Loading...
dk

nano lakforsegling | Tesla Forum

Polerkongen
Polerkongen May 10 '16
Hej Jens,

Jeg forstår godt hvorfor du tænker at man kan sætte det sådan på spidsen. Og man kan med produkter købt i Biltema, Bilka og T-Hansen da også få nogle hæderlige resultater. 


Os der arbejder med det til hverdag, ville heller aldrig vælge en produkt der var dyrere end andre produkter, hvis de laverede et dårligere resultat. Og i forhold til hvad så mange andre tror - så er vi altså ikke specielt tro mod et produkt fra en producent.

Markedet for bilplejeprodukter bevæger sig hele tiden. Tiden hvor der kun fandtes slipol, lakforseglere og voks er død. I dag hedder det coatings, silica sprays og andre spændende ting.


Og vi tester løbende nye produkter af. Nogle af os er sågar med til at produktudvikle og teste produkter for producenter - så du i den sidste ende kan købe endnu bedre produkter du kan pleje dit kæreste eje i.

Vi ved derfor at tingene ikke bare er sorte og hvide. 


Der heldigvis et marked for alle. Men at tro man kan opnå det perfekte og ultimative resultat med produkter der ikke er beregnet til det fra starten, det er en fejl !


I sidste ende handler det om øjet der ser. Er du tilfreds med de produkter du bruger - så skal du fortsætte med det. Men vær ikke blind for andre ting, som måske er lidt dyrere men hjælper dig i din bilpleje så du: 1. Skal bruge mindre tid på at vedligeholde. 2. Opnår længere holdbarhed. 3. opnår et langt bedre resultat. 


Med venlig hilsen

"Polerkongen" 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 10 '16
At gøre noget for sin lak kontra ikke at gøre noget for sin lak, fælge interiør ruder osv betyder meget og her kan man bruge det billige stads som vi alle har startet med, det virker hæderligt, men firmaerne er sat i verdenen for at tjene penge.


Lige i MIT tilfælde,  har jeg fundet en lille bitte mini leverandør/firma som laver verdens bedste beskyttelse og har valgt dem på trods af at min indkøbspris på produktet er ca 12-1400 plus moms.  Det er ret sygt i forhold til de ander produkter som jeg også tilbyder. Men folk vil når alt kommer til alt hellere vælge kvalitet fremfor pop.


Pt : opticoat er IKKE sprit nyt, da første version er 9 år gammelt og stadig præstere som ny. Stik den, og jeg er selv ved at bevise denne påstand, men det kræver tid

Secondtoflying
Secondtoflying May 11 '16
@jensk2: SHIIIIIIIT' hvor står den flot!!!!!

Vil du ikke låne min Tesla, altså bare sådan til når du går og keder dig og ikke har andre biler at vaske/pudse/polere på ;-)

Mvh,

Secondtoflying.
jensk2
jensk2 May 11 '16

Secondtoflying: Jamen, nu har jeg jo både Pug'en og Telly'en at polere på:-)

mvh

Jens

Secondtoflying
Secondtoflying May 11 '16
Ihhhh altså - nå, så må jeg vel betale mig fra det ;-)

Godt nok en fin franskmand, respekt :-)

Mvh,

Secondtoflying
JonasHansen
JonasHansen May 12 '16
baseret på nogle af kommentarerne ovenfor har jeg invisteret i sådan en flaske hydro2 spray coat. Prøvede det af i går, og det må siges at være rigtig nemt at arbejde med, og gav tydeligvis en øget hydrofob egenskab på lakken, og en fin finish. Dog er det ikke ideelt at påføre i modvind med spray, fandt jeg ud af :)


Nu må de næste par måneder vise om det virkelig bevarer egenskaberne i de 2-3 måneder, der står anført på flasken. Umiddelbart vil jeg tro at der er nok til 5-10 behandlinger i sådan en liter, så hvis prisen er ~50-60kr pr år, så er det da til at leve med, såfremt det virker.


Mvh Jonas

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 13 '16
hej jonas - er glad for du kan bruge vores råd til noget, men jeg ville give bilen en omgang hydro hvergang man vaskede bilen. 
FrederikC
FrederikC May 13 '16
Jonas, den kan godt holde de 2-3 måneder hvis bare ikke din sæbe er for hård ved coatingen. Vi anbefaler CarPro Reset til vask for at bevare den hydrofobiske effekt.
Niels
Niels Jul 10 '16
@jonashansen. hej kan du give en update på hydro2 sprayen, kan du stadig køre uden visker ?. preller vand stdig af?.
jeg bruger det 'gamle' nano produkt og bruger ikke vinduesvisker og ser fint ud af ruder ved hastighedder over 60 km/t. ret sjovt når alle andre rundt om mig har vindues viskere på maks, og jeg end ikke har dem tændt.
specielt nu hvor det regner så meget er der klart udsyn.

i fin støvregn virker det ikke lige så godt, da der ikke altid er vand nok til at danne dråber.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Jul 10 '16
JonasHansen
JonasHansen Jul 10 '16

Hej Niels.

@Niels: Jeg har faktisk ikke brugt det lige netop på forruden, så kan ikke helt svare på spørgsmålet.

Der er dog ingen tvivl om at den er pænt hydrofob efter behandlingen, da vandet løber meget hurtigt af både taget og pladerne (ser faktisk ret sjovt ud). Jeg synes den er klart nemmere at holde ren efter behandlignerne, og især fugleklatter preller nærmest af på den (især i det første stykke tid efter behandlingen) - så det i sig selv er et plus i min bog.

Det er dog ikke sådan at bilen ikke bliver beskidt (hvilket nok også er for meget forlangt), men jeg synes den er nemmere at få ren igen.

Mvh Jonas

FrederikC
FrederikC Jul 12 '16
Hydro2 er en fin måde at få den hydrofobiske effekt, men skal det være rigtigt godt så er flyby30(fra 30kmt) eller flybyforte (60kmt) løsningen.
jensk2
jensk2 Jul 20 '16
Citat fra Secondtoflying @jensk2: SHIIIIIIIT' hvor står den flot!!!!!

Vil du ikke låne min Tesla, altså bare sådan til når du går og keder dig og ikke har andre biler at vaske/pudse/polere på ;-)

Mvh,

Secondtoflying.

 

Puha, så fik Tesla'en også Basta fra FDM. Over halvanden times vask aht, opblødning af insekter (Har jo været i Jylland på ferie og der er det jo farligt at køre UNDER 130 km/t på motorvejene). Dernæst malertape ved overgange til plast og så 2 timers påføring og polering. Ville gerne løfte armene i sejrsrus, men de er skisme tunge nu:-)

/jens

 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jul 20 '16
Sider: « 1 2