Loading...
dk

nano lakforsegling | Tesla Forum

Niels
Niels Apr 13 '14

Hej Jeg har for et par uger siden givet min model S en ALASKA HD NITRO nano lakforsegling. det er en 2 komponent forsegling hvor man først påføre en "primer" og efter ca. 10-20 min påføre et "andet produkt" - i følge forbrugs forvirringen så danner de 2 stoffer en kemisk forbindelse og starter en krystallering.

Anyway tænker at jeg vil give jer andre min erfaring med produktet videre. specielt i forhold til Tesla'en.

Først vil jeg lige sige at produktet selvfølgelig skal påføres en ren og tør bil - selve påføring af produkt A var nemt og umiddelbart vil jeg tro der er tale om et olie/petroliums produkt - muligvis med nogle aktive stoffer i.

Efter lidt tid fik det produkt "B" som virker som en slags creme som skal tørre op og helst forblive på i op til 2 døgn.....jeg lod det side på i ca. 10 timer hvorefter det var nemt at polere op med den medfølgende microfiber klud. 

de 2 flaskers indhold rækker akkurat til Tesla'en, spar lidt på det da det vil være ærgeligt ikke at nå hele vejen rundt (jeg havde lidt til overs som fælgene fik til sidst - og her virker det lige så godt)

Det gode ved dette produkt er at det kan anvendes over alt udvendigt på Teslaen uden at give grimme mærker/skjolder - dvs. både på ruder, lak flader, lister, lygter, pano roof m.m. jeg har ikke bemærket at det på nogen måde har efterladt "hvide skjolder" eller andet. Nano effekt virker både på lak og rude så det er super fint.

Jeg ved at andre produkter kan have en kedelig effekt med at lave hvide mærker på lister hvis de får produktet påført - men ikke noget jeg har oplevet på Tesla'en og dette produkt.

Jeg er ikke dybt imponeret over glansen efte behandlingen, men jeg er derimod dybt imponeret over hvor glat bilen er - snavs kan ikke side på bilen længere - jeg har været ude i adskildige regnvejr siden behandlingen og den smule "støv" som som sider nederst på bilen efter regn kan børstes væk dagen efter med en fiber klud - det falder af som var det nullermænd.. Faktisk se bilen ud som om den lige kommer fra fabrikken - og det trods at det nu er 14 dage siden den fik behandlingen og jeg har ikke siden vasket den.

Jeg har lige som en del andre Tesla ejre lidt små ridser i klarlakken, og disse formår Nitro HD ikke at skjule - jeg gætter på at det vil kræve en form for slut behandling med andet produkt.

Vand preller af på både ruder, lakken og på pano roofet - jeg har på tidligere biler oplevet at nano behandling på forruden kunne give en tendens til rude "skrabe" lyde hvis/når viseren anvendes - dette har jeg ikke observeret og skyldes muligvis mere Tesla'ens viskere mere end selve produktet. Jeg kan derfor godt anbefale nano coating på forruden.

I dag kørte jeg på motorvej i regnvejr og andre biler satte farten ned til 80-90 på grund af kraftig regn - her kørte jeg fortsat 110 uden viskere tændt - forruden var ren og perler af dråber fløj bagover udelukkende med fart viden - hvis jeg kom under 80 skulle jeg anvende viskere.

LarsR
LarsR Apr 14 '14

Hej Niels

Tak for tippet . Jeg har lige bestilt to pakker, så nu skal der vokses i påsken :-)

Niels
Niels Nov 1 '14

Lige en opfølgning her 6 mdr og 10.000 km mere på uret.

Tesla'en fik i foråret 2 gange af denne Nano behandling lige efter hinanden - resultatet har ikke skuffet. Bilens ruder og lak afviser stadig regnvand.

Den er også stadig nem at gøre ren, men om det skyldes Nano eller ej er svært at vurdere - den bliver vasket ca. 1 gang om måndeden - typisk i regnvejr og efterfølgende aftørret. Her mangler jeg sammenlignings grundlag for at vurdere om nano behandlingen som gør forskel.

Den bedste effekt er helt klar vandafvisnings effekten. hvor vand samler sig som runde dråber og glider af. Det virker stadig super godt på både bil og ruder.

F.eks. er det ekstremt sjældent at jeg anvender viskerne - specielt hvis det regner meget er viskerne unødvendige.. Kun i de tilfælde hvor luften blot er fyld af støv regn er der ikke nok vand i luften til at danne dråber som løber af. Her er det så nødvendigt en gang imellem at aktivere viskerne.

