Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Nicolaj
Nicolaj Dec 27 '14

@SimonHN

Jeg bestilte d. 11/10 kl. 8.31, Reveal var vist den 9. og den 10. skulle sitet være kommet op men det kom først op d. 11 om morgenen (Ja - vi refreshede faktisk hele natten)

@Gustavsfar1

Jo mon ikke også de snart går i gang med at bygge din. Jeg ved det ikke men jeg ville tro at de byggede de "Danske" samtidigt der er vel nogle forskelle fra land til land. De sender jo i hvert fald ikke en lastbil med kun min bil til DK.

/Nicolaj

Lars72
Lars72 Dec 29 '14

Iflg Tesla har de 8 afleveringer i dag og 12 i morgen - der bliver arbejdet hårdt for at få de sidste med i 2014-regnskabet.

Det bliver så til ca. 160 nye indreg. Tesla'er i DK i December - det må da være en rekord for en måned?   

Tesla er YTD november 120 stk efter Nissan Leaf - så det bliver spændende om Tesla bliver den mest solgte el-bil i DK i 2014 med de 160 i december - eller om Leaf for solgt mere en 40stk i December.

T85s-dag i morgen for mig - det bliver fantastisk :-)    Selvom det kun var 50-dages ventetid - så føles det som 50-uger.

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Dec 29 '14
heinzemann
heinzemann Dec 29 '14

Ja Lars72, jeg får også leveret min T85S i morgen. 49 dages ventetid føles som en uge kortere end din ventetid ;) Jeg har kl. 16, så måske ses vi derude!

KS
KS Dec 29 '14
Levering af min D er nu rykket fra late marts til bare marts. Det bliver spændende at se hvor mange forbedringer der er lavet på de 51.762 biler der er produceret i mellemtiden.

Men der er stadigvæk ting der skal laves ved bilen efter levering. Lydisolering, lys og kamera installation, og lidt folie hist og her.

Er der ved at være stemning for et par byg-selv dage i foråret?

Tænker Køge i April og Vandel i begyndelsen af Maj?
Steen_Bo
Steen_Bo Dec 29 '14

@Kenseitzberg, Fedt at du får din bil lidt før, men kan jeg få dig til at uddybe lidt hvad du mener med at der skal bygges selv?? :-) Kamera, lys og lydisolering, samt folie ????

Var i århus i dag og er 99,9 % sikker på at bestille en 85d, men jeg kan ikke bygge noget selv!!!

Teammortensen
Teammortensen Dec 29 '14

Fedt, @Steen_Bo! Var Tina med i Århus og har du fået hende overtalt?

Du skal ikke nødvendigvis til selv at færdiggøre noget på din Tesla. @Kenseitzberg m.fl vælger at udbygge lydisolering, indvendig belysning, dække overflade(r) med folie mm. Mvh. Thomas

Larsen
Larsen Dec 29 '14
Steen_Bo, Tesla har travlt, så bilen er ikke helt færdig når du får den. F.eks. støjisoleringen er ikke lavet færdig, så det skal du selv lave. Der er heller ikke rigtigt noget lys i bagagerummet. Det skal du også selv lave. Det er lidt ligesom i gamle dage når man købte en Kit Car. :-)
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Dec 29 '14
kajakaj
kajakaj Dec 29 '14

Det er et spørgsmål hvad man kommer fra. Vi har været yderst tilfredse med Teslaen, men jeg har dog for nylig sat et par rækker lysdioder i bagagerummet. Bilen udvikles til stadighed og bliver bedre og bedre. Tænk på at Tesla har udviklet den helt fra bunden på rekordtid. Det kan være fristende at vente for at få endnu flere detaljer med, men afgiften kan jo ske at blive omlagt til næste nytår.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 29 '14
Nicolaj
Nicolaj Dec 29 '14

Tillykke til jer der får biler !

Det er ret mange leveringer her i slutningen af December.

Nicolaj
Nicolaj Dec 29 '14

Tillykke til jer der får biler !

Det er ret mange leveringer her i slutningen af December.

KS
KS Dec 29 '14

@Teammortensen og Steen_bo:

Byg-selv er et træf hvor vi mødes og gør bilerne endnu bedre.. Vi støjisolerer dørene med ekstra støjabsorberende materiale for at fjerne dækstøj, men også for at gøre lyden i bilen (musik) bedre og mere fyldig. Støjisoleringen har fjernet ca 6 db atøj i den nuværende, ved ikke om det bliver ligeså meget i den nye, da bilen i forvejen er bedre. Men noget betyder det - også for musikken - især hvis man har den store lydpakke. Og det er ikke så svært at skille en Tesla ad - dørene - løsn 3 skruer og hiv til. Frunk - 11 skruer. Trunk - en masse clips. Derefter blot at klistre den til med f.eks StP lydmåtter.

Vi kan også installere et kamera til at optage kørsel og evt. uheld med - jeg har brugt det da en cyklist bankede ind i siden på min bil - og sparede dermed selvrisikoen.

Lys i frunk og trunk er særdeles sparsomt - og da jeg ikke har valgt den udviddede nappa læder pakke, får jeg heller ikke lys med i frunk/trunk - og det som Tesla kalder en "lyspakke" er ikke værd at give penge for. Så vi installerer på de originale stik er par high power lamper, og LED strips under hattehyldeholderne. Vi kalder det lyspakke +.

