Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

NOELON
NOELON Jan 28 '15

@P85DK: Min står også til levering i Marts. Ifl Emil midten af Marts. Men det skulle undre mig meget hvis din ikke er med samme transport hvid den har været i produktion i 14 dage. Så enig med Hookmaker, skriv eller ring evt til Tesla og hør den gode nyhed.

P85DK
P85DK Jan 28 '15

Så skiftede status her til aften til: "Produktion er færdig - Din Model S er nu blevet afsendt fra fabrikken"

Så tror I har ret - den er forhåbentlig med samme båd :-)

Så skal jeg bare finde ud af en 22 KW ladestation til garagen. Bruger folk herinde Mainpine, OpenEVSE eller færdigbygget bokse?

Bjarni
Bjarni Jan 29 '15

@P85DK: Jeg bruger en SlimBoxder så ud til at være billigste færdigbyggede boks på daværende tidspunkt. Jeg ved ikke om markedet har ændret sig siden. Jeg købte det bare direkte fra dem og kostede 640 euro + fragt (32 euro) og moms.

Husk og check om du har strøm nok ind i huset. Nogen fortæller at det kan være meget dyrt at få ekstra strøm ind i huset. Og hånden på hjertet, så er 22 kw lader derhjemme ikke nødvendigt. Jeg gjorde det mest fordi jeg kunne ;-) 11 kw lader derhjemme er egentlig rigeligt til langt langt de fleste.

Forummets indlæg er redigeret af Bjarni Jan 29 '15
Toobs
Toobs Jan 29 '15
Min står også nu som sendt fra fabrikken. Men jeg er lidt forvirret over at i skal købe lader. Skal ikke bare have lavet et stik og sørge for at ser er de volt Osv. som tesla for slår ?
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

@Torben: Vi har bare et 400V 16A CEE stik vi lader på hjemme. Kan sagtens nå at lade op i løbet af natten. Der kan max. lades med 16A - 11 Kw på det medfølgende ladekabel. Hvis man ønsker at lade med 22 Kw - 32 A skal der opsættes ladebox og være dobbeltlader i bilen. Mange boliger er kun forsynet med 25A, så det kan kræve en dyr forøgelse af boligens strømforsyning at skulle op på 40-50A, hvis man ønsker at kunne lade med 32A. Vi har valgt kun at have enkeltlader i bilen og lader kun hjemme og på Teslas Superladere, som fint dækker vores behov.

Hookmaker
Hookmaker Jan 29 '15

@Toobs, rigtigt som Kaj skriver.

MEDMINDRE du kører rigtig meget hver dag (+300 km) - hjemmefra (frem og tilbage), har du derhjemme kun brug for:

- 16A 400V CEE stik 
- Teslas ladekabel

SÅFREMT du ønsker at benytte returmoms ordning (gælder pt. kun for resten af 2015), så har du brug for en ladeboks og en tæller

Kører du MEGET(eller mega vildt) til daglig og udenfor SuC netværket, så kan det være en god ide med:

- 1 type 2 kabel (fuld udnyttelse kræver dobbeltlader i bilen)
- evt. en mobil ladeboks (sådan en kan købes, men der er flere af os der har bygget én selv, nogen har dog senere sat den op som fast lader)  

P85DK
P85DK Jan 29 '15

Har 63A ind i huset, så fint dækket ind

Den P85D skal have så meget skrald at der er to ting som er et must at få installeret:

1: 22 KW lader, så du hurtigt kan komme på 100% ladning, så stoplight drag race tiderne er gode :-)

2: Brækposer på bagsæderne til ungerne

Hookmaker
Hookmaker Jan 29 '15

@P85DK, hehe os med med eksisterende Model S, har valgt dobbeltlader fra i vores nye P85D - rent pengespild ......;-)

P85DK
P85DK Jan 29 '15

@Hookmaker, det havde jeg helt sikkert også gjort hvis jeg havde sat mig ind i tingene før jeg satte hak i alle boksene - men nu er de der, så skal de også have lov til at arbejde :-)

Lidt nedtur at se en Renault Zoe lade med 48 KW mens et monster som en P85D kun tager i mod 11/22 KW derhjemme - meeeeen, det får mig stadig ikke til at købe en Zoe ;-)

DeaconWP
DeaconWP Jan 29 '15

En Renault Zoe ville heller ikke kunne lade med meget mere end 11/22 KW hjemme hos dig selv.