Nattesyn i regnvejr forbedres kraftigt, da modkørenes lygter ikke på samme måde rammer ens øjne/reflekteres i vand på forruden.

Selv om det ikke er slidt af endnu, har jeg for at sikre langtidseffekt lige besluttet at bestille til et nyt lag.

Niels
Niels Nov 15 '14

Så fik jeg leveret et sæt HD Nitro mere. og bilen er blevet genbehandlet :).

Lakken/glas m.m. står nu igen super "silk" og flot.

HD Nitro koster ca. 300 kr og er således en billig behandling som giver en langtids holdbar overflade beskyttelse. - sammenlignet med en "maskin vask" som nemt koster 150 kr  er det et ren røverkøb.

HD Nitro er dog for "gør det selv" folket og kræver lidt tid.

Der er nogle få regler som man skal følge.

1. Bilen skal være 110% ren - også fælgkanter, lister under vognen m.m.

2. Bilen skal være 100% tør inden man påbegynder den egentlige behandling

3. Bilen skal overnatte tørt sted med behandlingen på.

Alt i alt kan en sådan behandling med vask, aftørring, behandling og polering tage ca. 6-7 timer - men det er da hyggeligt og resultatet værd.. Det som tager længest tid er at få vasket bilen 100% ren og tørret af - selve behandlingen tager ca. 1 time.

De 2 beholdere i "kittet" er ikke særligt store og man skal spare lidt på dråberne - trods størrelsen på beholdere er der dog rigeligt til også fælge.

JO
JO Nov 19 '14

Tak for info Niels, har bestilt et sæt, venter så bare på levering af bilen, en lille måned så er jeg klar til at behandling, skal nok give input om resultatet. (-:. JO

Niels
Niels Nov 24 '14

Husk når du giver den behandling.

Bilen skal være helt ren ren og tør - den skal kunne stå mindst 3-4 timer tør med 2. lag på før det tørres af og gerne længere - vejledning siger gerne op til 48 timer. slut lag skal bare "tørres" af.

De 2 beholdere rækker akurat til en Tesla, så pas på med at smøre for meget på svampen ad gangen, du bliver overrasket over hvor lidt der faktisk behøves (det er vel nano...).

og der er ingen steder du behøver undgå - lag 1 og lag 2 kan bruges alle steder udvendigt - ruderne, plastik, lak og lister - jeg undgik dog i videst mulige omfang at smøre på gummilister ved soltag.

sørg også for at give linsen ved bakkamera - jeg bilder mig ind at billedet faktisk blev skarpere.

Med en ny bil vil du ikke se enorm forskel i glans - den bliver altså ikke "high gloss" - det er mere en lak beskyttelse og noget som sikre en ren bil i længere tid.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Nov 24 '14
Niels
Niels Feb 8 '15

skulle lige tømme datterens telefon, og faldt så over dette billeder som ganske fint viser hvordan regn ligger på panaroof i bobler.

disse ser kun således ud når man kommer ud om morgenen efter regnvejr - så snart man køre, glider de af.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Feb 8 '15
Niels
Niels Mar 30 '15

Så er der kommet nano coat på den nye P85d også - den står nu super spejlblank.

Der er tale om en metalblå, da den metalbrune ikke længere laves :(

Tænker at en video bedst viser hvodan resultatet blev. Så her er en youtube af det - bær over med mig da det er mit første forsøg på en video.

da jeg planlægger at give den 2 lag mens den er ny, tænker jeg måske at lave en "how to do" video samt demo af vandafvisnings effekten. indtil da må i nøjes med denne.

https://www.youtube.com/watch?v=v9E8wFNd1Qw

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 30 '15
Hummer75
Hummer75 Mar 30 '15

Flot!! Måske også en video i dagslys? :-) 