Har man valgt piano sort decor, så bliver mange hurtigt trætte af det, det er næsten ikke til at holde rent - men ser godt ud når det er rent - så det skal gøres ofte. Et nyt kit i f.eks koster 4600 dkk, men i steder kan man vælge at skrue de originale ud, og beklæde disse stykker med folie (efter eget ønske og farve) for et par hundrede kr. og dermed få sit eget look. Eller pak nose-cone ind i carbon folie. Mit decor skal være børstet alu, for at matche trim på døre m.v.

Så som Larsen siger, så Kit Car eller byg-selv. Sæt dit eget præg på bilen

Men ellers er Byg-selv som sagt også "bare" en undskyldning for at mødes med de andre tosser..

Kiefer
Kiefer Dec 29 '14

Den sidste sætning er jeg helt med på, det var  super hyggeligtsidst i Køge, og jeg deltager gerne en gang til!

Ville gerne have været med i Jylland også, så jeg er også med på en omgang i Vandel :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 29 '14
Nommensen
Nommensen Dec 29 '14
Denne gang har jeg selv en Tesla og vil selvfølgelig gerne deltage.
Steen_Bo
Steen_Bo Dec 29 '14

@Kenseitzberg, @Teammortensen, @Larsen

Så giver det mening, og rigtig smart med folie indvendig på piano lakken, tak for uddybningen. Og Thomas, Tina er overtalt, der skulle ikke så meget til :-) Vi er bare ikke helt enige om vi skal bruge 55.000 kr på luftaffjedring og dual motor :-) Så der skal lige laves en for og imod liste.

Forummets indlæg er redigeret af Steen_Bo Dec 29 '14
Kristian70k
Kristian70k Dec 29 '14

Jeg fået en Model S anno december 2014, og der er intet krav om lydisolering, Ken har en af de første, og den er ikke født med alt det isolering som der er i de sidste nye der er rullet på vejen.. det er vigtigt at sige... der er komme en del ændringer/forbedringer siden de første rullede ud af fabrikken! men når der er sagt kommer jeg helt sikkert også til næste træf.. men det er for at sætte mit kamera i.. og måske lidt led lys i frunk.. 

Kristian70k
Kristian70k Dec 29 '14

Steen hvis du skal have 21" på bilen (bemærk de reducere rækkevidden med 10% ca) ville jeg gå efter luft undervogn. Dual motor ville jeg med sikkerhed ikke gå efter i danmark, den reducere også rækkevidden, og der er ikke meget terræn en standart TMS ikke kan klare i DK

Claus8930
Claus8930 Dec 29 '14

Ken@

Jeg er klar. Min D´er er dog ændret fra "late marts" til April :(

Har du bestilt Next Generation sæder?

20:48 - Og nu er den så blevet ændret tilbage til "late marts" igen.

Forummets indlæg er redigeret af Claus8930 Dec 29 '14
KS
KS Dec 29 '14

@Kristian: Det kommer jo helt an på om man vil have en bil eller en super bil. Jeg valgte at opgradere til D fordi jeg er en drengerøv, der godt kan lide accellerationen. Hastighed og terræn kan en S60'er klare, men vil man tilfredsstille drengerøven, så D ville jeg kun tage hvis det er en P85D, ellers kunne jeg jo lige så godt have beholdt min P85. Men drengerøven i mig fik lov..

Kristian70k
Kristian70k Dec 29 '14

@Ken helt enig, hvis jeg skulle bestille nu ville jeg også vælge P85D, men ville efter de nye tal være lidt bekymret for mit daglige virke.. kan se det med at den skulle have bedre længde nu er rettet til at de vil forsøge at opnå samme rækkevidde som en P85+.. og det er efter min viden 6-8% mindre end P85.. så i vintermånederne ville jeg sku være lidt presset :) har i min ferie kun haft småture (desværre) og der har mit forbrug lagt oppe mod 380 wh pr kilometer.. godt det ikke er hverdagen :) og som jeg ser der er det om de skal have en 85 eller en 85D.. og der ville jeg vælge 85)

Forummets indlæg er redigeret af Kristian70k Dec 29 '14
KS
KS Dec 29 '14

@Kristian: Det var højt!! Har i ferien været et smut i Sverige i sommerhuset, sammen med familien og Mdamm og hans familie. Så vi havde længere ture.. Mit forbrug var et snit på 267 wh/km (jeg kører P85 med 21" vinterdæk) og Mdamm lå på lige over 300 wh/km (19" vinterdæk og tagboks). I min dagligdag vil jeg godt mene der er plads til et lidt større forbrug, men er lidt spændt på at se hvorledes det egentligt bliver. Jeg vælger at køre på 22" 255/30 dæk og fælge, hvilket jo også betyder lidt. Igen drengerøven. Men til næste vinter kommer den til at stå på 19" vinter på originale fælge - lakeret mat sorte.

Så til normalt brug - hvis mit altså er normalt, slår det fint til - men ikke hvis jeg drøner derudaf mandag morgen imod Jylland - med max speed, men det gør jeg næsten aldrig..

Sider: «« « ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... » »»
Dette emne er sticky