Tak for alle de empatiske tilkendegivelser. Ved sgu efterhånden ikke rigtig om jeg tør tro på at det skal lykkes før at dyret rent faktisk holder ude i garagen. Til alle jer andre som har modtaget: Tillykke med bilerne :-)
Tak for alle de empatiske tilkendegivelser. Ved sgu efterhånden ikke rigtig om jeg tør tro på at det skal lykkes før at dyret rent faktisk holder ude i garagen. Til alle jer andre som har modtaget: Tillykke med bilerne :-)
Ken: Du har helt ret. Folkene hos Tesla der skal levere knokler som heste for at levere ift. Kvartaler og retningslinier og gør hvad de kan for at gøre kunderne tilfredse og svare på spørgsmål mv..
Men det er jo klart at vi her har at gøre en relation med 2 sider. Her på forum møder vi forventninger der opbygges kraftigt så snart man har trykket på bestil knappen. Den anden side er selvfølgelig at der skal forventnings afstemmes. Sådan er det i enhver organisation og kunde forhold. Udover at sige til de forventningsfulde (nye) kunder herinde, at de skal tage det roligt og blot glæde sig (som jeg er helt enig i), så synes jeg også godt at man kan give Tesla's organisation nogle gode råd med på vejen. Det afgørende for at kunne forventnings afstemme er at tale forventningerne ned, dvs ikke komme ud med tider der ikke kan holde. De skal blot holde sig til hvad der står på MyTesla. Derved peger de på organisationen bagud og det er 'lettere at forklare'. Det skal leverings folkene selvfølgelig blive ved med at fastholde, indtil de selv er herre over tingene dvs. når bilen står udenfor service centeret. Her kan de overtage kontrollen og den direkte kommunikation. Det vi har set alt for meget herinde på forum er jo at folk blive forvirret (ændrer forventninger) og bliver skuffet/irriteret. Personligt har det ramt mig, at man mundligt får en tid der ligger forud for den tid MyTesla angiver. Og når det kommer til stykket er det tiden i MyTesla der passer. Det er bare for dumt og er med til at give skuffelser istedet for afstemning. Og det er uprofessionelt i en leverings organisation. Men derudover er jeg helt med på at der knokles og at de har alle de gode intentioner. Men hvis jeg var chef ville jeg introducere en helt anden måde at gribe kommunikationen og kundekontakten an :-)
Ken
Jeg undrede mig over dit forbrug på 270Wh/km (som du nævnte i forgårs) ved pæn kørsel.
Mine erfaringer efter ca 2000 km i min nye D'er ved pæn kørsel er:
Landevej 90 km/t ca: 200 Wh/km
Motorvej 110 km/t ca: 215 Wh/km
Motorvej 130 km/t ca: 245 Wh/km
Alle tal er uden Insane og med Range-mode slået til.
Jeg synes det er ganske hæderlig ønkonomi.
AxelEmil - smukt forbrug. Havde en lille tur i morges - med kold bil, små 20 km, og et snit på 219 med 90 km/t, så det er nok fordi jeg ikk har forvarmet den ordentligt. Har smidt 22" på, og det koster også en lille smult på forbruget.
Var en tur ude i den gamle, og der havde jeg et snit på 179 på samme tur - men temperaturen var også noget højere og bilen varn.
KenSeitzberg. skal vi ikke lige se din bil på 22" for skal selv have det på, og vil jo gerne se hvor fed det ser ud. Vedr. dækstøj, er der mærkbar forskel i forhold til 19" og hvilken dæk har du på.?
Afhentning af Tesla i Århus.
Er der nogen herinde, som har oplevet, at I har fået en udleveringsdato på MyTesla, også blive kontakte 3 timer før bilen skal afhentes, at bilen desværre ikke er dukket op? Jeg skulle afhente min bil i dag kl. 12.00, men pludselig er bilen væk, og der er ingen der ved, hvornår den dukker op - Lidt underligt.
Ken. den ser godt ud.. fed vogn. :-) hvor mange dage/uger før lev fik i jeres dato?
@Lyngedrengen Ja, det er sku en lorte dag og havde faktisk forberedt mig på at skulle sætte lidt tid af til afhentning, også få den besked her i morges - De skulle have modtaget d. 21. og jeg forstår ikke lige, hvorfor de så ikke lige skrev til mig igår eller i fredags. Jeg må indrømme, at jeg er lidt øv og træt af ikke at have fået besked og ydermere få en besked om, at de ikke kan se, hvornår den dukker op hmm :-( ... lidt kedelig oplevelse. Update til ver. 6.2 kommer nok også først om et par mdr. pga. at de kun sender ud til 200 biler i EU til at starte med også vil der efterfølgende komme til flere dryp vis... Jeg gælder mig dig stadig til at få bilen :-) ..
Bare læg dem lidt på is.
Sig ja ja, jeg skal nok komme, når de ringer og siger en dato.
Bliv væk, og se om de ringer og spørger om, hvor I bliver af.
Hvis de så siger, at bilen står og venter, så find en dag det passer jer at hente den.
Så er det dem der bliver skuffede, og ikke Jer.
Da jeg bestilte bilen var levring start Maj, 1 uge efter var den slut April, 2 uger efter var der pr. mail, midt April. Som alle andre herinde er man jo altid nys om en ca. dato. Så fik nu en svar i dag som siger slut April / start Maj. så nu er jeg tilbage hvort jeg startet... øvøv. men har skrevet at dato en vigtig, da jeg arb. i udlandet og skal flyve hjem for at få min bil udleveret.. så lad os se hvad de næste 3 uger bringer... håber det lykkes midt April.