Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Dec 29 '14

Ja det er det også.. jeg tog lige et billede.. holdte stille i et kryds. og kom til at se jeg brugte næsten 150 wh ved at holde stille.. tænker det er fordi den bruger en masse på at varme batteri.. poten var på bremsen :) 

Kiefer
Kiefer Dec 29 '14

Husk på at ved småture så tæller de første kilometer jo rigtig rigtig meget i forhold til det gennemsnitlige forbrug. De dage jeg i frosten har kørt 100km eller mere er jeg endt på nogenlunde det samme som alle andre dage, et sted mellem 280 og 300. Men en tur til bageren på 15km (tur/retur, 7,5km hver vej) koster også over 400wh/km...

I går hed den over 1100wh/km de første 3 kilometer, herefter falder den drastisk til et mere normalt leje.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Dec 29 '14

ja det er jeg helt med på :) bliver godt med lidt lange ture igen :) dejligt motoren ikke soder til:)

kajakaj
kajakaj Dec 30 '14

Fra nrpl.de: Tesla Model S Registreret El 474 stk

Nissan Leaf El 5-dørs HB 2WD Aut. Registreret El 426 stk

Claus8930
Claus8930 Dec 30 '14

Så fik min P85D sørme også et VIN nr. FFP71165 :) - Bestilt d. 10/11, står til levering "Late Marts"

Er der nogle der ved om man kan læse noget ud af nummeret. (andet end løbenummeret?)

Kristian70k
Kristian70k Dec 30 '14

hej det kan man Claus, der er en hel del info i det.. men nok ikke noget man kan bruge til noget.. ved det er omtalt på teslamotorsclub.com.. der kan du finde det.. 

TomR
TomR Dec 30 '14

@Claus8930

Fik også VIN nummer på P85D den anden dag. Jeg ligger ca. 500 før dig og har også Late Marts.

NielsHP
NielsHP Dec 30 '14

Min 85D (bestilt 6/11, bekræftet 11/11), blev lige rykket fra "sent april 2015" til "maj 2015" :-(

Forummets indlæg er redigeret af NielsHP Dec 30 '14
Lund
Lund Dec 30 '14

NielsHP, ca samme datoer som dig, er også lige blevet rykket. En lille smagsprøve på "tesla time".

heinzemann
heinzemann Dec 30 '14

49 dages ventetid, nu holder Storm i carporten :)

Glæder mig til at se den i dagslys. 240 Wh/km.

Eneste streg i regningen er at Kirstinehøj havde glemt at montere vinterdæk. Så dem håber jeg på at få monteret inden næste gang der kommer frost.

Forummets indlæg er redigeret af heinzemann Dec 30 '14
Maho
Maho Dec 30 '14
49 dage, så nåede du jo dårligt at blive tesla syg, fedt. Tillykke med dyret, hvid er sgu en god farve til den:-)
Kiefer
Kiefer Dec 30 '14

Forhåbentlig er det forsinkelser grundet at der nu også snart skal produceres X-modeller ;-)

/Martin

EVfan
EVfan Dec 31 '14

Kiefer: Jeg må indrømme at der dukker nye spændende tiltag op for S modellen og nu også Roadster'en, men intet om "din" X. Nu er jeg ikke Hr Musk, men jeg syntes der trækkes store veksler på X køberne lige for tiden. Det er svært at gennemskue, hvad Tesla har fokus på og hvad de går og kæmper med. Jeg synes ikke de skal melde flere nye tiltag ud, men få lukket nogle at de udmeldinger de har sat i søen. Der er mange oprigtige El bil's brugere, men nogle gange er må det være svært at forklare utætte døre og frosne spejle og "Iphone" reboots, når man har lagt 1 mil.

PS. Glæder alligevel mig meget til marts.

/Jens

heinzemann
heinzemann Dec 31 '14

Tak @Maho - nu skal jeg "desværre" afhente nytårmenuen lige om lidt, 36 km fra hvor jeg bor.

Damn den er flot i dagslys - Storm er næsten hvidere end hvid!

Nu jeg er ved det - nogen der vedkender sig at have vinket til mig i går ved omkring kl. 1745 fra en grå TMS? Du drejede til højre i et lyskryds hvor jeg holdt for rødt i mit nye hvide dyr til venstre for dig? :)

Chris
Chris Dec 31 '14
Hej Heinzeman
Kunne godt have været mig. Hvor var det henne ?
Mvh
Chris
MicTheCat
MicTheCat Dec 31 '14
Rigtig godt nytår til alle nuværende og kommende Tesla ejere. Nu står S3X sødt og sover i garagen og glæder sig til et nyt begivenhedsrigt og aktivt år. Det blev til knap 9000 km siden august og har brugt ca 1400 kWh strøm på hjemmebanen. Så det er ca 37 øre pr km. Hvis man da ikke lige har solceller som jeg ;-)
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Dec 31 '14
Kristian70k
Kristian70k Dec 31 '14

godt nytår :)

kajakaj
kajakaj Jan 1 '15

Kære Teslafamilie. Godt nytår. Tak for samarbejde og alle de gode input her på Teslaforum

gw
gw Jan 1 '15
Godt nytår alle sammen
Sider: «« « ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... » »»
Dette emne er sticky