Loading...
dk

TMS den 4. bedst sælgende bilmodel i DK i november | Tesla Forum

Dieselosaurus
Dieselosaurus Dec 22 '15

@KimT: Jeg ville heller ikke bryde mig om at 'låne mit batteri ud' uden en grundig undersøgelse af slitage og en modydelse der tog højde for den.

Et jævnt tryk på speederen aflader batteriet med hvad der svarer til 100 hårtørrere, hvorefter den sekunder efter kan regenerere en pæn brøkdel af den energi. Det er virkelig imponerende mængder strøm Teslaen er i stand til at dirigere rundt, og elinstallationen i mit hus var vist stået af længe inden.

Med risiko for at gøre mig al for klog på noget jeg egentlig ikke har styr på, så kunne jeg derfor godt forestille mig situationer hvor en flåde af 10-100.000 elbiler kunne gøre en forskel uden at det medførte abnorm slitage. Des flere biler, des mindre slitage og des større bliver incitamentet for firmaer på elmarkedet til at gå ind i det.

Jeg er enig i at det er sort at overskudsstrøm ikke kan anvendes i centrale varmepumper - og i det hele taget er det besynderligt at man betale grønne afgifter af vindmøllestrøm...

KimT
KimT Dec 28 '15

Så er http://nrpla.de/tesla-kort blevet opdateret med lidt flere biler for dec. Tallet er nu oppe på 1119 biler i dec. Jeg tror det er lang fra retvisende ;-)

KbhP90DL
KbhP90DL Dec 28 '15

Slap af hvor er det mange.. Kommer til at sætte pres på Tesla serviceorganisation til næste år. :-)

Pelsen
Pelsen Dec 30 '15

Det er sgu vildt at en elbil bliver den mest solgte bil i december i danmark (hvilket det ser ud til). Det må da give nogle overskrifter rundt omkring.

Hookmaker
Hookmaker Dec 30 '15

Det mest iøjnefaldende er vel at såfremt der sælges 1800 TMS'er, så har deres købere i store tal lagt henved 300 MILLIONER DKK alene i moms til statskassen i december måned. Det havde klamme Klaus Hjort nok ikke lige set komme. 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 30 '15
Thor
Thor Dec 30 '15
Citat fra Hookmaker

Det mest iøjnefaldende er vel at såfremt der sælges 1800 TMS'er, så har deres købere i store tal lagt henved 300 MILLIONER DKK alene i moms til statskassen i december måned. Det havde klamme Klaus Hjort nok ikke lige set komme. 

Jeg tror også, at regeringen + mange andre folk som er tilhængere af janteloven, ikke tænker over hvilken positive effekter, nedsættelsen af bilafgiften gør for den danske økonomi i det hele taget. 

De tænker på det kortsigtet, og vurdere at en stor, sikker og visionær bil selvfølgelig skal have afgifter. Men salget uden afgifter havde sandsynligvis givet en større indkomst, end ved at pålægge afgift. Ved at tænke langssigtet, så tror jeg det vil gavne mere, at sænke afgiften betydeligt, fremfor at få penge ind ved en afgift. Det er typisk dansk - hvis man vil have flere penge i statskassen, så smækkes der afgifter på. Det er at gå den modsatte vej, når staten netop gerne vil have at danskernes købekraft, og ikke mindst lyst, skal være højere.

Jeg mindes at have læst, at da politikerne ændrede reglerne for personlige nummerplade (altså skruede prisen gevaldigt op), så gjorde de det med henblik på at få ekstra penge ind. Personlige nummerplader var nemlig en relativ succes. De skruede derfor prisen op. Effekten? Det stik modsatte. Prisændringen gjorde nu, at de faktisk fik færre penge ind end tidligere.

Det samme med afgifterne. Folk mener at lempelsen af afgifterne på biler kun kommer de rige til gode - det kommer hele Danmark til gode, idét staten får langt flere penge ind. Man kan altid diskutere hvorvidt en el bil skal være pålagt afgift eller ej, men det ville være fantastisk, hvis man nytænkede hele situationen. Afgifterne er blevet en sovepude i Danmark. 

Forummets indlæg er redigeret af Thor Dec 30 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 30 '15

Thor. Du har så evig ret. Især når det gælder at afgifterne er blevet en sovepude. Det ville være fantastisk, men desværre nok fuldstændig utænkeligt, hvis man sadlede helt om i dk, og så afskaffede alle de mere eller mindre vanvittige afgifter vi har pt.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 30 '15

Hvis vi som Hookmaker nævner kommer op på hele 1800 solgte Teslaer i dk i December måned. så slår det blandt andet nordmændenes rekord med knap 1500 biler solgt på en enkelt måned i marts 2014. Og ikke nok med det. Tesla slog samtidig Norges hidtidige rekord fra 1986, hvor det var en Ford Sierra som det år toppede salgslisten.

http://www.tesladanmark.dk/tesla-hitter-vildt-i-norge/

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 30 '15
ODE90D
ODE90D Dec 31 '15

Tror ikke vi når de 1.800, da det betyder der skal næsten 700 ud af døren den sidste uge på året, men der er da en god chance for at slå Nordmændendes 1.500 biler.

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Dec 31 '15
Raymond
Raymond Dec 31 '15

Jeg hentede min lille nye i går og da sagde de forventede at levere 70 samme dag.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Dec 31 '15
Hookmaker
Hookmaker Dec 31 '15
ODE90D, hvis man ikke tror på det, så sker det ihvertfald ikke...;-)
ErikBH
ErikBH Dec 31 '15

@ODE90D: med 4 udleveringssteder, og 100 biler om dagen i alt, det er jo kun godt en bil i timen hvert sted ;-).

vh, Erik

kajakaj
kajakaj Dec 31 '15

indregistrerede teslaer pr. 31.12.2015

Nommensen
Nommensen Dec 31 '15
Det er vel nærmest en folkevogn vi har købt os :-)
Boski
Boski Dec 31 '15

Det kan da ikke passe at der ikke engang er 200 indregistrerede Teala'er på Fyn.

ODE90D
ODE90D Dec 31 '15

@Boski: Det ser sgu sådan ud - Fynboer er bare ikke de første til at springe med på moden :)

kajakaj
kajakaj Dec 31 '15

indregistrerede teslaer pr. model pr. 31.12.2015.

Det er baseret på de tal der er tilgængelige 31.12. Ny opgørelse følger når motorkontoret har opdateret deres system pr. 31.12.

70-eren er virkelig blevet populær ifht. model 60 som den afløste.

Stone
Stone Dec 31 '15

Kajakaj : og relativt set over de sidste 2 måneder må 70-eren stå for en % større del af salget tænker jeg, da din opgørelse må være til dato

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 31 '15

@ODE90D: Det kan der være noget om. Indtil for få måneder siden var der kun indregistreret 2-3 Teslaer i Middelfart men 5 gange så mange i Fredericia lige på den anden side af broen...

ODE90D
ODE90D Dec 31 '15

Vi fynboer er bange for den slags djævelskab  - det er det rene heksekunst :)

Sider: « 1 2 3 »