Og det er vel kun på en DC lader ude i byen, den kan absorbere den energimængde.????

Det kan din Tesla S da også, når der kommer et stik til at tilslutte Tesla'en til en DC lader, som ikke er en Supercharger.

Det er kun et DC-stik der mangler, husk det.

kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

Leveringen af Chademoadaptere, der kan lade 50 Kw DC-strøm fra bl.a. Clevers quickladestandere, er lige begyndt. Der snakkes om en pris på 3500 kr. for den. Betydeligt billigere end dobbeltlader. Desværre er kw-prisen ved Clever på 5,50 kr./kw

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=957542684257159&set=pcb.815690491836732&type=1&theater

P85DK
P85DK Jan 29 '15

Jooe - det burde den nok kunne.

Jeg har 63A ind i huset og det burde gøre det i følge denne youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=DzfsdDE5LPE#t=46

Men underordnet, Tesla har det ikke og så er den ikke længere. Til gengæld har jeg smidt 11k på en ekstra lader som er lidt overflødig :-)

SQLCPH
SQLCPH Jan 29 '15
Mht CHAdeMO kunne det være god stil fra eon og Clever at indbygge adaptoren i standerne. 3500 kr er en horribel pris for ladning en gang imellem. Jeg tror det vil afholde en del fra at købe den ihvertfald og måske kunne vi lave en leje ordning herinde??? Men ellers burde eon og Clever inkorporere den så de kan skrabe lidt flere kunder ind i butikken. Tesla er jo den mest sælgende el bil så hvorfor ikke når man lige er udenfor SuC område.
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

https://maps.google.fr/maps?q=http://www.chademo.com/kml/CHAdeMO_map_in_140314.kml&hl=en&ll=32.842674,34.101563&spn=128.725504,346.289063&sll=17.346713,136.117626&sspn=134.238673,346.289063&t=m&z=2&output=classic&dg=feature

Enig - samme holdning kan læses på den norske fb-side. Ville være et godt alternativ ifht. de langsomme 22Kw ladestandere. Der er pt. omkring 50 Chademoladestandere jævnt fordelt over hele landet.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 29 '15
DeaconWP
DeaconWP Jan 29 '15

@P85DK

Din ekstra lader kan sagtens komme til at være en god investering i fremtiden:

Du er på ferie, du er ved at løbe tør for strøm, og du har ikke haft lyst til konstant kun at bevæge dig rundt i et land, styret efter hvor der er en Super Charger.

Du spiser frokost et sted, hvor de tilbyder opladning.

Der vil du få dobbelt så hurtigt tanket, end en uden dual charger. 2 timer = 220 km = resten af dagen mod et hotel.

Derfor kan du være meget mere uafhængig end andre. God fordel at huske, synes jeg. Så ikke helt spildt, vel?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 29 '15
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

Clevers Chademo-ladestandere

http://services.clever.dk/pcmapr.html

SQLCPH
SQLCPH Jan 29 '15
Jeg tror fremtiden ligger i ren DC når man er væk hjemmefra eller jeg håber. Derfor bestilte jeg ikke dobb lader. Jeg har sendt min opfordring om CHAdeMO adaptor fixed mount på stander videre til min kontakt hos eon der sender videre til rette vedkommende internt.
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

SQLCPH: Hvis man sammenligner prisen på adapteren til 3500 kr. med prisen på dobbeltladeren til 11.000 kr. + type 2 kabel til 12-1500 kr. så virker den ikke dyr. Det er det vi har valgt, hvis vi skulle få behov. Indtil videre har vi ikke brugt penge på nogen af delene.

kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

Chademo kort over Europa. Husk at vælge Chademo i feltet plug-type

https://www.plugsurfing.com/en/charging-station-map

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 29 '15
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

Iflg. dette kort er der 593 Chademo ladestandere med over 43 Kwh og knapt 700 i alt, hvis man tæller alle i Europa med.

http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/

Sider: «« « ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... » »»
Dette emne er sticky