Så er de gået i gang med at producere min Model S85 med forventet levering om ca. 7 uger :)
Louise: Fordi Tesla syntes brun var en hæslig farve? ;-)
Nej spøg til side, de ændrer lidt på farvekombinationernne fra tid til anden, den tidligere mørkegrå blev i løbet af 2014 skiftet ud med en anden grå farve i stedet, sådan er det med en Tesla, den udvikler sig hele tiden. Din er formodentlig også en oktober 2014 rmodel med den nyeste hardware, hvor vi der har en januar 2014 har andre funktioner end dem der har en oktober 2013 model. Sådan ændrer det sig hele tiden.
Bare vent og se, når først deres model X kommer på banen og sidespejelene bliver til kameraer, så vil dem der får en late 2015 model nok også få denne type sidespejle med tiden.
At købe en Tesla er som at købe en PC, den er outdated den dag du får bilen rent teknologisk i forhold til de nyeste der er på vej. Derfor der er nogle der jo så også vælger at sælge bilen igen efter 6 måneder, de kan bare ikke leve uden det nyeste, mens vi andre er nød til at lave med de begrænsninger der er i at have en 7-9 måneder gammel bil... :-)
Jeg tror seriøst ikke du kan få ret meget for dækkene, de sælges for næsten ingenting i Norge og der er flere til salg på dba.dk. De kan som godt fungere som sommerdæk, så måske der er nogen der vil have et sæt billige sommerdæk, de fungerer jo fint så længe det ikke regner for meget...
Vi valgte også servicepakke fra, første service fik vi lavet ved 20.000km i Norge for under 2300 kroner + færge og hotel. 40K eftersynet har jeg valgt at springe over, bremserne ser stadig fine ud og jeg kan godt selv hælde sprinklervæske på bilen...
Jeg vil tro vi måske tager en tur til enten Hamborg eller Drammen igen ved 60K eftersynes, med mindre Århus SC kan finde ud af at lave en ordentlig pris på serviceeftersyn i modsætning til Kastrup...
/Martin
Hej Heinzeman
Kunne godt have været mig. Hvor var det henne ?
Mvh
Chris
Hej Chris, det tror jeg ikke at dømme efter dit foto. Det lignede meget en mørkere (måske den nye) grå. Men det var mørkt. Det var i en større købstad i hjertet af Nordsjælland ;)
VH Henrik
Efter at have været Tesla-ejer i 3 døgn kan jeg stemme i koret Louise - glæd dig! :)
Godt nytår til jer alle.
Hvornår har i andre fået en egentlig dato for levering, jeg mener f.eks. hvor lang tid før levering eller hvor lang tid efter produktion start/slut?
Tesla endelig mest solgt (læs: flest indreg.) i December 2014. Slår Leaf med 3 stk. Tesla 115 stk, Leaf 112 stk.
I 2014 "vandt" Leaf dog med 577 stk mod Tesla's 460 stk, men det må siges at være flot for Tesla da rigtig mange Leafs er enten kommunale eller leasingbiler,
Til sammenligning fik BMW solgt 5 stk 6´er serie og 8 stk 7´er serie. Audi A7 = 29 stk og A8 24 stk. De har vel fået lidt konkurrence ;-)
Kilde: http://www.bilimp.dk/press/content.asp?id=487
Med 115 som et et flot resultat er der stadig et stykke op til de 150-160 styk der var rygtet her i forum. Men fint at det endelig lykkedes at slå Leaf :-)
Nu vil de radikales minister nok sige at NU skal der afgifter på, for nu har elbilen jo endelig fået sit gennembrud...
/Martin
Nogen der kan forklare forskellen på tallene i nrpla.de og dem fra bilimp.dk Når jeg selekterer på modelS registreret 1.1-31.12.2014 i nrpla.de kommer den ud med 489 stk., heraf 113 stk. i dec. I 2013 112 stk.Total 2013+2014 601 stk. jan-nov. viser bilimp. 345 og nrpla.de 376 - underligt
Der er også store forskelle når man søger på Leaf.
nrpla.de lister biler med regnr. så den burde være 100% troværdig. Måske medtager Bilimp.dk ikke privatimporterede biler.
Kajakaj: Lige nøjagtig, bilimp.dk. Alt hvad der er hentet og importeret privat fremgår ikke af denne liste, så dem der f.eks. selv har hentet en Tesla i Luxembourg kommer ikke med på denne liste.
Baronen: Det kommer jo an på hvordan bilen er importeret.
/Martin
Hej
Så skete det for mig - VIN nummer modtaget på min 85D bestilling :-)
Levering hedder fortsat april, som var det tidligste jeg kunne vælge ved bestillingen.
Andre der har bestilt en 85D og hvis ja, hvordan ser jeres forløb ud indtil nu?
VH
Jan
Har også bestilt P85D står til levering late feb. Men har ikke fået vin nr. endnu???
Bestilt S85+ i aug. men nåede at ændre til D uden at komme bag i køen, det var i hvert fald hvad de sagde hos Tesla.
Ventetiden er streng, eneste trøst er dette forum. Tak til alle for de gode input.
M.v.h. Tintin
@tintin jeg har bestilt en 85D med levering i "sent marts", men jeg har fået VIN.
Man får ikke en mail om det, det står blot i venstre side, inde på mytesla.
Model S
5YJSA7H27FFP70971
Jeg har længe haft dette nr. 5YJSA7H26FFP67348 men står stadig i kø til produktion og som sagt til levering i slutningen af feb. Var af den opfattelse at man først får et vin nummer når bilen er sat i produktion. Er der noget jeg har misforstået? Troede at et VIN nr. starter med VIN som præ fix.
Høre meget gerne nærmere. Sover faktisk ikke så godt :-)
@tintin: VIN numret tildeles når Tesla er klar til at bestille stumperne til bilen. Altså et stykke tid førend den går i produktion. Men på dette tidspunkt har de altså nogenlunde planlagt hvornår den skal igennem møllen. TeslaTime, altså