ikke få kontakt med bilen.

Nu skal den køre rundt til familien i julen så kommer der flere erfaringer. Ærgerligt at jeg ikke kan køre i den hele tiden... Efter turen måtte konen alligevel bøje sig og sige at det var en fin bil ;-) Så hun synger ikke mere sangen "Før vi fik bil, Margurite Viby" ;-)

Mht. A-stolpen og træk så er den desværre god nok - at den er dårlig. Stak hånden derhen ved 80 kmt og det trak. Må holde øje med det og se om det trænger fugt ind - det er tilsyneladende et generelt problem. Jeg kunne ikke mærke trækket ved rattet... så... akut er det ikke...

Men køreoplevelsen er jo som den er: fantastisk... jeg smiler konstant... Duften af ny bil, nyt læder, nyt alt - det er allerede en god jul ;-)

vh Søren

MS
MS Dec 21 '14

Stort tillykke med bilen - så er julen vist reddet - big time :) Helt enig i at det med at forvarme er godt og jeg kan ikke undvære det - og som en anden vistnok tidligere har skrevet er det optimalt at nattens opladning slutter omkring hvor man skal bruge bilen om morgenen - så er batteriet varmet op. Dernæst kabinevarmen på.

KS
KS Dec 21 '14

@Søren: Tillykke med den og velkommen i klubben - håber at du får lige så meget glæde ud af den som mange af os andre herinde har fået - til trods for de utætte vinduer ved a-stolpen. Jeg har heldigvis ikke haft det på min, så jeg får det nok heller ikke..

Ses nok ved SuC en dag.

Ap
Ap Dec 21 '14
Stort tillykke med bilen fed farve, lige mig, men jeg måtte lave kompromi med konen så den blev hvid. Er sikker på du for en super god jul.:-)
Nommensen
Nommensen Dec 21 '14
Tillykke med dit nye vidunder - meget flot farve du har valgt :-)
Hejgaard
Hejgaard Dec 21 '14

Tillykke!  ;)

SQLCPH
SQLCPH Dec 21 '14
Tak alle :-) julen er reddet med den vigtigste julegave ikke sandt? ;-)

iøvrigt Ken så blev der talt varmt om dig derude. Tesla dk får meget viden fra dig og det er meget værdsat. Michael nævnte også Tesla forum men der var jeg beyond him ;-) "nu bliver du en del af en klub", sagde han og fortsatte "hvor man hilser på hinanden når man mødes". Lad os håbe at det varer ved selvom antallet af teslaer stiger. Der er en speciel stemning og hjælpsomhed iblandt jer og os.

Spørgsmål: Kan man på sin profil lave sin bilkonfig og samtidig se alle andres konfig? Kunne være interessant at se trends.
Maho
Maho Dec 21 '14
Det med at hilse, jeg kører MC om sommeren, og der er det kutyme at man lige hilser med hånden når en modkørende MC passerer en.... Måske en ide :-)
KS
KS Dec 21 '14

@SQLCPH: Der er meget der ikke bare lige er til på Oxwall, det system der kører forum. Ville gerne kunne lave en "footer" for hver bruger, hvor man evt, kunne skrive info om bil m.v., udvide med flere felter rundt omkring, men jeg har ikke lyst til at kode plugins til dette - så hellere finde noget der kan tilføjes. Det er bare ikke lige muligt på Oxwall - hvor udvalget af plugins er begrænset - det er ikke verdens største forum software. I så fald skulle vi skifte forum over til noget andet, og jeg syntes i bund og grund det fungerer ganske glimrende.

SQLCPH
SQLCPH Dec 21 '14

@Ken: Det var bare noget jeg havde tænkt kunne være sjovt. Uden at ændre for meget på forum kunne vi måske lave et dokument alle kan skrive i? Så kan der sortes og laves statistik på de enkelte tilvalg. Jeg er frisk på at yde hvad jeg kan for at få det til at køre! Men du er jo eksperten med Oxwall (aner ikke hvad det er) så måske der er en bedre vej? :-)

PS Nej lad være med at skifte IT platform - det varer vel måneder før det kører igen og så bliver det dyrt ;-) ;-)

Kiefer
Kiefer Dec 21 '14

Maho: Det med hilsnen, ja det oplever jeg da bestemt også at vi gør, det er dog lidt svært på motorvejen her i det jyske når man passerer hinanden, men har vist ikke oplevet på en landevej endnu hvor der ikke er blevet hilst :-)

SQLCPH: Det med legepladsen, heh ja sådan er det også herhjemme, vi hare flere gange i løbet af sommeren har to små poder siddende inde i bilen og leget køretur, og der bliver så bare trykket på alle de knapper der nu en gang kan trykkes på. For en 2 til 4 årig hvis liv altid har haft inkluderet brug af iPad er bilen jo bare et stort stykke legetøj...

Ken: Ken en DB migrering må da lige være noget for dig, og med det nick SQLCPH render rundt med, må han da kunne hjælpe :-)

/Martin

Larsen
Larsen Dec 21 '14
Der er nok nogle få af jer som enten er gamle nok til at have set en NSU RO80, eller i det mindste have hørt om den. Verdens første serieproducerede bil med wankel motor. En sådan kom på min fars autoværksted da jeg var en ung knægt. En fantastisk bil der var langt forud for sin tid, og som var datidens Tesla. De få der dengang også var foregangsmænd med at køre wankel i RO80 hilste også altid på hinanden. Antallet af fingre de holdt op når de hilste, var antallet af wankel motorer der var blevet skiftet i bilen. Lidt lige som os der også får skiftet motorer. RO80 kostede NSU livet, og de blev en del af Audi
KS
KS Dec 22 '14

@Larsen: Må man godt slippe rattet med begge hænder under kørsel :-) For nogen bliver det snart en realitet..

Larsen
Larsen Dec 22 '14
@Ken, jeg er umiddelbart på vej mod motor nr. 2, og da jeg ikke er tømrer, så har jeg stadig fingre nok på en hånd til at markere det. Har du ikke også kun fået skiftet en motor?
Kristian70k
Kristian70k Dec 22 '14

... hvis man så kun har den motor som bilen er leveret med vinker man så ikke? :) 

Sider: «« « ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... » »»
Dette emne er sticky