Hej Jeg har for et par uger siden givet min model S en ALASKA HD NITRO nano lakforsegling. det er en 2 komponent forsegling hvor man først påføre en "primer" og efter ca. 10-20 min påføre et "andet produkt" - i følge forbrugs forvirringen så danner de 2 stoffer en kemisk forbindelse og starter en krystallering.
Anyway tænker at jeg vil give jer andre min erfaring med produktet videre. specielt i forhold til Tesla'en.
Først vil jeg lige sige at produktet selvfølgelig skal påføres en ren og tør bil - selve påføring af produkt A var nemt og umiddelbart vil jeg tro der er tale om et olie/petroliums produkt - muligvis med nogle aktive stoffer i.
Efter lidt tid fik det produkt "B" som virker som en slags creme som skal tørre op og helst forblive på i op til 2 døgn.....jeg lod det side på i ca. 10 timer hvorefter det var nemt at polere op med den medfølgende microfiber klud.
de 2 flaskers indhold rækker akkurat til Tesla'en, spar lidt på det da det vil være ærgeligt ikke at nå hele vejen rundt (jeg havde lidt til overs som fælgene fik til sidst - og her virker det lige så godt)
Det gode ved dette produkt er at det kan anvendes over alt udvendigt på Teslaen uden at give grimme mærker/skjolder - dvs. både på ruder, lak flader, lister, lygter, pano roof m.m. jeg har ikke bemærket at det på nogen måde har efterladt "hvide skjolder" eller andet. Nano effekt virker både på lak og rude så det er super fint.
Jeg ved at andre produkter kan have en kedelig effekt med at lave hvide mærker på lister hvis de får produktet påført - men ikke noget jeg har oplevet på Tesla'en og dette produkt.
Jeg er ikke dybt imponeret over glansen efte behandlingen, men jeg er derimod dybt imponeret over hvor glat bilen er - snavs kan ikke side på bilen længere - jeg har været ude i adskildige regnvejr siden behandlingen og den smule "støv" som som sider nederst på bilen efter regn kan børstes væk dagen efter med en fiber klud - det falder af som var det nullermænd.. Faktisk se bilen ud som om den lige kommer fra fabrikken - og det trods at det nu er 14 dage siden den fik behandlingen og jeg har ikke siden vasket den.
Jeg har lige som en del andre Tesla ejre lidt små ridser i klarlakken, og disse formår Nitro HD ikke at skjule - jeg gætter på at det vil kræve en form for slut behandling med andet produkt.
Vand preller af på både ruder, lakken og på pano roofet - jeg har på tidligere biler oplevet at nano behandling på forruden kunne give en tendens til rude "skrabe" lyde hvis/når viseren anvendes - dette har jeg ikke observeret og skyldes muligvis mere Tesla'ens viskere mere end selve produktet. Jeg kan derfor godt anbefale nano coating på forruden.
I dag kørte jeg på motorvej i regnvejr og andre biler satte farten ned til 80-90 på grund af kraftig regn - her kørte jeg fortsat 110 uden viskere tændt - forruden var ren og perler af dråber fløj bagover udelukkende med fart viden - hvis jeg kom under 80 skulle jeg anvende viskere.

 (2).jpg)