Niels
Niels Mar 30 '15

jeps, den skal ud i lyset

Niels
Niels Mar 4 '16

soltaget efter regn

SuneH
SuneH Mar 5 '16
Hvor kan man bestille dette? Ser virkeligt godt ud. Så også Niels' billeder på teslamotorsclub.
Niels, hvad gjorde du med døråbninger, underside af døre mm? Eller er det kun udenpå du gav det på?
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Mar 5 '16
jens2
jens2 Mar 5 '16
Hej Niels
Jeg gjorde som dig for ca 1/2 år siden min bil perler stadig som din. Efter min mening det bedste alerternativ til opticode, og så er prisen en hel anden, tak for den fine beretning.
Niels
Niels Mar 5 '16
Hej suneH. billedet ovenfor er ganske vist ægte og ikke manipuleret, men det er taget en dag hvor jeg var lidt heldig med vejr forhold og ca. 1 md efter behandling....forvent derfor ikke helt så ekstrem effekt i det daglige som billedet, men noget der ligner.
jeg har købt mine behandlinger på nettet hos den danske alaska distributør (299,-) i går var jeg i bilka ishøj og der har de det pt til 99,- dog kun som sæson vare (det er ikke en del af deres normale sortiment). jeg har givet behandlingen alle steder hvor jeg kunne, også døråbninger og under døre, forlygter, kofangerer,glastag, forrude , sideruder, håndtag ,bakkamera m.m. men naturligvis ikke indendørs (dvs. også indendørs på ruder)
produktet virker på det hele og hvor det ikke virker gør det ingen skade htror ikke man skal prøve på læder sæder :) )

det er ekstremt vigtigt at din bil er 100% ren og tør når man behandler og kan stå nogle timer beskyttet for støv/snavs mellem trin 1 og 2 ellers meget nemt som gør det selv.
jeg smøre ikke efterfølgende bilen i voks, polermiddel m.m. da det jo så vil ødelægge nano effekten.
det holder ca. 6-12 mdr. men bliver naturligvis mindre effektivt hen ad vejen - de første 3 mdr. virker det ved 50km/t men efter ca. 3 mdr skal man op på 70 km/t før vand glider af.

@jens - godt at høre det ikke kun er mig som er imponeret af dette 'lavpris opticoat' produkt, man glæder sig over det hver gang det regner - udsyn er så meget bedre.
Niels
Niels Mar 5 '16
ps. på en ikke ny bil skal man købe nogle 'nano' svampe i f.eks. bilka til 25 kr. med disse sikre man at bilen bliver helt ren for mikroskopiske partikler (slut rengøring efter normal vask) bilens lak bliver helt glat efter en sådan behandling.
jeg gjorde en dårlige erfaring med andre svampe som var for hårde....nano svampene er vejen frem.
Twinauto
Twinauto May 8 '16
Er det ikke godt at bruge de medfølgende pads når bilen ikke er fabriksny?
FrederikC
FrederikC May 9 '16
Jeg havde skrevet et indlæg her i forgårs, men det blev åbentbart modereret.

Der findes idag produkter der er langt nemmere at påfører end lakforsegler og det nano coating som i nævner og har mindst lige så god holdbarhed.

I burde kigge på noget silica spray coating også, det er nemt at påføre med spray og aktiveres ved at bruge højtryksrenser. 

Polerkongen
Polerkongen May 9 '16
Jeg ville også glemme alle disse ting hvor der står Alaska på. Det er udemærkede produkter, men de er nogle af de mange som ikke har fulgt med tiden.

Som Frederik siger, så er Spraycoats fremtiden og et must i ethvert bilpleje sortiment. CarPro laver en der hedder Hydro2 Lite. Den er simpelthen en af de nemmeste måder at pleje bil på. Mine kunder elsker den !

Vask bilen som du plejer. Sprøjt produktet på et panel ad gangen og spul så af. Bum.. Lækker shine og super beskyttelse ! 

http://www.carcarefreaks.eu/product/carpro-hydro2-lite/

https://www.youtube.com/watch?v=YOtVhQsBZog

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 9 '16
Jeg har også længe ville sige dette, men at sammenligne at alaska produkt med opticoat svare til at sammenligne en lada med en tesla - jo vidst, de har 4 hjul, noget metal imellem disse, og nogle glasruder til fællesskab. Som mine 2 konkurrenter ovenfor skriver så er produktet outdated og et produkt som hydro2 eller hydro2 lite er så ekstremt banebrydende produkter, billige i brug og shorttime preformance er ekstrem god. 

jensk2
jensk2 May 10 '16
Interessant at høre hvor skråsikre i er! Fint at i mener at et spritnyt produkt er MEGET, MEGET  bedre, men hvordan ved i det?. De vedhæftede billeder viser hvorledes min 16 år gamle Peugeot 406 Coupe ser ud efter almindelig pleje med 'inferiøre' og forældede produkter af mærkerne Alaska og Basta!
Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 10 '16
Sider: 1 2 »