Så er jeg med i "de første 500 TMS´er i DK"-klubben ;-) Min 60 kWh GrayFox blev født, man fristes til at sige på en mørk og stormfuld aften (med regn), og efter en grundig gennemgang af Michael blev min far og jeg sluppet løs. Jeg havde læst på lektien (Tesla-forum og youtubet alt) og derfor var det lidt: ja ja men hvad med det og det og det... :-) Oveni hatten er både min far og jeg elektrikere så det der med 3 faset asynkronmoterer, kabler og inverter - det er lige os ;-) Det blev dejlig nørdet og da det var uden damer slap vi for "armene over kors" i sofaen med citater som: "Det er sandelig ikke MIT projekt det her... hrmffff..." ;-)
Lutter glade drenge men alt for sent på dagen... da vi kørte ud var det mørkt - så til jer der ikke har hentet, så prøv at hente om formiddagen... Der er ikke meget ved at hente sent og så skulle direkte hjem til aftensmad ;-) Allerede 2 timer efter afhentning virkede appen... Så den blev studeret nøje af familien ;-) Bilen er parkeret i en P-kælder med e.on stik så naten forløb uden alt for mange bange anelser ;-)
Michael fra Telsa kunne berette om en meget travl uge. I fredags havde de rekord mange udleveringer, mener han sagde 12 stk. i fredags Så Dec. ender på over 150. De er lidt hængt op derude (læs meget) så hvis I vil i kontakt med dem så ring... mail svarer de ikke, ihvertfald ikke min...! Jeg havde bestilt lidt gummi måtter og det er jeg glad for, allerede i dag har min søns og bedre halvdels støvler trådt deres mudder ind :-) Måtterne eller bakkerne passer perfekt men er lidt pricy...
Familien kørte i dag en tur på Amar´ og fandt en legeplads til sønnen imens faderen sad og indstillede bilen... Knægten gad ikke legepladsen men hellere ind på skødet af mig og moderen ind bag i :-) Den store skærm, knapperne på rattet og "ovenlysvinduet" trak ;-)
Selvom det "kun" er en 60´er har den optræk som jeg husker det fra 85 køreturen - ganske fint til mig :-) Der tappes godt med strøm fra en 5 grader kold bil skal jeg hilse at sige - det kan nok godt betale sig at forvarme. App´en var dog nede her til morgen - kunne ikke få kontakt med bilen.
Nu skal den køre rundt til familien i julen så kommer der flere erfaringer. Ærgerligt at jeg ikke kan køre i den hele tiden... Efter turen måtte konen alligevel bøje sig og sige at det var en fin bil ;-) Så hun synger ikke mere sangen "Før vi fik bil, Margurite Viby" ;-)
Mht. A-stolpen og træk så er den desværre god nok - at den er dårlig. Stak hånden derhen ved 80 kmt og det trak. Må holde øje med det og se om det trænger fugt ind - det er tilsyneladende et generelt problem. Jeg kunne ikke mærke trækket ved rattet... så... akut er det ikke...
Men køreoplevelsen er jo som den er: fantastisk... jeg smiler konstant... Duften af ny bil, nyt læder, nyt alt - det er allerede en god jul ;-)
vh Søren